۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۶
کد خبر: ۳۲۴۳۹۱
استاد حوزه علمیه تأکید کرد؛

ضرورت فراگیری فرهنگ استقامت و استقلال از امام هادی

خبرگزاری رسا ـ منتخب مردم تهران در پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که امام علی النقی(ع) در شرایط سختی زندگی می کردند و در واقع فرهنگ استقلال و استقامت را باید از ایشان فرا بگیریم، گفت: مسلمانان و شیعیان در شرایط کنونی باید به امام هادی(ع) اقتدا کنند.
حجت الاسلام والمسلمين بطحايي امام هادي

حجت الاسلام والمسلمین سید هاشم بطحایی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به مناسبت شهادت امام هادی(ع) با اشاره به هجمه های اخیر جریان‌های تکفیری به بارگاه این حضرت، اظهار داشت: هجمه به سامرا چیز تازه ای نیست و برای چندمین بار است که این اتفاقات رخ می دهد.

 

منتخب مردم تهران در پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری ابراز کرد: چنین اقداماتی علیه حرمین شرفین نتیجه استبداد و استکبار غرب است که نمی‌توانند به صورت مستقیم اقدامی انجام دهند و نیروهای تکفیری را برای این کار تشویق و ترغیب می کنند.

 

وی ادامه داد: نکته حائز اهمیت این است که چرا در نجف، کربلا، کاظمین و دیگر شهرهای شیعه نشین چنین اتفاقاتی رخ نمی دهد، اما در سامرا وضعیت به این گونه است؛ به خوبی قابل مشاهده است که شهرهای شیعه نشین مدافعان خوبی برای حرم اهل بیت(ع) هستند.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه قم افزود: جریان تکفیری داعش حتی مشهد مقدس را تهدید به اقدامات خرابکارانه کرده بود اما آن‌ها توانایی انجام چنین کارهایی را ندارند؛ چرا که مدافعان ایرانی حرم در عراق به مقابله با آن‌ها پرداختند و اکنون نیز در میدان نبرد با آن ها حضور دارند.

 

حجت الاسلام والمسلمین بطحایی هجمه‌ههای صورت‌گرفته علیه حرمین امام هادی(ع) را از دیدگاه دیگری بررسی کرد و اظهار داشت: وهابیت متحجر تصور می‌کند که امام زمان(عج) در سرداب معروف شهر سامرا غیبت کرده و از همان سرداب نیز قیام خواهد کرد.

 

وی تصریح کرد: این تصور در حالی بیان می شود که بر اساس مستندات تاریخی، حضرت حجت(عج) در سرداب شهر سامرا دیده به جهان گشوده است؛ دلیل آن هم این بوده که در دوران گذشته، به دلیل گرمای بسیار زیاد هوا، به سرداب ها پناه می بردند.

 

منتخب مردم تهران در پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری گفت: نکته دیگر پول هایی است که وهابیت در سامرا خرج می کند و اهل سنت سامرا را علیه شیعیان، حمایت و تغذیه می کند؛ ابن خلدون به عنوان یک عالم ژرف‌نگر اهل سنت، سامرا را پایگاه و قبله شیعه می داند و اعتقاد به ظهور امام زمان(عج) از سرداب دارد.

 

وی در ادامه گفت: در واقع می توان گفت که موارد اشاره شده از دلایل مهمی است که وهابیت به دنبال تخریب شهر سامرا است؛ متوکل عباسی، امام هادی(ع) و  امام حسن عسکری(ع) را از بغداد به منطقه ای به نام عسکر در شهر سامرا تبعید کرد.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه قم اظهار داشت: امام علی النقی(ع) در شرایط سختی زندگی می کردند و در واقع فرهنگ استقلال و استقامت را باید از ایشان فرا بگیریم؛ مسلمانان و شیعیان در شرایط کنونی باید به امام هادی(ع) اقتدا کنند.

 

وی درباره کرامات امام هادی(ع)، خاطرنشان کرد: فردی نزد امام علی‌النقی(ع) آمد و گفت که از کارکنان دستگاه متوکل عباسی است و چند وقتی است که مستمری وی قطع شده است؛ از ایشان خواست تا سفارش وی را نزد متوکل بکند.

 

حجت الاسلام والمسلمین بطحایی ادامه داد: امام هادی(ع) به وی پاسخ داد که برو، ان شاءالله کارت درست می شود؛ در همان شب فرستاده متوکل به خانه آن فرد رفت و وی را نزد متوکل برد؛ متوکل عباسی خطاب به فرد گفت که کجایی، چرا چند وقتی است تو را نمی بینیم و در ادامه تمامی مستمری معوقه فرد را به او داد.

 

وی افزود: فرد پس از مشاهده رفتار عجیب متوکل از فرستاده او پرسید که آیا امام علی‌النقی(ع) به اینجا آمده و سفارش مرا کرده بود؛ فرستاده متوکل در پاسخ گفت که نه امام هادی(ع) و نه هیچ کس دیگر برای سفارش تو به اینجا نیامده است.

 

منتخب مردم تهران در پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری گفت: آن فرد بار دیگر نزد امام هادی(ع) رفت و جریان را برای ایشان شرح داد و پرسید که چرا سفارش مرا به متوکل نکردید؛ امام علی النقی(ع) پاسخ دادند که ما جز به خداوند متعال توکل نمی‌کنیم و دعای من، قلب متوکل عباسی را منقلب کرد.

 

وی در پایان تأکید کرد: همین که خداوند متعال به ما ایمانی داده که به جهنم نرویم و تندرستی به ما داده که بتوانیم کار و تلاش کنیم باید شکرگذار خدا باشیم؛ مردم جامعه ما باید دست از شعار بردارند و فرهنگ جامعه به فرهنگ ائمه اطهار(ع) که فرهنگ مقاومتی است، تبدیل شود./840/302/ب2

ارسال نظرات