۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۷
کد خبر: ۳۲۴۴۶۷

وجود بیش از 470 شهیده در لرستان

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل امور بانوان استانداری لرستان با بیان این که بین 470 تا 500 شهیده زن در استان وجود دارد، گفت: لازم است همایش هایی ویژه شهدای زن در استان برگزار شود.
شهداي زن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، لیلا سلاحورزی، مدیرکل امور بانوان استانداری لرستان، ظهر امروز در همایش اسوه های صبر و استقامت در خرم آباد، گفت: زنان در دوران دفاع مقدس نقش بسیار پر رنگی داشتند.

 

وی با اشاره به وجود بین 470 تا 500 شهیده زن در استان لرستان بیان کرد: لازم است از سوی بنیاد حفط آثار اثرات و خاطرات شهدای زن استان جمع آوری شود.

 

سلاحورزی یادآور شد: تاریخ اسلام مملو از ایثار و فداکاری زنانی همچون حضرت زهرا(س)، حضرت زینب(س) و حضرت خدیچه(س) است.

 

وی در ادامه با بیان این که از ابتدای خلقت انسان تاکنون زنان نقش مهمی در جامعه ایفا کرده اند، اظهار داشت: همراهی زنان با مردان موجب پیروزی انقلاب و حفظ عزت کشور شد.

 

سلاحورزی با اشاره به حضور پررنگ زنان در عرصه های گوناگون جامعه افزود: زنان در عرصه های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی همواره موفقیت های فراوانی کسب کرده و با حضور در صحنه های انقلاب پشتیبانی خود را از انقلاب اعلام کرده و پا به پای مردان در جهت حفظ عزت و استقلال کشور تلاش می کنند.   

 

مدیرکل امور بانوان استانداری لرستان یادآور شد: آرامش کنونی حاکم بر کشور مرهون همراهی زنان در کنار مردان در جریان جنگ تحمیلی و دوران انقلاب در عرصه های گوناگون است.

 

وی در ادامه با بیان این که از مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس درخواست می شود اقداماتی برای بزرگداشت مادران و همسران شهید انجام دهند، افزود: لازم است همایش هایی مختص شهدای زن استان برگزار شود.

 

سلاحورزی در پایان درخواست کرد که چند محله و پایگاه به نام زنان شهید استان در نظر گرفته شود و با برگزاری همایش هایی در این زمینه یادو خاطره شهدای زن گرامی داشته شود./9459/203/ب1

ارسال نظرات