۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۰
کد خبر: ۳۲۵۱۵۸
استاد حوزه علمیه:

ثمره تهاجم فرهنگی دشمن، تهی شدن فرهنگ اسلامی از درون است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه گفت: امروز باید مراقب تهاجم فرهنگی که بیانگر نفاق است باشیم چرا که ثمره این هجمه، تهی شدن فرهنگ اسلامی از درون است.
مقابله با تهاجم فرهنگي دشمن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، معصومه چین‌چیان، استاد حوزه علمیه، امروز در کلاس درس اخلاق که در مدرسه علمیه نجمه خاتون(س) برگزار شد، با اشاره به فضیلت ماه رجب، گفت: ماه رجب فرصتی برای رشد و خودسازی انسان، در بعد روحانی است.

 

وی افزود: ماه‌های رجب و شعبان زمینه‌ آماده سازی انسان برای ورود به ماه مبارک رمضان و شب‌های قدر است چرا که در این شب‌ها مقدرات انسان رقم می‌خورد.

 

چین‌چیان با اشاره به رزق‌های معنوی که از سوی خداوند به انسان عنایت می‌شود، بیان داشت: مقدار رزق معنوی انسان بستگی به ظرفیت وجودی او دارد و دلیل اینکه در ماه رجب عبادات فردی بیش از عبادات جمعی سفارش شده، این است که ظرفیت وجودی انسان افزایش یابد تا بتواند لیالی القدر را به درستی درک کند.

 

استاد حوزه علمیه با توجه به اینکه ماه رجب جلوه نعمت بهشتی و بزرگ‌ترین اتفاق آن مبعث پیامبر(ص) است، عنوان کرد: از فضائل پیامبر اکرم(ص) اشرف مخلوقات، اشرف انسان‌ها، اشرف اولیا و اکرم شفعا است زیرا او اعظم پیامبران است.

 

وی با اشاره به مراسم با فضیلت اعتکاف، گفت: اعتکاف عملی با فضیلت است تا انسان مومن با عزلت نشینی و گوشه نشینی در مسجد با پروردگار خود خلوت می‌کند به همین جهت شرکت‌کنندگان در این همایش معنوی باید توجه داشته باشند که از طریق امور دنیوی از امور معنوی اعتکاف غافل نشوند.

 

چین چیان با اشاره به اقامه نماز سلمان که در ماه رجب بسیار توصیه شده است، ابراز کرد: نماز حضرت سلمان نفاق را از بین می‌برد نفاق مرضی قلبی است که اگر به قلب انسانی سرایت کند آثار آن در اعمال و خلقیات او آشکار می‌شود.

 

وی افزود: انسان منافق در ظاهر مسلمان اما در باطن کافر است بعد از واقعه غدیر، اسلام بیشترین صدمه را از منافقان دید نه از کفار، چرا که کفار افرادی مشخص بودند اما منافقان در لباس مسلمانان ظاهر می‌شدند تا اسلام را نابود کنند.

 

استاد حوزه علمیه در پایان خاطر نشان کرد: امروز باید مراقب تهاجم فرهنگی که بیانگر نفاق است باشیم چرا که ثمره این هجمه، تهی شدن فرهنگ اسلامی از درون است./813/202/ب1

ارسال نظرات