۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۲
کد خبر: ۳۲۵۶۰۶
اقتصاد مقاومتی از فرهنگ تا عمل(17)

مسؤولان الگوی مردم در نهادینه­سازی اقتصاد مقاومتی

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه دماوند اقتصاد مقاومتی را تنها راه حل برای پیشرفت کشور دانست و گفت: مسؤولان باید بتوانند شیرینی و ثمره اقتصاد مقاومتی را به مردم بچشانند و نشان دهند که اقتصاد مقاومتی، راه حل مشکلات و راه پیشرفت است.
حجت الاسلام والمسلمين محمد علاءالديني، امام جمعه دماوند اقتصاد مقاومتي

حجت­الاسلام محمد علاءالدینی، امام جمعه دماوند در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره فرهنگ اقتصاد مقاومتی در کشورمان خاطرنشان کرد: آنطور که باید و شاید در این باره فرهنگ­سازی نشده و هنوز برخی در رویکردهای خود مفهوم اقتصاد مقاومتی را نمی­دانند و یا باور ندارند.

 

امام جمعه دماوند با اشاره به این­که مفهوم اقتصاد مقاومتی با ریاضت اقتصادی متفاوت است، اظهار داشت: امروز برخی نتیجه اقتصاد مقاومتی را سختی­دادن به خود می­دانند و با ریاضت اقتصادی اشتباه می­گیرند که رهبر معظم انقلاب فرمودند ما امروز در شعب ابی طالب نیستیم، در خیبر و بدر هستیم؛ این تشبیه برای کسانی بود که فکر می­کردند سال اقتصاد مقاومتی، الگوی مصرف و غیره برگشت به محدودیت­هایی دارد که با پذیرش آنها به دنبال راهکار باشیم.

 

وی با بیان این­که اقتصاد مقاومتی تنها راه حل برای پیشرفت کشور است، افزود: رهبر معظم انقلاب اقتصاد مقاومتی را در دهه چهارم انقلاب و دهه پیشرفت و عدالت مطرح کردند؛ اقتصاد مقاومتی نه تنها یک راه حل برای مشکلات و نجات از  بحران بوده، بلکه تنها راه حل برای پیشرفت است.

 

امروز بدیلی برای اقتصاد مقاومتی وجود ندارد

حجت­الاسلام علاءالدینی اقتصاد مقاومتی را بی‌بدیل دانست و تصریح کرد: امروز کشور ما بحرانی در مقایسه با برخی از کشورهایی منطقه و جهان ندارد؛ ابتدا باید این اشتباه برخی از افراد را تصحیح کنیم و در واقع اگر اقتصاد مقاومتی نباشد، چه چیزی برای تحقق پیشرفت و عدالت است؟ امروز بدیلی برای این مسأله وجود ندارد.

 

امام جمعه دماوند درباره تحقق و نهادینه سازی فرهنگ اقتصاد مقاومتی در زندگی مسؤولان نظام اسلامی گفت: برای نهادینه­سازی مسأله­ای در جامعه، ابتدا از خودمان شروع کنیم و در روایتی فرمودند کسی که بخواهد در جامعه امام و جلودار باشد، باید اول از خود شروع کند؛ این شروع از خود و خانواده خود، مهم است.

 

وی با اشاره به سخن رییس جمهور چین گفت: نقل شده است رییس جمهور چین یک عدد برنج را از روی زمین برداشت و برخی به این کار او اشکال کردند، او گفت که من الگوی مردم و رییس جمهوری کشوری با جمعیت یک میلیارد و سیصد میلیون نفری هستم و این کار من سبب الگو شدن برای مردم کشورم می­شود و یک میلیارد و سیصد میلیون دانه برنج با این الگو از بین نمی­رود.

 

پیشنهادی برای تحقق اقتصاد مقاومتی

حجت­الاسلام علاءالدینی به بیان پشنهادی درباره نهادینه سازی اقتصاد مقاومتی در کشور پرداخت و گفت: مسؤولان باید بتوانند شیرینی و ثمره اقتصاد مقاومتی را به مردم بچشانند و نشان دهند که اقتصاد مقاومتی، راه حل مشکلات و راه پیشرفت است؛  باید در این رابطه زمان­بندی داشته باشیم و اولویت­گذاری کنیم که در سال 95 می­خواهیم پنج مشکل اساسی کشور را حل کنیم؛ به عنوان مثال درباره ازدواج جوانان کارهایی انجام شود؛ همانطور که برای برداشتن کوه نمی­توان یک باره آن را از میان برداشت، برای اقتصاد مقاومتی نیز باید گام به گام پیش رفت.

 

امام جمعه دماوند درباره تحقق ریشه­ای اقتصاد مقاومتی خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی را مانعی نبینیم، بلکه آن را زمینه­ساز پیشرفت بدانیم؛ در اقتصاد مقاومتی به بحث مقاومت که در همه جنبه­ها ما را یاری کرده است، بپردازیم؛ به این معنا که هر جا مقاومت کرده­ایم، پیش­روی داشته باشیم.

 

وی با بیان اینکه باید بحث مقاومت را برای مردم بازخوانی کرد، اظهار داشت: در سال 94 سه واقعه مهم حمله آمریکا به مرزهای آبی کشورمان، مسأله برجام و تبادل زندانیان ایران و آمریکا را داشتیم و هنگامی که در این سه موضوع عیارسنجی می­کنیم، در می­یابیم هر جایی که مقاومتمان بیشتر بوده، امتیازات بیشتری گرفته­ایم.

 

ضمن اشاره به بی­ثمر بودن مسأله برجام، تصریح کرد: امروز در بحث برجام آن مقاومتی که باید در این راه می­داشتیم و حفظ شروط نه گانه­ای که رهبر معظم انقلاب فرمودند، نداشته­ایم و امروز همه مردم از مردن و ثمرنداشتن برجام، صحبت می­کنند­؛ بنابراین باید در اقتصاد مقاومتی نیز همین نگرش را ایجاد کنیم که هر چه مقاومت بیشتر باشد، ثمره بیشتری خواهد داشت./822/ت302/س

ارسال نظرات