۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۴
کد خبر: ۴۲۳۰۲۲
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین:

شهدا رسم عبودیت و بندگی را در جوامع مختلف زنده کردند

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: شهدا رسم عبودیت و بندگی را در جوامع و کشورهای مختلف زنده کردند و مقاومت اسلامی را پایه‌گذاری کردند و پرچم «لا إله إلا الله محمد رسول الله» را در آستانه اهتزاز قرار داده‌اند.
حجت الاسلام والمسلمین عابدینی

به گزارش خبرگزاری رسا در قزوین حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی, نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در مراسم اربعین شهدای گمنام که در سایت جدید سپاه صاحب‌الامر (عج) برگزار شد، گفت: شهدای گمنام گمشده نیستند بلکه راه حقیقی و الهی را پیدا کردند و امروز همه پیشرفت‌ها را مرهون رشادت‌های آن‌ها هستیم.

 

وی تصریح کرد: شهدا نه تنها زنده‌اند بلکه زنده کننده نیز هستند و اگر در سوریه عزت دیدیم، عراق از دست استعمار نجات پیدا کرد و یمن و بحرین در مقابل سعودی‌ها مقاومت کرده‌اند به واسطه جانفشانی و از خودگذشتگی شهدا است.

 

امام‌جمعه قزوین با بیان این‌که این خیال و وهم است اگر گمان کنیم شهدا مرده‌اند، ادامه داد: خدای متعال فرموده شهدا را مرده نخوانید چرا که آن‌ها زنده‌اند و نزد پروردگارشان روزی می‌خورند و روزی شهدا حیات الهی است.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با تأکید بر این‌که حیات الهی بالاترین و ارزشمندترین نوع حیات است، افزود: خدا برای مقاصد حیوانی دنیا را نیافریده و اگر کسی منهای شعائرالله زندگی کند، زندگی حیوانی دارد و این نوع زندگی برخلاف مقاصد و اهداف والای انسانی است که خداوند ترسیم کرده است.

 

وی قرآن را طراز و میزان برای مقایسه اعمال انسان با اهداف والای الهی معرفی کرد و خاطرنشان کرد: خداوند یکی از اصلی‌ترین اهداف انبیاء (ص) را ترویج فرهنگ عبودیت و بندگی در میان انسان‌ها معرفی کرده و از انبیاء خواسته تا آن هدف والای الهی را در میان قوم و ملت خود ترویج کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی یادآور شد: شهدا برای تحقق رسالت انبیاء الهی به پا خاستند و جانبازان و رزمندگانی که در کنار آن‌ها مبارزه کردند نیز اهدافشان در راستای اهداف شهدا قرار داشت.

 

امام‌جمعه قزوین اظهار کرد: امروز هم جوانانی که آرزوی حضور در کربلا، دفاع مقدس و مبارزات انقلابی را دارند، صاحب زندگی ارزشمند هستند و این زندگی ارزشمند و مبارک در راستای اهداف شهدا قرار دارد.

 

وی تصریح کرد: شهدا رسم عبودیت و بندگی را در جوامع و کشورهای مختلف زنده کردند و مقاومت اسلامی را پایه‌گذاری کردند و پرچم «لا إله إلا الله محمد رسول الله» را در آستانه اهتزاز قرار داده‌اند.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین افزود: فرعون همواره مردمش را تحقیر و خودش را برتر معرفی می‌کرد و متأسفانه برخی‌ها امروز در کشور حرف‌هایشان همان حرف‌های تحقیر آمیز فرعون است و می‌خواهند با تحقیر ملت، استکبار را حاکم کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در پایان گفت: اصطلاحاتی نظیر جهان سوم برای تحقیر مردم و وابسته کردن کشورها به استکبار ساخته شده است، اما شهدا تلاش کردند این موازنه را برهم زده و عزت و سربلندی به ملت بدهند ما را از غرق شدن در حقارت‌ها نجات دهند./955/102/ب2

ارسال نظرات