۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۷
کد خبر: ۴۲۳۸۱۱
آیت الله قربانی:

حمایت از تولید داخلی جلوی تحقیر کشور از سوی غربی ها را می گیرد

امام جمعه رشت با بیان این که رهبر معظم انقلاب بر لزوم حمایت از اجناس و تولیدات داخلی تأکید کردند، گفت: 60 درصد از کارخانه های کشور که به فرموده مقام معظم رهبری تعطیل یا نیمه تعطیل است باید با تدبیر مسؤولان راه اندازی شده و رونق پیدا کند تا شاهد افزایش اشتغال و درآمدها باشیم.
آیت الله قربانی نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، آیت الله زین العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در استان گیلان امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه رشت با اشاره به فرا رسیدن روز معلم و سالروز شهادت شهید مطهری گفت: شهیدان مقام بالایی دارند اما مداد علما از خون شهیدان فضیلت بیشتری دارد.

 

وی افزود: اگر مداد علما نبود شهیدان به این مقام بالا نمی رسیدند، عامل بزرگ هدایت نسل ها قلم های صاحبان قلم است که در راه روشنگری به کار برده شد، اگر شهید مطهری در این برهه از تاریخ به دنیا نمی آمد و در حوزه های علمیه رشد پیدا نمی کرد و کتاب های ارزنده را برای ما به ارمغان نمی گذاشت انقلاب ما متبلور نمی شد و در دنیا دارای اعتبار علمی نبود.

 

امام جمعه رشت با بیان این که نوشته ها شهید مطهری نسل ما را با مبانی دین آشنا کرد، اظهار داشت: چنین نوشته هایی سبب می شود که جوانان از همه چیز بگذرند و در راه دین مجاهدت کنند، امروز امید ما برای هدایت نسل بیش از همه به آموزش و پرورش متوجه است.

 

وی ادامه داد: امروز ممکن است که جوانان پای منبرها نیایند، تلویزیون ایران را نبینند، ممکن است برنامه های علمی  دینی را گوش ندهند اما مجبور هستند که پای درس اساتید بنشینند، معلمان در کلاس های گوناگون می توانند مسائل علمی، اخلاقی و دینی را منتقل کنند.

 

آیت الله قربانی با گرامیداشت روز کارگر ابراز داشت: اقتصاد مقاومتی با حرف تحقق پیدا نمی کند بلکه باید در این زمینه کار و فعالیت صورت گیرد، کشاورزی و دامداری باید رونق داده شود؛ دست پینه بسته کارگر از سوی پیامبر اسلام بوسییده شد که نشان دهنده جایگاه بالای کار و کارگر است.

 

وی عنوان کرد: 60 درصد از کارخانه های کشور که به فرموده مقام معظم رهبری تعطیل یا نیمه تعطیل است باید با تدبیر مسؤولان راه اندازی شده و رونق پیدا کند تا شاهد افزایش اشتغال و درامدها باشیم؛ رهبر معظم انقلاب بر لزوم حمایت از اجناس و تولیدات داخلی تأکید کردند.

 

نماینده ولی فقیه در گیلان خاطرنشان کرد: برخی برای پز دادن اجناس خارجی می خرند، غربی ها میل دارند که ما دنباله رو آن ها باشیم؛ اگر می خواهیم زیر بار ظلم و ستم، تحقیر و بی عدالتی غربی ها نرویم باید از اجناس داخلی استفاده و از آن ها با تمام جان حمایت کنیم.

 

وی با اشاره به مصادره اموال ایران از سوی آمریکا اضافه کرد: 2 میلیارد دلار از امول ایران به حکم یکی از دادگاه های ستم آمریکا سرقت شده است، با وجود این که عربستان در حادثه 11 سپتامبر دخالت داشت آمریکا به آن ها نمی گوید که تروریست هستند اما وقتی در لبنان اتفاقی رخ داده که مربوط به ایران نیست اموال این کشور را مصادره می کنند.

 

امام جمعه رشت با بیان این که خود آمریکایی ها می گویند که عربستان در حادثه 11 سپتامبر نقش داشته  است، گفت: آمریکا نه تنها به عربستان مقابله نکرد بلکه اوباما ذلیلانه در عربستان حضور پیدا کرده تا به سلمان بگوید ما کاری با شما نداریم اما باید بدانند که مردم دنیا واقعیت را می دانند.

 

وی در پایان از همگان برای حضور در پای صندوق در مرحله دوم انتخابات دعوت کرد و افزود: عملکرد افراد شخصیت آن ها را نشان می دهد، باید افرادی انتخاب شوند که عملکرد درستی داشته باشند./1323/201/ب2

ارسال نظرات