۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۸
کد خبر: ۴۲۴۱۲۰
مدیر حوزه علمیه قزوین

شهید مرتضی مطهری عالمی فیسوف و متواضع بود

مدیر حوزه علمیه قزوین با اشاره به شخصیت برجسته شهید مطهری, گفت: این عالم فیلسوف با آن همه علم، بینش و دانایی همیشه متواضع بود و ارتباط خوب و شایسته‌ای با شاگردان خود داشت که این باید اولویت اساتید حوزه علمیه قزوین باشد.
حجت الاسلام علی عباسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام  علی عباسی، مدیر حوزه علمیه قزوین صبح امروز در همایش تجلیل از اساتید مدارس حوزه های علمیه قزوین که در سالن اجتماعات مرکز مدیریت برگزار شد با اشاره به مقام ارزشمند شهید مرتضی مطهری، گفت: این شهید شخصیتی فرهیخته و دانشمند برجسته کشور ما محسوب می‌شد که متأسفانه دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی نتوانستند حضور این عالم برجسته را تحمل کنند.

 

وی در ادامه با اشاره به حضور برجسته این عالم فیلسوف در کشور، افزود: شهید مرتضی مطهری با آن همه علم و بینش و دانایی همیشه متواضع و ارتباط خوب و شایسته‌ای با شاگردان خود داشتند که این باید اولویت اساتید حوزه علمیه قزوین باشد.

 

شهید مرتضی مطهری عالم فیسوف و متواضع بود

حجت الاسلام عباسی با اشاره به خدمات علمی ماندگار این شهید، تصریح کرد: شهید مطهری هم در عمق و هم در سطح وسعت علمی داشتند که این خود نشان دهنده این است که اساتید حوزه‌های علمیه باید مطالعات خود را جهت تدریس در کلاس‌ها بیشتر کنند.

 

مدیر حوزه علمیه قزوین کتاب‌های منتشر شده از این شهید گرامی را منحصر به فرد عنوان کرد و خاطرنشان کرد: کتاب های ایشان به قدری تأثیرگذار است که امروزه می‌بینیم که این آثار منتشر شده در موضوعات مختلف اثرگذار بوده است.

 

حجت الاسلام عباسی با اشاره به تدریس این کتاب‌ها در حوزه علمیه قزوین، اظهار کرد: با هماهنگی صورت گرفته با اساتید و مدیران مدارس حوزه علمیه قرار است که این کتاب‌ها برای طلاب تدریس شود.

 

وی در پایان پاسخگویی صحیح اساتید و سعه صدر را با اهمیت دانست و گفت: اساتید حوزه‌های علمیه تلاش کنند که  سعه صدر خود را در برابر سؤالات متعدد طلاب بالا برده و همیشه ارتباط خود را با شاگردان بیشتر کنند که یکی از خصوصیات ارزشمند این استاد شهید ارتباط و تعامل با شاگردان خود بود./873/202/ب2

ارسال نظرات