۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۴
کد خبر: ۴۲۴۳۵۳
کارشناس مسائل مذهبی:

افکار و عقاید جوامع نشأت گرفته از عقاید معلمان است

حجت الاسلام رضوانی گفت: از آنجایی که تمام عقاید و افکار یک جامعه در زمینه های مختلف از معلمان نشأت می گیرد معلمی شغل سخت و حساسی است، از این رو آموزش و پروش ما باید در زمینه جذب نیروهای ارزشی، کارآمد و باتجربه که از عقاید و افکار سالم برخوردارند، تلاش کند.
روز معلم

حجت الاسلام حسین رضوانی، کارشناس مسائل مذهبی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان در رابطه با ارزش والای شغل معلمی، گفت: معلمی شغل انبیا است، همانطور که انبیا وظیفه هدایت مردم و رشد عقلی و فکری و معنوی انسان ها را بر عهده داشتند معلمان نیز باید سعی کنند همین مسیر را دنبال کنند.

 

وی ادامه داد: معلمان باید با دلسوزی و حس مسؤولیت خود به هدایت و آموزش علم و معرفت بپردازند و برای رشد فکر و عقل و تعالی انسان ها تلاش کنند، معلم باید تمام خدمت و تلاشش برای رضای خدا باشد و به جنبه های معنوی شغل خود بیشتر از جنبه های مادی آن توجه کند.

 

کارشناس مسائل مذهبی گفت: از آنجایی که تمام عقاید و افکار یک جامعه در زمینه های مختلف از معلمان نشات می گیرد معلمی شغل سخت و حساسی است، از این رو آموزش و پروش ما باید در زمینه جذب نیروهای ارزشی، کارآمد و باتجربه که از عقاید و افکار سالم برخوردارند تلاش کند.

 

حجت الاسلام رضوانی افزود: از نظر شهید مطهری یک معلم باید نیروی فکری متعلم را پرورش دهد و او را به سوی استقلال رهنمون شود، باید قوه ابتکار او را زنده کند، کار معلم آتش گیره دادن است. 

 

وی اظهار داشت: میان تنوری که بخواهید آتش از بیرون بیاورید و در آن بریزید تا آن را داغ کنید و تنوری که در آن هیزم و چوب جمع است و شما فقط آتش گیره از خارج می آورید و زیر چوب ها قرار می دهید تا آتش بگیرد تفاوت زیادی است، کار معلم همان آتش گیره دادن است.

 

کارشناس مسائل مذهبی توضیح داد: اگر کسی اهلیت داشته باشد یعنی طالب معرفت باشد و در طلب آن جدیت و خلوص داشته باشد، در و دیوار به اذن خدا معلمش خواهند بود، در غیر این صورت سخن پیامبر(ص) هم در او اثر نخواهد کرد، از این رو متعلم هم باید طالب کسب علم و معرفت باشد و در این راه سستی و رخوت نکند.

 

حجت الاسلام رضوانی بیان داشت: دانش آموزان و دانشجویان وظیفه دارند که معلمان و اساتید خود را تکریم و احترام کنند، نسبت به آنچه می آموزند متعهد باشند و بدانند هدفشان از علم آموزی چیست و آنچه را که آموزگار به آن ها آموزش می دهد به خوبی فراگیرند و زحمات معلمان خود را به نحو شایسته ای جبران کنند./302/869/ب1

ارسال نظرات