۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۵
کد خبر: ۴۲۴۷۲۱
امام جمعه کازرون:

مبارزه با رشوه و زد و بند قاچاق را از بین می‌برد

امام جمعه کازرون تعطیلی کارخانجات را باعث از بین رفتن امید در کارگران توصیف کرد و گفت: رشوه و زد و بند در کشور باعث شده است که ده‌ها و صدها کانتینر قاچاق در کشور قاچاق شود و راهی جز این را نمی‌توان متصور بود.
محمد خرسند

حجت الاسلام محمد خرسند امام جمعه کازرون در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به شعار اصلی کشور مبنی بر اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل گفت: ریشه و پایه اقتصاد مقاومتی کار، تلاش و ایجاد اشتغال است که اقتصاد مقاومتی بدون کار، تلاش، مجاهدت، اشتغال و تولید شعاری بیش نیست.

 

امام جمعه کازرون ادامه داد: کار و تلاش مقوله مقدسی است و در مقابل وقت گذرانی امری ناپسند و بی ارزش در مقدسات اسلامی به شمار می‌آید؛ تشویق کارگران به کار از راه‌های مختلفی امکان پذیر است و ساده‌ترین راه آن مصرف کالایی است که توسط آن‌ها تولید شده است و در مقابل مصرف کالاهای خارجی را ضد ارزش بشماریم که انجام این امر در گرو امور مختلفی است.

 

حجت الاسلام خرسند ابراز داشت: باید کیفیت کالای خود را بالا ببریم تا قابلیت رقابت با کالای خارجی را داشته باشد و مصرف کنندگان این باور را پیدا کنند که کالای داخلی از لحاظ قیمت مقرون به صرفه و از لحاظ کیفیت بهتر است؛ ولی اگر در این موارد کالای ایرانی هیچ مزیت خاصی بر کالای خارجی نداشته باشد مصرف کننده رغبتی به مصرف آن نخواهد داشت.

 

وی با اشاره به لزوم کار فرهنگی برای علاقمند شدن مردم به مصرف تولیدات داخلی گفت: رسانه‌ها بویژه رسانه ملی، دولت، مسؤولان، وزارتخانه‌ها، دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه باید از مصرف کالاهایی که مشابه داخلی دارند به هیچ وجه استفاده نکنند مگر آن کالاهایی که تولید داخلی ندارند.

 

امام جمعه کازرون افزود: باید کارگران ماهری پرورش دهیم یعنی با مهارت افزایی در کارگران کیفیت کالاها را بالا ببریم و از تعطیلی کارگاه‌های تولیدی جلوگیری کنیم؛ الان بیش از 60 درصد کارخانه‌های ما یا تعطیل شده‌اند یا در شرف تعطیلی هستند؛ این مسأله انگیزه کار و تولید را از کارگر می‌گیرد.

 

حجت الاسلام خرسند امیدواری به آینده شغلی را در کارگران مهم ارزیابی کرد و گفت: باید مشکلات کارگران، سرمایه‌گذاران و کارفرمایان را جدی بگیریم و آن‌ها را به حال خود رها نکنیم، تجربه ثابت کرده است که کارخانه‌ای که تعطیل شد به این سادگی راه نخواهد افتاد.

 

وی ابراز داشت: باید با قاچاق مبارزه شود و مرزها و گمرکات باید با نظارت بیشتری کنترل شود؛ مبارزه با قاچاقچیان عمده در دستور اصلی کار قرار گیرد نه اینکه با مرز نشینانی که به علت نداری و فقر در سیستان و بلوچستان و مناطق دیگر کشور امرار معاش خود را انجام می‌دهند برخورد شود.

 

امام جمعه کازرون افزود: باید کسانی که با زد و بند و رشوه، ده‌ها و صدها کانتینر جنس وارد می‌کنند برخورد جدی شود؛ ورود کالای قاچاق باید ریسک بالایی داشته باشد؛ تا وقتی کالای قاچاق به وفور و قیمت پایین در بازار پیدا می‌شود کسی کالای داخلی مصرف نمی‌کند.

 

حجت الاسلام خرسند در پایان گفت: اگر این مجموعه‌ای که رهبر معظم انقلاب فرمودند به دقت اجرا شود، در این زمینه فرهنگ سازی شود، به کار کارگر اهمیت داده شود، مشکلات تولیدی را حل کنیم، مصرف کالای داخلی را ارزش قلمداد کنیم و از طرف دیگر با قاچاق عمده کالا مبارزه کنیم می‌توان امیدوار بود که وضعیت تولید و تولید کنندگان و مشکلات کار و کارگری ما حل شود./836/ت302/ج

ارسال نظرات