۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۰
کد خبر: ۴۲۵۱۵۲
مدیر حوزه علمیه اقدمیه شهرضا:

حوزه‌ علمیه سنگر جهاد فرهنگی اسلام است

مدیر حوزه علمیه اقدمیه شهرضا گفت: حوزه‌های علمیه به عنوان مهم‌ترین کانون‌های نشر تعالیم اهل بیت(ع) و سنگرهای جهاد فرهنگی اسلامی در مقابل تهاجم دشمنان هستند.
حجت الاسلام اسماعیل پور شهرضا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام غلامحسین اسماعیل‌پور، صبح امروز در مراسم شصتمین سالگرد تأسیس مدرسه علمیه اقدمیه شهرضا که به همراه مراسم قرائت دعای ندبه در این مدرسه برگزار شد، عنوان کرد: علما و دانشمندان همواره بیشترین خدمات را به فرهنگ تشیع و میراث گران‌بهای آن انجام داده‌اند.

 

وی تصریح کرد: مجاهدت علما در سنگرهای تعلیم و تربیت اسلامی در حوزه‌های علمیه و سایر مراکز علمی و فرهنگی سبب شده است مجموعه‌ای از کتب و مقالات برای نسل‌های بعدی به یادگار بماند.

 

مدیر حوزه علمیه اقدمیه شهرضا تأکید کرد: طلاب حوزه‌های علمیه وظیفه دارند با تعلیم و تربیت اسلامی به طور صحیح و کامل آشنا شده و بر اساس منطق اسلامی برای نشر آن‌ها تلاش کنند؛ انتشار تعالیم اهل بیت(ع) عهدی است که خداوند از اهل علم و دانش گرفته است.

 

حجت الاسلام اسماعیل‌پور گفت: نباید اجازه دهیم کتب نگاشته شده از سوی علمای پیشین در تمامی سطوح مورد بی‌مهری واقع شود، بهترین راه برای انتشار معانی و مفاهیم علمی و دستاوردهای علمای گذشته ایجاد امکاناتی است که همه مردم بتوانند از این منابع علمی استفاده کنند.

 

وی اظهار کرد: ترجمه و تفسیر کتب و مقالات علمی دانشمندانی که زمینه تحقیق و پژوهش در برخی از زمینه‌های علمی را به‌دست آورده‌اند سبب می‌شود امکان پژوهش در سایر عرصه‌های علمی نیز فراهم شود زیرا طلاب با مطالعه آثار دیگر دانشمندان با زمینه‌های فکری در سیار عرصه‌های علمی آشنا می‌شوند.

 

مدیر حوزه علمیه اقدمیه شهرضا در بخش دیگری از سخنان خود، تصریح کرد: دانشمندان و علمای شهرستان شهرضا در طول تاریخ خدمات قابل توجهی به علم فقه و فقاهت و دانش انجام داده‌اند.

 

حجت الاسلام اسماعیل‌پور اضافه کرد: بزرگانی همانند حیکم صهبا، حکیم نصرالله و حکیم الهی، با نگارش آثار و مقالات و کتب فراوانی در زمینه علوم عقلی و نقلی، ابواب جدید از حکمت و دانش را پدید آورده‌اند که هر یک در جای خود نیازمند تفسیر و توضیح است.

 

وی تأکید کرد: توسعه علمی حوزه‌های علمیه در دوران قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی غیر قابل مقایسه است، پیروزی انقلاب اسلامی زمینه توسعه همه جانبه مدارس و حوزه‌های علمیه را فراهم کرد، تلاش‌های امام خمینی(ره) برای اعتلای علمی و فرهنگی حوزه‌ها در طول تاریخ بی‌نظیر بوده است.

 

مدیر حوزه علمیه اقدمیه شهرضا با اشاره به سخن «پشتیبان ولات فقیه باشید تا به مملکت شما آسیبی نرسد» از امام خمینی(ره) گفت: تبعیت از ولایت فقیه ضامن استمرار حرکت علمی حوزه‌های علمیه و اعتلای فرهنگی جهان اسلام خواهد بود./202/868/ب1

ارسال نظرات