۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۸
کد خبر: ۴۲۶۱۱۶
نایب رییس مجمع طلاب و فضلای حوزه علمیه قم:

امام سجاد احیاگر فرهنگ شهادت بعد از حماسه عاشورا است

نایب رییس مجمع طلاب و فضلای حوزه علمیه قم گفت: امام سجاد احیاگر فرهنگ شهادت بعد از حماسه عاشورا و برپا کننده یادمان شهدای کربلا است.
حجت الاسلام رضوی مهر

حجت الاسلام سید جلال رضوی مهر نایب رییس مجمع طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، ضمن تبریک به مناسبت ولادت امام سجاد(ع) گفت: امام سجاد(ع) از جمله امامان معصومی است که مبارزه با طاغوت زمان را با دعا و نیایش آغاز کرد و توحید محور بودن بارزترین ویژگی فرازهای دعای ایشان است.

 

 

وی ادامه داد: امام سجاد که شجاعت و صلابت ایشان مانند پدر بزرگوارش مثال زدنی است در صحنه کربلا حضوری فعال داشت و بعد از آن پیام آور جهاد و شهادت و انعکاس دهنده حماسه بزرگ کربلا بود.

 

حجت الاسلام رضوی مهر افزود: امام سجاد(ع) که دارای صحیفه سجادیه که راه عشق بازی با معنویت و توصل به خدای سبحان از جمله کتاب های ارزشمند ایشان مناجات خمس عشر و در بحث خانواده رساله حقوق جملات حضرت امام می تواند منشور جهانی بین الملل قرار گیرد و قاطبه جوامع بشری از آن بهره مند شوند.

 

وی گفت: خطبه امام زین العابدین(ع) در مسجد شام بر بلندای منبر حقانیت که حرکت عدالت خواهی و مطالبه مبتنی برخواسته های قرآن از سوی سید الشهدا امام حسین(ع) را بیان می کند بسیار حائز اهمیت است.

 

نایب رییس مجمع طلاب و فضلای حوزه علمیه قم ابراز داشت: امام سجاد احیاگر فرهنگ شهادت بعد از حماسه عاشورا و برپا کننده یادمان شهدا با بیان وصایای شهدای کربلا و انتقال آن به نسل های بعد از عاشورا است.

 

وی افزود: تقدیر الهی بر این قرار گرفت که امام سجاد(ع) در عاشورا موقتا به بیماری مبتلا شود تا حکم جهاد از ایشان برداشته شود و بعد از واقعه کربلا پیام آور عاشورا و ادامه دهنده راه ائمه اطهار باشد و ما نباید اجازه دهیم افراد راجع به ایشان القابی را به کار برند که دون شأن شیفتگان آل الله است.

 

حجت الاسلام رضوی مهر ابراز داشت: امروز افتخار گردان های فاطمی و زینبی در دفاع از حریم زینبیه دمشق این است که در امتداد کاروان اسرای دشت کربلا که احرار حقیقی هستند قرار گرفته اند و با جان خود از حریم حرم دفاع می کنند.

 

وی ادامه داد: هرگز فراموش نکنیم که امام سجاد(ع) رسیدگی به نیازمندان و مستمندان را از مهم ترین عبادات می دانستند و خوب است شیفتگان آن حضرت در جشن ولادت ایشان با کمک و دلجویی از نیازمندان و حضور در خانه های سالمندان و عیادت بیماران این شادی و سرور را به آن ها هدیه کنند./302/979/ب1

ارسال نظرات