۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۹
کد خبر: ۴۲۶۲۴۵
معاون تبلیغ حوزه های علمیه همدان:

صحیفه سجادیه منبعی متعالی در تربیت اخلاقی جامعه است

معاون تبلیغ حوزه های علمیه همدان گفت: امیدواریم جامعه امروز ما به این حد از رشد معنوی برسد که از کتب ارزشمند امام سجاد(ع) به عنوان یک منبع متعالی در تربیت و رشد اخلاقی جامعه بهره بگیرد.
حجت الاسلام قاضی خانی

حجت الاسلام علی اصغر قاضی خانی معاون تبلیغ حوزه های علمیه همدان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، ضمن تبریک به مناسبت ولادت با سعادت امام سجاد(ع) گفت: زندگی امام سجاد(ع) را می توان به چند بخش تقسیم کرد، یک بخش زندکی ایشان در معیت پدر بزرگوارشان و بخش دیگر به دوران امامت ایشان اختصاص دارد که هر کدام دارای فراز و نشیبی بوده است.

 

وی ادامه داد: در خصوص سیره و شخصیت ایشان می توان به ادامه نهضت عاشورا و نهضت روشنگری بعد از واقعه کربلا در معیت حضرت زینب کبری(س) اشاره کرد که از همان روز عاشورا این نهضت توسط ایشان شروع شد.

 

حجت الاسلام قاضی خانی افزود: زنده نگه داشتن و تداوم نهضت عاشورا و روشنگری از سوی این امام بزرگوار در تمام دوران زندگی و امامت و تا زمان به شهادت رسیدن ایشان ادامه داشت و ایشان تمام زندگی خود را در این راه بزرگ صرف کرد.

 

وی ابراز داشت: در دوران امامت امام زین العابدین(ع) با توجه به وضعیت خفقان و تاریکی که بعد از شکست ظاهری عاشورا حاکم بود، امام به فعالیت هایی در زمینه تربیتی و اخلاقی و حکومت اسلامی داشتند.

 

معاون تبلیغ حوزه های علمیه همدان ادامه داد: از مهم ترین فعالیت های امام سجاد(ع) تالیف کتاب های صحیفه سجادیه و رساله حقوق را نام برد که صحیفه سجادیه را در بحث تربیت اخلاقی به عنوان زبور آل محمد می شناسیم.

 

وی افزود: امیدواریم جامعه امروز ما به این حد از رشد فکری و معنوی برسد که از تعالیم این کتاب های ارزشمند به عنوان یک منبع متعالی در تربیت و رشد و تعالی اخلاقی و معنوی جامعه بهره بگیرد.

 

حجت الاسلام قاضی خانی ابراز داشت: در خصوص سیره و اخلاق امام سجاد(ع) باید گفت که شخصیت این امام همام نیز مانند سایر ایمه اطهار مزین به اخلاق علوی و فاطمی و سیره رسول الله برخودار بود.

 

وی در پایان گفت: بارزترین این خصایص تعبد و بندگی حضرت حق تعالی است که خود ایشان با سیره و اخلاق با کرامت خود عملا این القاب زیبا را به منصه ظهور رساند و به جامعه ما تلقین کرد که در طول امامت و زندگی پر بار خود مصداق کامل من عبد الله عبد الله له کل شیی بود./302/979/ب1

ارسال نظرات