۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۵
کد خبر: ۴۲۶۲۶۵
معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه هاي علميه:

سالانه ۵۰۰ سرباز طلبه در خدمت آموزش و پرورش خواهند بود

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه هاي علميه كشور از موافقت رهبرمعظم انقلاب براي اجراي طرح سرباز طلبه در آموزش و پرورش خبر داد.
حجت الاسلام محمود ملك دار

حجت الاسلام محمود ملك دار، معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه هاي علميه كشور بعد از ظهر امروز در حاشيه نهمين همايش معاونان امور طلاب و دانش آموختگان حوزه هاي علميه كشور در مشهد اردهال كاشان در گفت‌وگو با خبرنگارخبرگزاري رسا دركاشان، گفت: وزارت آموزش و پرورش طي درخواستي براي خدمت طلاب  و روحانیان در آموزش و پرورش پيشنهاد داد.

 

وي افزود: وزارت آموزش و پرورش در اين درخواست، پيشنهاد كرد تا از طلاب و روحانيان در قالب سرباز طلبه بر اساس گردش كاري كه از طريق ستاد كل نيروهاي مسلح به محضر رهبرمعظم انقلاب ارائه شد و معظم له نيز با اين طرح موافق كرد در آموزش و پرورش از سرباز طلبه در فعاليت هاي فرهنگي استفاده كند.

 

حجت الاسلام ملك دار يادآور شد: براساس اين طرح و پيشنهاد وزارت آموزش و پرورش و موافقت رهبر معظم انقلاب، مقرر شد سالانه 500 طلبه در قالب سرباز طلبه به آموزش و پرورش براي فعاليت هاي فرهنگي اعزام شوند.

 

به گفته وي، هم اكنون در حال انجام راهكارهاي اجرايي اين طرح بوده تا به زودي نسبت به اعزام طلاب و روحانيون به آموزش و پرورش اقدام شود.

 

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه هاي علميه كشور در ادامه با اشاره به اينكه روحانيون و طلابي كه  آمادگي خدمت به نظام جمهوري اسلامي ايران را دارند به نهادهاي مختلف معرفي مي شوند گفت: سالانه بيش از 500 نفر طلاب و روحانيون به نهادهاي مختلف براي  انجام خدمت سربازي معرفي مي شوند.

 

حجت الاسلام ملك دار همچنين با اشاره به اينكه رهبر معظم انقلاب از حوزه به عنوان مادر نظام نام برد و مادر نظام نمي تواند نسبت به فرزندش بي تفاوت باشد، گفت: يك بخشي طراحي و ساماندهي شده است تا طلاب و روحانيون با آموزش در اين طرح به خدمت اعزام شوند.

 

به گفته وي، 27 نهاد از ستاد كل نيروهاي مسلح سهميه دارند، از اين رو طلابي كه توان فعاليت هاي فرهنگي را دارند به اين نهادها اعزام و ضمن انجام فعاليت هاي تبليغي و فرهنگي بعد از دو سال خدمت كارت پايان خدمت دريافت مي كنند.

 

حجت الاسلام ملك دار اعزام طلاب و روحانيان به مناطق عملياتي جنوب در قالب راهيان نور را يكي ديگر از فعاليت اين معاونت اعلام كرد و با بيان اينكه اين معاونت در ستاد مركزي راهيان نوركشور عضو است، يادآور شد: امسال حدود 5 هزار نفر از روحانيون و طلاب به همراه خانواده خود به مناطق عملياتي جنوب اعزام شدند.

 

وي همچنين از ايجاد شبكه مبلغان راهيان نور به عنوان يكي از فعاليت هاي اساسي اين معاونت در سال 94 نام برد و گفت: با تأسيس سايت شبكه مبلغان راهيان نور، روحانيان مي توانند از اين طريق  در سايت ثبت نام و بعد از آموزش در كاروان هايي كه عازم مناطق عملياتي جنوب و يادمان هاي حوزه در جنوب هستند به عنوان روحاني كاروان در مناطق عملياتي جنوب و يادمان ها حضور داشته باشند و ضمن پاسخگويي به سوؤلات، احكام و نماز جماعت زائر راهيان نور را داشته باشند.

 

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه هاي علميه كشور در ادامه بر حفظ مردمي بودن حوزه تأكيد كرد و يادآور شد: يكي از افتخارات حوزه در طول تاريخ عدم وابستگي به كسي جز ملت و مردم نبود و مردم بودندكه حوزه ها را در قالب وجوهات شرعيه و كمك به حوزه هاي علميه اداره مي كردند و امروز نيز بايد ويژگي مردمي بودن حوزه حفظ شود.

 

حجت الاسلام ملك دار با بيان اينكه براي تأمين منابع مالي حوزه هاي علميه مردم و موقوفات منبع اصلي هستند، گفت: موقوفات مربوط به حوزه هاي علميه با توجه به عنايتي كه مردم به حوزه هاي علميه دارند زياد است، از اين رو اگر ما بتوانيم از طريق مردم، وجوهات شرعيه و موقوفات را احياء كنيم حوزه خودكفا خواهد شد.

 

 معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه هاي علميه كشور همچنين از مردم خواست نسبت به موقوفات حوزه هاي علميه اهتمام ويژه داشته باشند، چرا كه حوزه محل خدمت به دين است و طلاب به عنوان سخنگويان دين، دين را تبليغ مي كنند و كمك به حوزه هاي علميه كمك به تبليغ دين و به اصل دين است./1307/302/ب2

ارسال نظرات