۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۲
کد خبر: ۴۲۷۴۱۸
امام جمعه شهر کرد مطرح کرد؛

منتظر واقعی در برابر ظلم مستکبران آرام نمی‌نشیند/ عشایر؛ مدافعان همیشگی ارزش‌های انقلاب

حجت الاسلام والمسلمین نکونام گفت: نمی‌شود فرد شیعه‌ای بگوید من منتظر امام زمان(عج) هستم اما نسبت به اتفاقات، حوادث و ظلم‌هایی که آمریکایی‌ها و هم‌پیمانان آن‌ها در حق عالم اسلام روا می‌دارند بی تفاوت باشم و هیچ گونه احساس مسؤولیتی نشان ندهم.
حجت الاسلام والمسلمین محمد علی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، عصر امروز در دیدار مجمع عالی معتمدین و متنفذین عشایر این استان، با تبریک اعیاد شعبانیه به ویژه میلاد حضرت ولی‌عصر(عج‌الله‌تعالی‌فرجه) به همه‌ مؤمنان و همه‌ انسان‌های آگاه، غیرتمند و ظلم‌ستیز افزود: یکی از ویژگی‌های منتظر واقعی غیرت دینی داشتن است که این غیرت و ایستادگی پای ارزش‌های اسلام در شما بختیاری‌های غیور موج می‌زند.

 

امام جمعه شهرکرد تأکید کرد: منتظر واقعی نسبت به ارزش‌های اسلامی، قرآن، نبویت، امامت و ولایت اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و جانشین بعد از این بزرگواران یعنی ولی ‌فقیه غیرت دینی دارد و لحظه‌ای اجازه نخواهد داد این جایگاه‌های رفیع مخدوش و یا تضعیف شوند.

 

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با تأکید بر این که منتظر امام عصر(عج) به هیچ وجه نمی‌تواند نسبت به اسلام و حاکمیت ارزشی اسلامی در جامعه و جهان اسلام بی‌تفاوت باشد، تأکید کرد: نمی‌شود فرد شیعه‌ای بگوید من منتظر امام زمان(عج) هستم اما نسبت به اتفاقات و حوادث و ظلم‌هایی که آمریکایی‌ها و هم‌پیمانان آن‌ها در حق عالم اسلام روا می‌دارند بی تفاوت باشم و هیچ گونه احساس مسؤولیتی نشان ندهم؛ به یقین این چنین فردی منتظر واقعی نخواهد بود.

 

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری، عشایر را مدافعان همیشگی انقلاب و ارزش‌های انقلاب اسلامی خواند و تصریح کرد: غیرت و تعصب عشایر غیور بختیاری هیچ‌گاه اجازه نخواهد داد که ببینند یک عده بر روی ارزش‌های دینی و آرمان‌های امام(ره) و خون شهدا و انقلابی که در راه آن فداکاری و ایثارگری‌های بسیاری شده است، پای بگذارند و کشور را به آسانی تحویل آمریکایی‌ها و هم‌پیمانان آن‌ها بدهد.

 

این مقام مسؤول تأکید کرد: عشایر و مردم ولایت مدار و مؤمن ما منتظر امام عصر هستند؛ بنابراین هیچ گاه آرام نخواهند نشست و تمام هستی خودشان را فدا خواهند کرد تا اجازه ندهند آمریکایی‌ها و هم‌پیمانان آن‌ها عداوت و کینه خودشان نسبت به انقلاب را در صحنه عمل به رخ ملت ما بکشند و کوچکترین نگاهی به این انقلاب و نظام داشته باشند که این ویژگی مایه افتخار و بالندگی است.

 

امام جمعه شهرکرد با تأکید بر این که منتظر امام عصر(عج) مطیع امر ولی‌ فقیه است، گفت: منتظر واقعی وقتی ببیند که ولی ‌فقیه سیاست های اقتصاد مقاومتی را ابلاغ و دستور اجرای اقتصاد مقاومتی را به همگان صادر کرده است، خود را نسبت به عملیاتی کردن دستور نائب امام عصر(عج) مسؤول می‌داند و می‌کوشد تولید و مصرف کالای داخلی و همه آن چه را که به داخل مربوط می شود، تبلیغ، ترویج و تقویت کند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری افزود: منتظر واقعی و مطیع امر رهبری اگر مشاهده کند که کسی در اجرای اقتصاد مقاومتی پای خودش را کج می‌گذارد و یا دل به بیرون بسته و نمی‌خواهد به اقتصاد مقاومتی عمل کند، در مقابل او می‌ایستد و از دولت و مسؤولان و کسانی که نسبت به اقتصاد مقاومتی کم لطفی و یا بی‌توجهی می‌کند مطالبه و به آن‌ها تذکر می‌دهد.

 

این مقام مسؤول گفت: منتظر واقعی آن کسی نیست که تنها در ظاهر و زبان انتظار فرج داشته باشند بلکه معنای حقیق انتظار فرج آن است که انسان در همه عرصه‌ها، غیرت و ایستادگی بر ارزش‌های دینی و اسلامی خود را نشان بدهد.

 

حجت الاسلام والمسلمین نکونام ابراز بیزاری عشایر بختیاری از بختیار در 19 بهمن سال 57 را یکی از نشانه‌های بارز غیرت و تعصب قوم غیور بختیاری نسبت به انقلاب اسلامی ایران خواند و افزود:  بختیاری‌ها زمانی که شنیدند نائب امام عصر(عج) امام خمینی(ره) به ایران آمده، برای بیعت با ایشان و اعلام بیزاری از شاپور بختیار به تهران رفتند و با امام بیعت کردند که پس از گذشت 37 سال از انقلاب نه تنها بر این بیعت خود محکم ایستاده‌اند بلکه می‌خواهند آن واقعه بسیار ارزشمند برای همیشه در تاریخ ثبت و همه ساله زنده نگه داشته شود.

 

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره فراهم‌سازی مقدمات برای ثبت این واقعه بسیار ارزشمند در تقویم رسمی کشور افزود: بنده از همان سال‌های نخست حضور در استان وقتی این افتخارآفرینی قوم غیور بختیاری را شنیدم بر خود وظیفه دانستم که این واقعه مهم را احیا و زنده نگه دارم چرا که این مسأله برای اقوام و عشایر مختلف بختیاری بسیار مهم و ارزشمند است.

 

وی بصیرت و هوشیاری را از دیگر ویژگی‌های منتظر واقعی امام عصر(عج) برشمرد و گفت: در شرایطی که امروز دشمنان تلاش می‌کنند از هر روزنه‌ای‌ کوچک برای برهم ریختن نظام جامعه ما استفاده کنند و مردم و اقوام مختلف را در مقابل هم قرار بدهند و چالش برای انقلاب به وجود بیاورند، بصیرت و شناخت توطئه‌ها و فتنه‌های دشمن است که می تواند مانع از فتنه افکنی و ایجاد دودستگی در جامعه شود.

 

امام جمعه شهرکرد با تأکید بر این که دشمن برای رسیدن به اهداف شوم خود نیازمند برهم زدن امنیت کشور است گفت: دشمن وقتی می‌بیند که ایران امن‌ترین کشور جهان است و حتی کشورهای خودشان این امنیت و آرامش را ندارند، عصبانی و ناراحت می‌شود؛ بنابراین تلاش می‌کند به هر شکل ممکن و با هر روش و حیله‌ای، این امنیت و ثبات را برهم بزند و کشور را با چالش مواجه کند و مردم را رو در روی هم قرار بدهد و ناامنی را همانند دیگر کشورها، به این کشور بیاورد.

 

رییس استانی حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری تأکید کرد: در چنین شرایطی منتظر امام عصر(عج) بیدار و هوشیار، تحرکات دشمن را به خوبی رصد می‌کند و دست دشمن را می‌خواند و می‌داند و می‌فهمد که او در مقام چیست؛ بنابراین با تقویت هم بستگی، اقتدار و امنیت درونی کشور کاری می‌کند که او در رسیدن به اهداف شوم خود  مأیوس و ناکام شود و تیر او به سنگ بخورد.

 

این مقام مسؤول خاطرنشان کرد: البته در برخی از اتفاقات ممکن است برخی‌ها فریب بخورند و خواسته و یا ناخواسته در جهت تحقق اهداف دشمنان قدم بردارند و خودسرانه دست به اقداماتی بزنند و برای کشور مشکل آفرین بشوند که انسان بصیر و هوشیار نیز این گونه افراد را به خوبی می شناسد.

 

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری در ادامه با تأکید بر این که عشایر، شایسته بهترین خدمت رسانی هستند افزود: با وجود ظرفیت های غنی و ارزشمند غیرت، تعصب، بصیرت و ولایت مداری و حضور به موقع عشایر بختیاری در صحنه های مختلف دفاع و صیانت از انقلاب، می‌طلبد که همه امکانات و ظرفیت‌ها در خدمت این عزیزان باشد./201/9457/ب1

ارسال نظرات