۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۴۲۸۱۰۷
در راستای بزرگداشت سوم خردادماه صورت می گیرد؛

برگزاری بیش از ۳۸۰ عنوان ویژه برنامه در استان چهارمحال و بختیاری

فرمانده سپاه استان چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه ضروری است در آستانه روز مقاومت و پیروزی از شهدای مدافع حرم که به مصاف با استکبار و صهیونیسم رفته‌اند یاد کنیم، گفت: برای بزرگداشت حماسه سوم خرداد 385 عنوان برنامه در سطح این استان اجرا خواهد شد.
سوم خردادماه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، رضا محمدسلیمانی، فرمانده سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم(ع) چهارمحال و بختیاری، ظهر امروز در نشست خبری با اهالی رسانه این استان که به مناسبت سوم خرداد و هفته مقاومت، ایثار و پیروزی در چهارمحال و بختیاری برگزار شد، اظهار داشت: سوم خرداد یادآور رشادت و از خودگذشتگی در هشت سال نبرد نابرابر نظام جمهوری اسلامی ایران با ارتش عراق و ائتلاف نانوشته جهانی است.

 

وی با اشاره به اینکه در بین روزهای خاص دفاع مقدس سوم خرداد مناسب‌ترین روز برای نام‌گذاری با عنوان ایثار، شهادت و مقاومت است، بیان داشت: مقاومت مردمی در 34 روز نخست جنگ در خرمشهر تحقق پیدا کرد و باید به عنوان یک درس بزرگ سرلوحه کارهای دیگر قرار گیرد.

 

محمد سلیمانی تأکید کرد: در ساعت 3 بامداد دهم اردیبهشت‌ماه سال 61 عملیات بیت‌المقدس با رمز یا علی بن ابی‌طالب(ع) در چهار مرحله آغاز شد، مرحله نخست شامل عبور از رودخانه کارون و فتح جاده اهواز ـ خرمشهر، مرحله دوم که در تاریخ 16 اردیبهشت صورت گرفت آزادسازی بخش دیگری از جاده و مناطقی چون پادگان حمید، هویزه و...، مرحله سوم که توفیق چندانی حاصل نشد و در نهایت مرحله چهارم که طی آن در 3 خردادماه سال 61 خرمشهر آزاد شد.

 

وی با بیان اینکه در این عملیات 180 کیلومتر از خط مرزی و بیش از 5 هزار کیلومتر از مناطق تحت اشغال دشمن آزاد شدند، افزود: در این عملیات 112 گردان سپاه و بسیج و 45 گردان ارتش در چهار قرارگاه سازمان‌دهی شده بودند که به مصاف 200 گردان مسلح دشمن بعثی رفتند.

 

فرمانده سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم(ع) چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه در این عملیات 19 هزار عراقی اسیر، 16 هزار نفر کشته، 550 تانک و 53 فروند هواپیما منهدم و تعداد زیادی از عدوات نظامی دشمن به دست رزمندگان ایرانی افتاد ادامه داد: خرمشهر دارای اهمیت ویژه‌ای است چراکه بزرگ‌ترین پیروزی سیاسی و نظامی جمهوری اسلامی ایران بوده است.

 

این مقام مسؤول خاطرنشان کرد: با فتح خرمشهر دشمن در زمان و مکان غافلگیر شد که بلوغ و تکامل اندیشه سپاه، بسیج، نیروهای مردمی، توانایی نیروهای ارتشی و وحدت این دو سبب دستیابی به این مهم شد که به نفع جمهوری اسلامی ایران بود.

 

محمدسلیمانی با تأکید بر اینکه ضروری است در آستانه روز مقاومت و پیروزی از شهدای مدافع حرم که به مصاف با استکبار و صهیونیسم رفته‌اند یاد کنیم، تصریح کرد: برای بزرگداشت حماسه سوم خرداد 385 عنوان برنامه در سطح این استان اجرا خواهد شد.

 

وی زمان آغاز اجرای این برنامه‌ها را سه روز قبل از سوم خرداد تا دو روز بعد از آن عنوان کرد و گفت: صبحگاه مشترک نیروهای نظامی، انتظامی و بسیج روز سوم خردادماه، همایش ایلات و عشایر که امروز برگزار می‌شود، نواختن زنگ مقاومت و پیروزی در مدارس، برگزاری یادمان و شب شعر در مساجد سطح استان از جمله برخی از این برنامه‌ها هستند.

 

فرمانده سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم(ع) چهارمحال و بختیاری گفت: همچنین نشست هیأت عاشقان ولایت و منتظران موعود، دیدار با نماینده ولی‌فقیه و ائمه جماعات از سوی پاسداران سپاه چهارمحال و بختیاری، غبارروبی قبور شهدا، تجلیل از خانواده‌های شهدای این استان در عملیات بیت‌المقدس، برگزاری برنامه‌های مختلف ورزشی، پیاده‌روی و کوهپیمایی، دعای ندبه در جوار شهدای گمنام در تپه نورالشهدا از دیگر عناوین برنامه‌های این هفته هستند.

 

این مقام مسؤول با بیان اینکه 188 نفر از مردم این استان در عملیات بیت‌المقدس حضور داشتند که 80 تن از آنها شهید شدند، ادامه داد: تجلیل از رزمندگان و شهدای این عملیات، ارائه خدمات رایگان پزشکی در مراکز درمانی وابسته به سپاه، مشاوره حقوقی رایگان، برگزاری ایستگاه‌های صلواتی و برگزاری یادواره‌های شهدا در باباحیدر، لردگان، خانمیرزا و دوپولان ناغان از برنامه‌هایی هستند که در دستور کار سپاه این استان است.

 

محمدسلیمانی با اشاره به افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌های عمرانی در این هفته بیان داشت: این طرح‌های عمرانی شامل افتتاح سوله فرهنگی و ورزشی صالحین در روستای مارکده از توابع شهرستان سامان، افتتاح سیستم فاضلاب تیپ حضرت قمر بنی‌هاشم(ع)، افتتاح حوزه مقاومت بسیج روستای دشتک و افتتاح سوله صالحین در شهرهای سفیددشت و فرادنبه هستند./9457/202/ب2

ارسال نظرات