۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۳
کد خبر: ۴۲۸۶۰۲
استاندار چهارمحال و بختیاری:

اعزام روحانی برای همراهی کاروان های ستاد ارتحال امام خمینی ضروری است

استاندار چهارمحال و بختیاری اعزام روحانی همراه کاروان های ستاد ارتحال امام خمینی (ره) را از ضروريات اين مراسم دانست و گفت: دستگاه‌های مختلف نيروهای جوان و خوش‌فكر خود را برای برگزاری هر چه بهتر اين مراسم در نظر گرفته و همكاری لازم را به عمل آورند.
ارتحال امام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد،  قاسم سليمانی، استاندار چهارمحال و بختیاری ظهر امروز در نشست ستاد ارتحال امام خمينی(ره) این استان به نقش بی‌بديل امام در شكل‌گيری انقلاب اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: نقش‌آفرينی ايشان در زمانی كه هيچ قدرتی يارای مقابله با طاغوت را نداشته، بسيار برجسته است.

 

وی افزود: امام از دخالت بيگانگان در امور كشور، تصويب قوانينی چون كاپيتولاسيون، بی‌دينی و به بی‌راهه رفتن مسائل فرهنگی و اجتماعی رنج برده و همين امر موجب مبارزه، قيام و تبعيد ايشان شد.

 

سليمانی با بيان اينكه امام در طول تبعيد ارتباط خود را با مردم قطع نكرده و همواره آن‌ها را ارشاد می‌كردند، تصريح كرد: اوج مبارزات ايشان به زمان شهادت حاج آقا مصطفی مربوط می شود.

 

عالی ترین مقام دولت در استان چهارمحال و بختیاری حركت امام را ضد استكباری خواند و گفت: امام خمينی(ره) مروج دين، آزادی‌خواهی و فريادرس مظلومان بود.

 

این مقام مسؤول، جمهوريت و اسلاميت را دو ركن اصلی انقلاب و نظام جمهوری اسلامی عنوان و خاطرنشان كرد: جمهوريت ابزار فشار را از دست ابرقدرت‌هايی كه خود را منبع و مرجع دموكراسي مي دانستند، گرفت و اسلاميت موجب شد تا دين بر همه جوانب نظام حاكم شود.

 

وی به سخن امام راحل كه انقلاب اسلامي را «انفجار نور» خوانده اشاره كرد و گفت: انفجار نور در كلام ايشان به معنای رساندن پيام امامت‌ گونه انقلاب اسلامی و رساندن آزادی در قالب مردم‌سالاری دينی به مردم است.

 

سليمانی افزود: دشمن پيام انقلاب اسلامی را به خوبی درك كرده و از طرق مختلف از جمله تجزيه كشور و تحميل جنگ هشت ساله به مردم، به مبارزه با اين پيام پرداخت.

 

وی با اشاره به فداكاری‌های مردم و رزمندگان در راه حفظ انقلاب و كشور، تصريح كرد: مردم با دست خالی با دشمن مبارزه كرده و پيام خود را به آنان رساندند.

 

استاندار چهارمحال و بختیاری همچنین سوم خرداد را اوج فداكاری‌های رزمندگان برشمرد و افزود: رزمندگان با روحيه شهادت‌طلبی، ايمان، اتكا به خداوند و با دست خالی توانستند در مقابل 54 كشور دنيا جنگيده و پيروز شوند.

 

این مقام مسؤول با بيان اينكه آزادی‌ های مشروع و اصولی و اعتقاد و احترام به نظر و رأی مردم از نتايج جمهوری اسلامی است، تصريح كرد: برای حفظ عظمت و بزرگی انقلاب و نظام جمهویي اسلامی لازم است هرساله به ياد امام راحل و شهدای گرانقدر از سراسر ايران حركتی به سمت مركز ثقل انقلاب و جمهوری اسلامی داشته باشيم.

 

سليمانی بر لزوم فراهم آوردن امكانات مختلف از جمله حمل و نقل، ترابری، بهداشت و تغذيه به منظور برگزاری هرچه بهتر مراسم سالروز ارتحال امام خمينی(ره) تأكيد و خاطرنشان كرد: مسؤولان تلاش كنند تا كيفيت كار را بالا برده و اولويت اعزام را به دانشجويان، جوانان و به خصوص جوانان خانواده‎‌های ايثارگر بدهند.

 

وي در پايان اعزام روحانيان همراه كاروان را از ضروريات اين مراسم عنوان كرد و گفت: دستگاه‌های مختلف نيروهای جوان و خوش‌فكر خود را برای برگزاری هر چه بهتر اين مراسم در نظر گرفته و همكاری لازم را به عمل آورند./9457/202/ب2

ارسال نظرات