۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۸
کد خبر: ۴۲۸۹۷۶
امام جمعه اهل سنت شهرستان زاهدان:

مدرسه‌سازی به معنای مبارزه با جهل و بی‌سوادی است

امام جمعه اهل سنت شهرستان زاهدان گفت: مدرسه‌سازی در حقیقت به معنای مبارزه با جهل و بی‌سوادی است و کسانی که در این امر خیر شرکت می‌کنند، در حقیقت در مسیر ریشه‌کنی جهل قدم برمی‌دارند.
مولوی عبدالحمید

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، گردهمایی خیرین مدرسه‌ساز صبح امروز با حضور جمعی از علمای شیعه و سنی، هنرمندان و خیرین دوراندیش از سرتاسر کشور در تالار فردوسی دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد.

 

مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی، امام جمعه اهل سنت شهرستان زاهدان در این مراسم بیان کرد: مدرسه‌سازی یکی از اعمال نیک و ماندگاری است که سبب می‌شود پس از مرگ انسان هم پرونده اعمال باز باشد و ثواب به حساب انسان نوشته شود.

 

وی با بیان اینکه مدرسه‌سازی در حقیقت به معنای مبارزه با جهل و بی سوادی است، افزود: امروز مدرسه‌سازی به یک فرهنگ تبدیل شده است و مردم در این امر نیک به یاری دولت شتافته‌اند.

 

محمد سیرجانی، رییس مجمع خیرین مدرسه ساز سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم بیان کرد: خانواده مجمع خیرین مدرسه ساز سیستان و بلوچستان از 412 نفر بانو، 165 مرد و 19 مؤسسه حقوقی تشکیل شده است.

 

رییس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان افزود: این مجمع که پیشرو در امر مدرسه سازی استان است، در سال 93 از نظر جلب مشارکت خیرین رتبه اول در سطح کشور را به‌دست آورد.

 

وی اظهار کرد: از سال 90 تا 94 تعداد 437 مدرسه در قالب هزار و 68 کلاس درس به وسیله خیران و همچنین 470 مدرسه با مجموع 2 هزار و 428 کلاس درس از سوی دولت در استان ساخته شد.

 

سیرجانی بیان کرد: در حال حاضر مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان 109 پروژه  مدرسه سازی در قالب  450 کلاس درس را در مناطق دور افتاده در دست اجرا دارد.

 

وی با اشاره به اینکه خیرین نقش مهمی در اعتلای دانش و علم افراد دارند و این کار را با تاسیس مدارس انجام می‌دهند، اضافه کرد: در حال حاضر 6 هزار کلاس درس ناامن تخریبی در استان وجود دارد که همت خیرین مدرسه‌ساز را می‌طلبد./831/202/ب3

ارسال نظرات