۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۹
کد خبر: ۴۲۸۹۹۱
امام جمعه شهرضا:

رنج و زحمت کشاورزان روستایی با خدمت مسؤولان جبران شود

امام جمعه شهرضا گفت: طبق فرمایش رهبری مسؤولان باید انقلابی بمانند و انقلابی رفتار کنند و یکی از بهترین مصادیق وفاداری به اصول انقلاب، خدمت به مناطق روستایی و حل مشکلات مناطق کمتر توسعه یافته به عنوان یکی از مهم‌ترین آرمان‌های انقلاب است.
حجت االاسلام یعقوبی، امام جمعه شهرضا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام سیف‌الله یعقوبی ظهر امروز در دیدار اعضای شوراهای اسلامی بخش مرکزی شهرستان شهرضا که در دفتر نماینده ولی فقیه در این شهرستان برگزار شد، نبود سند توسعه و تعالی مناطق روستایی را یکی از مهم‌ترین مشکلات این مناطق برشمرد و افزود: نبود این سند سبب شده تا مدیران با اعمال سلایق خود، باعث بروز نوعی هرج و مرج در روند اجرای امور در ادوار مختلف شوند.

 

وی اضافه کرد: شوراهای اسلامی شهر و روستا، پیشنهاد دهنده هستند و قدرت اجرایی ندارند، اما همین نهاد بهترین مکان برای تدوین این سند در سطح کلان است.

 

امام جمعه شهرضا گفت: متأسفانه نقش اساسی حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها در حل مسائل و مشکلات کشور به ویژه در مناطق روستایی مورد غفلت واقع شده است.

 

حجت الاسلام یعقوبی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به مشکل عدم برخورداری مساجد برخی مناطق روستایی شهرستان شهرضا از روحانی گفت: این یک مشکل بزرگ است که باید با مشارکت و پیگیری اعضای شوراهای اسلامی روستایی حل شود.

 

وی تأکید کرد: طلاب و روحانیان در قالب طرح‌هایی همانند، طرح هجرت و طرح مستقر در مناطق روستایی ساکن و به اداره امور مذهبی و فرهنگی روستاها اقدام می‌کنند اما لازم است بسترهای لازم برای حضور روحانی در روستاها هم فراهم شود.

 

امام جمعه شهرضا تصریح کرد: ایجاد خانه‌های عالم روستایی با مشارکت اهالی منطقه و پیگیری شوراهای برای جذب اعتباراتی در این باره ، می‌‍‌تواند زمینه حضور روحانی در این مناطق را فراهم کند.

 

حجت الاسلام یعقوبی گفت: روستاهای شهرستان در مقایسه با مرکز شهرستان از سلامت و نشاط معنوی بسیار بیشتری برخوردار هستند و از این جهت باید تلاش کنیم تا این موقعیت معنوی حفظ شود و استقرار روحانیان در مناطق روستایی بهترین اقدام برای این منظور است.

 

وی همچنین اتحاد و همبستگی مردم و مسؤولان را گام مؤثری در حل مشکلات و مسائل موجود در جوامع شهری و روستایی برشمرد و افزود: شوراهای اسلامی ارکان اصلی عمران و آبادانی شهر و روستا هستند و با درک درستی که از نیازهای مناطق خود دارند می‌توانند مسؤولان را در هدایت سرمایه‌های عمرانی و فرهنگی یاری کنند، اما برای تحقق این منظور باید در مرحله اول خود اعضای شوراها با هم متحد باشند.

 

امام جمعه شهرضا، با تأکید بر نقش محوری شورای اسلامی شهرستان شهرضا ایجاد هماهنگی بین شوراهای شهر و روستا گفت: حل مشکلات بر اساس خرد جمعی و عقل گروهی باعث استمرار روند توسعه جامع در مناطق مختلف شهری و روستایی می‌شود.

 

حجت الاسلام یعقوبی در بخش دیگری از سخنان خود تأکید کرد: انقلاب اسلامی ایران برای خدمت به ضعفا و مستمندان و جلوگیری از ظلم بر آن‌ها اقامه شد.

 

وی تأکید کرد: طبق فرمایش رهبری مسئولان باید انقلابی بمانند و انقلابی رفتار کنند و یکی از بهترین مصادیق وفاداری به اصول انقلاب، خدمت به مناطق روستایی و حل مشکلات مناطق کمتر توسعه یافته است.

 

حجت الاسلام یعقوبی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: بحران کم آبی و خشکسالی‌های پیاپی یک معضل ملی است که اختصاص به یک منطقه خاص ندارد اما با دقت در تحولات صورت گرفته، می‌توان حقایق مهمی را در این زمینه درک کرد.

 

وی در ادامه افزود: بر اساس اعلام مسؤولان دیگر شهرستان‌ها و استان‌های کشور بر اثر بارندگی‌های اخیر مقدار زیادی از مشکل کم آبی مناطق مختلف کشور جبران شد اما در برخی مناطق بارندگی کمتری انجام شده و معضل خشکسالی همچنان ادامه دارد.

 

امام جمعه شهرضا تصریح کرد: پرداخت زکات سبب نزول برکات الهی و نزولات جوی می‌شود، ما باید برای نزول برکات الهی به فرمان او عمل کنیم؛ دعا برای بارش باران هم بسیار مهم و تأثیرگذار است.

 

حجت الاسلام یعقوبی تأکید کرد: القاء و تکرار یک مشکل هم باعث افزایش مشکلات می‌شود، ما برای آنکه مشمول رحمت و مغفرت الهی قرار بگیریم باید به رحمانیت خداوند امید داشته باشیم و راه‌های جلب رحت الهی را ترویج کنیم.

 

امام جمعه شهرضا همچنین ضمن ابراز تأسف از تخریب زیرساخت‌های تولیدی در مناطق روستایی گفت: روستاها مهم‌ترین کانون‌های تولیدی کشور هستند که نقش مؤثری در حفظ استقلال و خوکفایی ملی دارند.

 

حجت الاسلام یعقوبی تصریح کرد: اصلی‌ترین زیرساخت‌های تولیدی کشور درمناطق روستایی موجود است و از این رفتن آن‌ها به معنی اتلاف بخش عمده‌ای از سرمایه‌های ملی است.

 

وی ضمن تأکید بر لزوم همکاری و مشارکت گسترده دولت با حوزه و دانشگاه برای حل مشکلات فرهنگی و عمرانی مناطق روستایی اظهار کرد: شناخت نیازهای فرهنگی و عمرانی و خدماتی روستاها در شرایط فعالی یک کار تخصصی است، باید نیازهای مادی و معنوی روستاها را شناسای و بر اساس آن‌ها برنامه‌ریزی کنیم.

 

امام جمعه شهرضا در بخش دیگری از سخنان خود، امنیت را مهم‌ترین موهیبت الهی در حق مردم ایران برشمرد و افزود: در پرتو امنیت، سایر پیشرفت‌ها نیز حاصل می‌شود و از این جهت باید همواره قدردان موقعیت فعلی کشورمان باشیم.

 

حجت الاسلام یعقوبی گفت: بررسی تحولات کشورهای منطقه نشان می‌دهد، مردم آن‌ها در کنار تمامی مسائل و معضلات موجود، به دلیل نبود امنیت کافی، نمی‌توانند زیرساخت‌های تولیدی و فرهنگی لازم برای توسعه همه جانبه کشورخود را نیز فراهم کنند.

 

وی برگزاری جلسات تخصصی با حضور مسؤولان اجرایی شهرستان و نمایندگان شوراهای اسلامی شهر و روستا را مهم‌ترین اقدام در راستای بیان و حل مشکلات موجود دانست و افزود: در این جلسات دیدارهای چهره به چهره با مسئولان انجام شده و مردم و نمایندگان آن‌ها علاوه بر طرح مشکلات خود از راهکارهای قانونی موجود برای رفع آ‌ها با خبر می‌شوند.

 

نماینده ولی فقیه در شهرستان شهرضا با اشاره به برخی از سخنان رهبر معظم انقلاب درباره لزوم توجه به کشاورزان مناطق روستایی گفت: باید رنج و زحمت کشاورزان روستایی با خدمت مسئولان جبران شود.

 

حجت الاسلام یعقوبی با تأکید بر لزوم اتخاذ تدابیری درباره مسدود کردن چاه‌های غیر مجاز حفر شده در مناطق روستایی اظهار داشت: این اقدام کمک قابل توجهی به کاهش معضلات ناشی از خشکسالی، به عنوان یکی از مهم‌ترین مشکلات روستاییان می‌کند./201/868/ب1

ارسال نظرات