۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۷
کد خبر: ۴۳۰۱۷۱
حجت الاسلام نبویان:

فتح الفتوحی که دولت از آن دم می زد گرهی از مشکل مردم باز نکرد

حجت الاسلام نبویان گفت: پس از برجام که از سوی دولتمردان فتح الفتوح نامیده شد تا به امروز در زندگی و معیشت روزمره مردم تغییر خاصی ایجاد نشده است و بیکاری و رکود در کشور حکمفرماست.
حجت الاسلام نبویان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا حجت الاسلام سید محمود نبویان عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی(ره) بعد از ظهر امروز در سلسله نشست‌های سیاسی خاکریز روشنگری که در مسجد رضاییه قم برگزار شد گفت: با انتخابات مجلس خبرگان معلوم شد جامعه امروز در وضعیت بسیار حساسی قرار دارد.

 

عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی افزود: چطور می‌شود اصول‌گرایان در تهران شکست بخورند؛ لیست خوب و تبلیغات مساعدی در فضای مجازی و واقعی نبود لیکن چنین دلایلی عوامل فرعی شکست اصول‌گرایان در تهران است.

 

وی در تبیین کلمه نفوذ و اثرات آن در جامعه اظهار داشت: نفوذ گاهی معنای خروج و گاهی معنای ورود دارد که نفوذ در این بحث به معنای ورود و رسوخ به جامعه است؛ البته ورود چیزی که ممنوع باشد.

 

عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی(ره) با اشاره به توجه رهبر معظم انقلاب به نفوذ ابراز داشت: نفوذ در اصطلاح یعنی نفوذ در باور و نگرش مردم؛ انواع نفوذ را می‌توان به فرهنگی و سیاسی تقسیم کرد و دشمن توسط نفوذ هدف خود را به وسیله مسؤولان نظام پیش می‌برد و بعد این نفوذ انجام شده به وسیله مسؤولان فتح الفتوح نامیده می‌شود.

 

حجت الاسلام نبویان با مد نظر قرار دادن قسمتی از سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر این که آمریکا به وسیله مذاکره قصد براندازی انقلاب یا تسلط بر آن را دارد گفت: استکبار قصد دارد که دیدگاهی را در جامعه ترویج دهد که تمام مشکلات با برقراری ارتباط با آمریکا حل خواهد شد در حالی که همین آمریکا باعث تمام بدبختی‌های کشور است.

 

وی دیپلماسی قرآنی را در بین سیاسیون دولت از دست رفته توصیف و تصریح کرد: دیپلماسی خنده جای دیپلماسی قرآنی را در بین دولتمردان گرفته است و به این وسیله تقریباً تمام دستاوردهای پیشین هسته‌ای در توافق اخیر با کشورهای غربی از دست رفته است.

 

عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی با تأکید بر این که جمهوری اسلامی به دنبال به دست آوردن بمب اتمی و هسته‌ای نیست، اظهار داشت: داشتن توانایی هسته‌ای به اسرائیل اجازه گستاخی نمی‌دهد و آن را همیشه در رعب و وحشت نگه خواهد داشت.

 

حجت الاسلام نبویان تعهدات آمریکا و کشورهای غربی را در مدت پس از امضای برجام انجام نشده ارزیابی کرد و با اشاره به باقی ماندن تحریم‌های بانکی و بلوک مبالغ هنگفتی از سرمایه‌های کشور در کشورهای غربی گفت: پس از برجام که از سوی دولتمردان فتح الفتوح نامیده شد تا به امروز در زندگی و معیشت روزمره مردم تغییر خاصی ایجاد نشده است و بیکاری و رکود در کشور حکمفرماست.

 

وی ادعای به دست آوردن عزت ایران اسلامی به وسیله برجام را واهی خواند و تصریح کرد: عزت دست خداست؛ قطع روابط با کشورهای غربی از عزت مردم مسلمان ایران نخواهد کاست؛ اگر چنین باشد و با چنین دیدگاهی بنگریم قطع رابطه با جیبوتی نیز بدترین سرشکستگی برای جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

 

عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی با استناد به آیات قرآن مجید و تبیین دیپلماسی دینی اظهار داشت: رابطه با استکبار و بخصوص آمریکا مشکلی از مشکلات مردم حل نخواهد کرد و هر مسؤولی که ادعا کند رابطه با آمریکا مشکلات ما را حل می‌کند خود آمریکایی است.

 

حجت الاسلام نبویان در پایان گفت: از آیات قرآن می‌توان دریافت که دشمن در صورتی که بتواند بر ما تسلط پیدا کند ما را از بین خواهد برد و تنها با از بردن اسلام راضی خواهد شد؛ مشکل دشمن و شیطان تنها اسلام است و در صورتی که نتواند آن را به صورت کامل از بین ببرد آن را تضعیف می‌کند و در عدم چنین توانایی ابزار نظامی را از بین می‌برد و در خفیف‌ترین حالت مسلمانان را تحریم می‌کند./1325/پ202/ج

ارسال نظرات