۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۶
کد خبر: ۴۳۰۳۰۲
مدیر مدرسه علمیه نجمه خاتون:

امام خمینی همواره یار و غمخوار مظلوم و دشمن ظالم بود

مدیر مدرسه علمیه نجمه خاتون(س) گفت: امام راحل همواره یار و غمخوار مظلوم و دشمن ظالم بودند و این شاخصه مهم امام بود که سبب شد مردم ایران و جهان با ایشان همراه شوند.
امام خمینی

نرگس یاوران، مدیر مدرسه علمیه نجمه خاتون(س)، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، ضمن تسلیت سالروز رحلت جانگداز رهبر کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره) و روز خونین 15 خرداد، با اشاره به شخصیت عظیم و الهی امام راحل، گفت: امام راحل شخصیت پارسا و وارسته‌ای داشتند که بر اثر ارتباط باطنی با ملکوت الهی کسب کرده بودند.

 

یاوران ادامه داد: انسانی که وجودش را صادقانه و خالصانه متوجه پروردگار سازد همچون آینه‌ای انوار الهی را دریافت و آثار آن را در جامعه منعکس می کند.

 

مدیر مدرسه علمیه نجمه خاتون(س) امام راحل را یک فقیه، فیلسوف و عارف خواند و بیان داشت: این خصوصیات ارزشمند با جهاد درونی، جهاد با نفس و پایبندی به اصول الهی که با ارتباط مستمر با خداوند متعال است میسر می‌شود.

 

یاوران اظهار داشت: امام راحل فرمودند «اگر مسلمانان مسائل خود را به صورت جدی با جهانخواران حل نکنند و لااقل خود را به مرز قدرت بزرگ جهان نرسانند، آسوده خواهند بود؟ هم اکنون اگر آمریکا یک کشور اسلامی را به بهانه حفظ منافع خویش با خاک یکسان کند، چه کسی جلوی او را خواهد گرفت ؟ پس راهی جز مبارزه نمانده است، و باید چنگ و دندان ابرقدرتها و خصوصا آمریکا را شکست، و الزاما یکی از دو راه را انتخاب نمود یا شهادت یا پیروزی»؛ این همه ظرافت در بیان مسائل و تیزبینی و هوشیاری نشانه هوش بالای سیاسی امام است.

 

وی در پایان خاطر نشان کرد: امام علی(ع) فرمودند خداوند از دانشمندان پیمان گرفته است که بر سیری ستمگر و گرسنگی مظلوم سکوت نکنند؛ امام راحل همواره یار و غمخوار مظلوم و دشمن ظالم بودند و این شاخصه مهم امام بود که سبب شد مردم ایران و جهان با ایشان همراه شوند./813/ت302/ج1

ارسال نظرات