۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۰
کد خبر: ۴۳۱۸۵۵
حجت الاسلام و المسلمین قرائتی:

پیروی از رسول خدا و ائمه معصومین موجب هدایت و کمال انسان می شود

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی گفت: تبعیتی که انسان را به هدایت و کمال برساند ارزشمند است، پیروی از رسول اکرم(ص) و ائمه معصومین(ع) موجب هدایت و کمال انسان می شود و پیروی از غیر از این ها سبب گمراهی می شود و کاری بیهوده است.
حجت الاسلام قرائتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی، رییس ستاد اقامه نماز، بعداز ظهر امروز در برنامه زلال سخن که از رادیو معارف پخش شد، گفت: خداوند در آیه 158 سوره اعراف خطاب به پیامبر اکرم(ص) می فرماید: بگو ای مردم من فرستاده خدا به سوی همه شما هستم، خدایی که حکومت آسمان ها و زمین به دست او است و معبودی جز او نیست، زنده می کند و می میراند، پس به خدا و فرستاده اش ایمان بیاورید.

 

وی ادامه داد: پیامبر اکرم(ص) در این آیه خطاب به مرم می فرمایند: من فرستاده به سوی همه مردم هستم یعنی دعوت پیامبر گرامی اسلام(ص) بین المللی و جهانی و ابدی است، این آیه در مکه نازل شده است و زمانی بوده که تسلط پیامبر(ص) به مکه هم کامل نبوده یعنی معلوم نبوده که آیا پیامبر(ص) می تواند مکه را تحت نفوذ کلمات خود بیاورد.

 

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی  بیان داشت: پیامبر اسلام(ص) برای همه مردم و امت ها و ملت ها و قومیت ها مبعوث شدند تا برای همه جهانیان هشدار دهند، از ابتدا طرح یک طرح کلی بود اما مرحله به مرحله پیش می رفت، یهودیان از پیامبر(ص) سوال کردند که پیامبر یهودیان هستی یا عرب و عجم یا مسیحیان و در جواب آن ها این آیه شریفه نازل شد.

 

وی اظهار داشت: در این آیه خالقیت و توحید و معاد آمده است، کسی که حکومت کامل بر همه هستی دارد قدرت بر زنده کردن و مرده کردن هم دارد، نبوت لازمه توحید و معاد است، پیامبر(ص) باید به آنچه می گوید خود ایمان داشته باشد، هم در گذشته و هم در آینده باید ایمان داشته باشد و روی ایمان خود محکم باشد.

 

کارشناس مسائل مذهبی ابراز داشت: تبعیت و پیروی از قرآن و سیره پیامبر(ص) لازم است، تبعیتی که انسان را به هدایت و کمال برساند ارزشمند است، پیروی از رسول خدا (ص) و ائمه معصومین موجب هدایت و کمال انسان می شود و پیروی از غیر از این ها باعث گمراهی انسان می شود و کاری بیهوده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی گفت: اگر دست انسان را در دست غیر از معصوم بگذارند خیانت و ظلم به بشر و انسانیت است، دست انسان باید در دست کسی باشد که او را هدایت کند و رشد بدهد، اگر تابع و پیرو کسی باشید که خودش گناه می کند هرگز هدایت نمی شوید. /869/203/ب2

 

 

 

ارسال نظرات