۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۷
کد خبر: ۴۳۲۱۳۴
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

فرصت ‌سازی لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی است

حجت الاسلام والمسلمین نکونام استفاده از فرصت‌ها و فرصت‌سازی را از اقدامات مهم در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و متناسب با روحیه جهادی برشمرد و گفت: به تأخیر انداختن مراحل انجام کارها از مصادیق جهاد نیست و این رویه باید تغییر پیدا کند تا به تحقق اهداف مهم از جمله اهداف اقتصاد مقاومتی دست یابیم.
امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری پیش از ظهر امروز در دیدار با کارکنان جهاد کشاورزی این استان، با تبریک حلول ماه مبارک رمضان و گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی، اظهار داشت: عدم برنامه‌ریزی یکی از مشکلاتی است که در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی باید به آن توجه ویژه‌ای صورت گیرد چرا که مطالبه و تلاش انجام می‌شود اما عدم برنامه‌ریزی صحیح یا عدم اقدام به برنامه‌ریزی منجر به تأخیر در رسیدن به اهداف می‌شود و لازم است در این حوزه تمهیدات مناسب اندیشیده شود.

 

نماینده ولی‌ فقیه در چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: نباید با عمل نکردن به برنامه‌ریزی و بهانه‌جویی آن را مخدوش کرد و گرفتار بسیاری از بازی‌ها شد چرا که این موارد با روحیه جهادی سازگار نیست.

 

وی با اشاره به فرمان امام خمینی(ره) در زمینه تأسیس جهاد سازندگی در سال 1358، تصریح کرد: هدف ایشان از تأسیس این نهاد، سازندگی بوده است و کلمه جهاد که بر سازندگی قرار گرفته است به معنای تلاش، جدیت و جهد است، اسلام دین شعار نیست بلکه دین عمل است؛ بنابراین نظام اسلامی هم نباید نظام شعاری باشد و اهداف و برنامه‌های اسلامی باید به صورت عملیاتی اجرا شوند و تحقق اهداف مختلف در سایه اقدام و جهاد است.

 

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با تأکید بر اینکه نمی‌توان در حال جهاد بود اما آرام و قرار داشت، خاطرنشان کرد: برای جهاد کردن لازم است حساسیت وجود داشته باشد و تا زمانی که کوشش، سوز و گداز و دغدغه وجود نداشته باشد فعالیت جهادی انجام نشده و برای جهاد باید بیدار بود و دچار شعار و شعارزدگی نشد چراکه در شأن اسلام و نظام اسلامی نیست.

 

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه لازمه کار مدیران داشتن روحیه جهادی و انتقال این روحیه به زیرمجموعه است، بیان کرد: باید تدبیر، تلاش و مدیریت صحیح با ظرافت کامل بر کار حاکم باشد و موجب فعال شدن و ایجاد و تقویت انگیزه کارکنان شود.

 

این مقام مسؤول با اشاره به آیات قرآن مبنی بر حساب و سنجش اعمال خود، اظهار داشت: یکی از امور مهم در زمینه مدیریت سنجش میزان تلاش مدیران از سوی خودشان است زیرا مدیران باید نسبت به وظایف خود حساسیت لازم را داشته باشند و در حال حاضر یکی از مشکلات مهم کشور عدم سنجش است.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری تشریح کرد: موکول کردن امور به آینده، بی‌تفاوتی به امور، گریز از کار و تلاش و به تأخیر انداختن مراحل انجام کارها از مصادیق جهاد نیست و این رویه باید تغییر پیدا کند تا به تحقق اهداف مهم از جمله اهداف اقتصاد مقاومتی دست یابیم.

 

نماینده ولی‌ فقیه در چهارمحال و بختیاری استفاده از فرصت‌ها و فرصت‌سازی را از اقدامات مهم در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و متناسب با روحیه جهادی برشمرد و تصریح کرد: در اقدامات جهادی وظیفه جهاد کشاورزی بیشتر از سایر ارگان‌ها است چراکه نام جهاد بر آن قرار گرفته است که جدیت بیشتر در این زمینه را می‎‌طلبد.

 

وی اضافه کرد: کشاورزی در کشور ما از گستره بسیار وسیعی برخوردار است و علاقه به این شغل نیز بسیار زیاد بوده به همین دلیل باید زمینه رشد و توسعه روزافزون کشاورزی فراهم شود تا واردات کاهش داده شود و صادرات محصول افزوده و کشور به خودکفایی کامل برسد.

 

حجت الاسلام والمسلمین نکونام یادآور شد: باید براساس برنامه‌ریزی اقدام شود و اگر مشکلی در بخشی ایجاد می‌شود باید با حل و فصل آن حرکت را ادامه داد و مطالبه از مسؤولان باید با روش صحیح انجام شود و کشاورزان باید برای تولید انگیزه لازم را داشته باشند.

 

وی ایجاد انگیزه و مأیوس نکردن تولیدکنندگان را از وظایف اصلی مدیران دانست و توضیح داد: کشاورزان باید بیشتر به تولید محصولات کشاورزی ترغیب و تشویق شوند و مدیران باید امیدبخش باشند.

 

رییس استانی حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه مدیران باید بسیار توانمند بوده و ماه مبارک رمضان فرصت بسیار مناسبی برای افزایش توانمندی در زمینه‌های مختلف است، خاطرنشان کرد: مدیران باید تلاش کنند تا عملکرد آن‌ها خروجی ارزشمندی داشته باشد تا زمینه رشد و پیشرفت همه جانبه کشور فراهم شود./9457/202/ب2

ارسال نظرات