۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۴
کد خبر: ۴۳۲۲۴۲
معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه خوزستان خبر داد؛

برگزاری طرح نشاط معنوی در بقاع متبرکه استان

معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خوزستان با اشاره به برگزاری طرح کشوری نشاط معنوی در استان به تبیین محتوا و برنامه های آن پرداخت.
نشاط معنوی

حجت‌الاسلام مرتضی فرهادی‌نژاد، معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خوزستان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به طرح نشاط معنوی ویژه تابستان که از سوی اداره اوقاف بصورت کشوری تبیین شده است، گفت: این طرح در بردارنده برنامه های آموزشی و تفریحی، در مساجد و بقاع متبرکه استان برگزار خواهد شد.

 

معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خوزستان با بیان اینکه پیشنهاد برگزاری طرح نشاط معنوی در دو تاریخ از 18 خردادماه سال جاری آغاز تا 31 تیرماه و اول تیرماه تا پایان شهریور داده شده است، اظهارداشت: اداره اوقاف خوزستان برگزاری آن را از 18 خردادماه تا 31 تیرماه را خواستار شد و هم اکنون به اجرای آن می پردازد.

 

حجت الاسلام فرهادی نژاد با اشاره به اینکه مخاطبان طرح، جوانان و نوجوانان هستند، تصریح کرد: بخش آموزشی این طرح شامل برنامه های متنوع فرهنگی، حفظ، قرائت، ترتیل قرآن کریم، کلاس های آموزشی و معارفی و اعتقادی است.

 

این مقام مسؤول به بخش عمومی طرح نشاط معنوی در قالب خیمه های معرفتی اشاره و خاطرنشان کرد: خیمه های معرفتی با بهره گیری از روحانیان اعزامی قم و متخصص در مشاوره و شیوه برخورد با کودکان و نوجوانان در مساجد و بقاع متبرکه برگزار می شود.

 

وی برپایی «ایستگاه همه واقف باشیم» در بقاع متبرکه را از دیگر فعالیت های این طرح برشمرد و افزود: در اهواز با توجه به وجود حرم علی بن مهزیار اهوازی در داخل شهر این طرح در مساجد برگزار خواهد شد.

 

معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خوزستان در بخش دیگری از سخنان خود به طرح ضیافت الهی ویژه ماه مبارک رمضان اشاره کرد و ابراز داشت: در این طرح جزء خوانی و ترتیل قرآن، برگزاری کلاس های تفسیر قرآن کریم، جلسه های سخنرانی روحانیان اعزامی از قم و برپایی محافل انس با قرآن کریم با حضور قاریان ملی و بین المللی و قاریان مصری در شهرستان های مختلف برگزار خواهد شد./9456/303/ب2

ارسال نظرات