۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۳
کد خبر: ۴۳۲۴۶۴
انتقاد شدید مدیرکل تبلیغات البرز از وضعیت حجاب در کرج؛

به‌راحتی در ماشین‌ها کشف حجاب انجام می‌شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز با انتقاد وضعیت حجاب در کرج گفت: در حال حاضر به راحتی در ماشین‌ها کشف حجاب انجام می‌شود.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز

به گزارش خبرگزاری رسا در البرز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعباس مسعودی در نشست جمعیت بانوان فرهیخته فعال عرصه فرهنگ دینی با حضور اعضای شورای استانی که پیش از ظهر امروز در مدرسه علمیه شهید مطهری کرج برگزار شد، با بیان اینکه استان البرز به‌عنوان حیات خلوت برای تهران محسوب شده و گروه‌های زیادی در اینجا فعالیت دارند، اظهار داشت: نصف یا بیشتر از نیمی از جمعیت جامعه را بانوان تشکیل می‌دهند، بانوان به سبب اینکه در جامعه جایگاه مادری، تربیت فرزند و تامین مسائل معنوی در خانواده را دارند، نقش بسیار تاثیرگذاری در جامعه را ایفا می‌کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز با بیان اینکه مقام معظم رهبری در چند سخنرانی اخیر از مسائل فرهنگی گلایه‌مند بودند، افزود: دستگاه‌هایی که در این زمینه اعتبار خوبی دارند، متاسفانه قادر به تلاش و فعالیت نیستند و دستگاهی مانند سازمان تبلیغات که توان کاری خوبی دارد، به سبب مشکلات مالی نمی‌تواند فعالیت مد نظر خود را اجرایی کند.

وی با اشاره به اینکه تکیه ما بر تلاش مردمی است، گفت: در استان البرز مردم برای سه روز اعتکاف بیش از 600 میلیون تومان هزینه کرده‌اند و ما هیچ وجهی از شهرداری و جاهای دیگر دریافت نکرده‌ایم.

مسعودی با بیان اینکه در جمعیت بانوان فرهیخته فعال تا کنون 57 نفر در این جمعیت فعال هستند، افزود: این گروه سعی در شناسایی معضلات فرهنگی و ارتقا سطح فرهنگی زنان جامعه دارد.

وی با بیان اینکه استان البرز استانی تاثیرپذیر و تاثیرگذار است، افزود: اگر اتفاق خوبی در استان البرز رخ دهد، به سبب اینکه استان مهاجرپذیر است در تمام کشور تاثیر خود را می‌گذارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز با اشاره به اینکه نخستین هدف جمعیت شناسایی و اولویت‌دهی به آسیب‌ها و نیازهای فرهنگی دینی بانوان است، گفت: در استان البرز به سبب اینکه هر منطقه‌اش با دیگری متفاوت است، باید شناسایی ویژه انجام گیرد.

وی با بیان اینکه زمینه‌سازی جهت هدایت و اثربخشی بانوان فرهیخته در عرصه فرهنگی دینی، هدف دوم این جمعیت  است، افزود: حمایت از ایده‌ها و تولیدات فکری و فرهنگی فاخر بانوان و بهره‌گیری و بهبود توانمندی‌های فرهنگی و تبلیغی بانوان، از اهداف دیگر این جمعیت است.

مسعودی با اشاره به اینکه بانوان بسیاری در استان در حوزه فرهنگی دینی فعالیت دارند، گفت: عده‌ای از افراد شناسایی شده هستند و با شناسنامه فعالیت دارند، ولی عده‌ای بی‌شناسنامه در حال فعالیت هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز با بیان اینکه با توجه به وضعیت حجاب در استان البرز باید کارگروه عفاف و حجاب داشت، افزود: در حال حاضر به راحتی در ماشین‌ها کشف حجاب انجام می‌شود و باید آموزش از دوران تحصیل در دبستان به دانش‌آموزان دختر و پسر داده شود. در حال حاضر سعی می‌شود به حجاب به عنوان فرهنگ فراموش شده نگاه شود.

وی با بیان اینکه کارگروه اخلاق و تعمیق باورهای دینی باید در نظر گرفته شود، افزود: اگر در ایجاد و ساخت هر چیزی حتی عمرانی، پیوست فرهنگی وجود نداشته باشد، استفاده از آن مورد به حداقل می‌رسد.

ارسال نظرات