۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۶
کد خبر: ۴۳۲۵۲۸
در پردیسان قم؛

پیکر طلبه شهید احمد مکیان تشییع شد

تشییع پیکر طلبه شهید احمد مکیان از شهدای مدافع حرم با حضور پرشور مردم پردیسان قم برگزار شد.
تشییع پیکر شهید مکیان

به گزارش خبرنگار خبرکزاری رسا، عصر سه‌شنبه پیکر روحانی شهید احمد مکیان، شهید مدافع حرم از محل منزل وی در پردیسان به سمت مسجد حضرت زینب(س) پردیسان قم تشییع شد.

 

این مراسم با حضور خیل کثیری از مردم پردیسان و روحانیون و طلاب پردیسان برگزار شد و تشییع کنندگان به شعارهای انقلابی و سینه زنی و روضه خوانی پرداختند و تشییع با شکوهی برای این شهید طلبه حافظ قرآن انجام گرفت.

 

حجت الاسلام والمسلمین قوامی امام جمعه پردیسان در این مراسم با تجلیل از مقام این شهید مدافع حرم به آیاتی از سوره یاسین اشاره کرد و اظهار داشت: به محض این که فردی به شهادت می رسد به او می گویند برخیز و وارد بهشت شو و شهید می گوید ای کاش قوم من می دانستند که خداوند مرا بخشید و من را تکریم کرد.

 

وی با بیان این که با ریختن اولین قطره خون شهید تمام گناهان او بخشیده می شود، افزود: شهید مکیان جامع چندین ویژگی خاص از قبیل حافظ قرآن و طلبه بود که 15 روز بعد از ازدواج به دفاع از حرم عمه سادات رفت و بعد از 8 ماه به شهادت رسید.

 

امام جمعه پردیسان خاطرنشان کرد: به امید خدا و به برکت حضور این جوانان پاک و مخلص لشکر اسلام، در نبرد علیه تکفیر، تمام مناطق اشغالی آزاد خواهد شد و خبرهای خوبی از شام به گوش خواهد رسید.

 

وی با بیان روایتی از پیامبر(ص) صاحبان 8 خصلت را در ردیف انبیا و شهدا دانست و ابراز کرد: یاری کننده مسافر، کسانی که به نیازمند کمک کنند، کسی که اسیری را آزاد کند و یا یتیمی را سرپرستی کند با انبیا و شهدا محشور خواهد شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین قوامی به اهمیت امر به معروف اشاره و خاطرنشان کرد: کسی که گمراهی را هدایت کند و در جامعه امر به معروف کند، گرسنه ای را سیر و تشنه ای را سیر آب کند و در روزهای گرم روزه داری کند نیز با شهدا محشور خواهد شد.

 

گفتنی است که فردا در حرم حضرت معصومه(س) در مراسم تلاوت ترتیل قرآن پیکر مطهر این شهید مدافع حرم نیز حضور خواهد داشت و بعد از ترتیل جزء خوانی قرآن به سمت قطعه 31 بهشت معصومه تشییع خواهد شد./843/پ202/ی

ارسال نظرات