۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۱
کد خبر: ۴۳۲۵۷۰

برجام را چگونه آتش مي‌زنند؟!

هر دو نامزد رياست جمهوري امريكا هر از گاه در سخنراني‌هاي انتخاباتي تهديد مي‌كنند كه اگر ریيس جمهور شوند برجام را پاره مي‌كنند، اما ديشب از صدايي محكم، صريح و رسا شنيدند كه اگر شما برجام را پاره كرديد، ما آن را آتش مي‌زنيم!
دیدار مسؤولان نظام با مقام معظم رهبری

به گزارش سرویس پیشخوان خبرگزاری رسا، رهبر معظم انقلاب ديشب به تهديدات امريكايي‌ها پاسخي قابل تأمل دادند. ايشان تأكيد كردند كه «ما برجام را نقض نمي‌كنيم، اما اگر طرف مقابل نقض كند ـ‌كه الان نامزدهاي رياست جمهوري امريكا دارند تهديد مي‌كنند كه برجام را پاره مي‌كنيم ـ اگر آنها برجام را پاره كردند، ما آن را آتش مي‌زنيم.»

 

آتش زدن برجام آنگونه كه بار معنايي واژه‌‌ها حكم مي‌كند، موضعي كاملاً تهاجمي در مقابل پاره‌كردن برجام امريكايي‌هاست. «باز گرداندن چرخه هسته‌اي به قبل از برجام و افزون بر آن» و آتش زدن قراردادهاي صوري امريكايي‌ها با همپيمانان خودشان در جنوب خليج فارس براي داشتن پايگاه و رفت و ‌آمد آسان در اين منطقه و تسلط كامل ايران بر تنگه هرمز براي احقاق حقوق ملت كه با حضور و پيوند امريكا و اعراب به خطر و خسارت افتاده است، فقط مي‌تواند آغازي بر آتش زدن برجام باشد.

 

اينكه «ايران برجام را نقض نمي‌كند» گواهي است بر اينكه ما پاي قراردادي كه بسته‌ايم ـ هر چند مطلوب كامل‌مان نباشد ـ مي‌ايستيم، اما اگر طرف مقابل نخواهد پاي عهد خود بايستد، چرا بايد فرصت يابد كه به تماشاي نتايج خوشايند عهدشكني خود در منطقه خليج فارس بنشيند؟!

 

اگر قرار است كه امريكا با پاره كردن برجام به همه تحريم‌ها و تحديد و تهديدهاي خود ادامه دهد، چرا ايران بايد به تماشاي اين معركه‌گيري غرب كه چشم به هلاكت ايران دوخته‌ است بنشيند و چرا اسرائيل پس از پاره كردن برجام بتواند روي خوش ببيند. قطعاً بخشي از غوغاي ما در آتش زدن برجام گريبان صهيونيست‌ها را خواهد گرفت و معلوم نيست تا به كجا اين آتش ادامه خواهد يافت.

 

واضح است كه عمل ايران در مقابل امريكا، همانند آينه عين به عين نيست كه هر چه كردند، عين آن را ببيند بلكه جمهوري اسلامي ايران براي عمل و رفتار خود، هويت و شخصيتي مستقل قائل است كه برخاسته از تجليات آرمانخواهانه و ايدئولوژيك اوست و بنابراين چه بسا جمهوري اسلامي با تكيه بر پشتوانه افكار بيدار و روحيه مقاومت‌جويانه ملت خود كه آزمون‌هاي بزرگي در تاريخ پشت سر گذاشته‌اند و با توكل به وعده‌هاي الهي براي نصرت مؤمنان، در برابر هر صداي مخالفي كه از غرب در قضيه برجام بشنود، مانند كوه عمل كند كه اگر چه ممكن است پاسخ با اندكي تأخير داده شود اما هيبت و شكوه پاسخ شباهتي با صداي اوليه نخواهد داشت.

 

تكيه بر توهم «امكان كنار آمدن با امريكا» خطاي بزرگ است و اين هوشياري اكنون در عموم مردم ايجاد شده است و دولتمردان نيز ـ به‌جز اندكي ـ بر كاغذي بودن برجام و عهدشكني امريكا مقر شده‌اند. اكنون بايد به امريكايي‌ها فهماند كه پاره كردن برجام و عمل نكردن به آن، آنان را در وسط آتش مهيبي قرار مي‌دهد كه از شعله آتش قرارداد برجام شعله‌ور شده است./998/101/ب3

منبع: روزنامه جوان

ارسال نظرات