۲۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۱
کد خبر: ۴۳۲۷۲۱
حجت الاسلام والمسلمین نکونام مطرح کرد؛

ضرورت توجه جدی به زیرساخت های حوزه های علمیه استان چهارمحال و بختیاری

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه زیرساخت ها و امکانات حوزه های علمیه در این استان بسیار ضعیف و نیازمند توجه جدی مسؤولان است، گفت: مسؤولان این استان باید گسترش حوزه های علمیه به عنوان متولی اصلی فرهنگ در جامعه را جدی بگیرند.
امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، شامگاه چهارشنبه 26 خردادماه، در نشست هم اندیشی و ضیافت افطار اعضای شورای اداری این استان که به میزبانی دفتر امام جمعه شهرکرد برگزار شد، با برشمردن فضیلت های ماه مبارک رمضان بر توجه بیشتر به فیوضات این ماه مبارک در بین اقشار مختلف جامعه تأکید کرد.

 

وی با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان باید هم به تقویت باورها و هم تمسک جدی و عملی به دین و ارزش‌های دینی پرداخت، گفت: اگر کارهای بزرگی انجام شود اما رنگ و بوی معنوی نداشته باشند، بی‌خاصیت است.

 

امام جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه مهم ترین دستاورد ماه رمضان، محبت و عطوفت است، ابراز داشت: هرگز نباید واجبات دینی فراموش شوند و همه باید نسبت به این موضوع حساس باشند.

 

این مقام مسؤول در ادامه با بیان اینکه زیرساخت ها و امکانات حوزه های علمیه در این استان بسیار ضعیف و نیازمند توجه جدی مسؤولان است، تأکید کرد: مسؤولان چهارمحال و بختیاری باید گسترش حوزه های علمیه در استان به عنوان متولی اصلی فرهنگ در جامعه را جدی بگیرند.
 

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با تأکید بر اینکه مسؤولان ارشد و فعالان اقتصادی، سیاسی و اجتماعی چهارمحال و بختیاری باید توجه به فرهنگ را به عنوان نخستین مسأله اولویت دار استان در دستور کار قرار دهند، تصریح کرد: به همین منظور باید از تولید محصولات فرهنگی شامل فیلم، کتاب و عکس با موضوع فرهنگ ناب اسلامی در استان حمایت شود.


نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه جلوگیری از ترویج انواع فرهنگ های مبتذل و فاسد غربی در جامعه باید جدی گرفته شود، اضافه کرد: کمک همه جانبه برای تقویت زیرساخت های فرهنگی شامل حوزه های علمیه، مدارس، دانشگاه ها و مجهز کردن آن ها به تجهیزات نوین ضرورت دارد.


وی با اشاره به ضرورت تبدیل فضاهای عمومی جامعه به نمادهایی از مظاهر دینی اظهار داشت: شعائر و ظواهر دینی باید در فضاهای عمومی جامعه مانند بوستان ها، گردشگاه ها، سر درب و محطه ساختمان های عمومی، دولتی، بیمارستان ها و کارخانجات بزرگ شمرده شود.


امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه نباید اجازه داد غربی ها با طرح نیاز جامعه به باز بودن، ما را فریب دهند، ادامه داد: به یقین در این راستا تقویت و حمایت فعلان فرهنگی و جوانان انقلابی تأثیرگذار است.


رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه تقویت باورها و تمسک جدی و عملی به دین و ارزش های دینی در ماه مبارک رمضان اقدامی مفید و فایده مند است، یادآور شد: اعلام گزارش فعالیت از زبان مسؤولان قابل قبول است اما اگر از مظاهر دین و اسلام در جامعه خبری نباشد، آنگاه وجودمان بی اثر می شود.


رییس استانی حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: تقویت باورها، شاخت فضا، تمسک به دین و داشتن جامعه منسجم و متحد از وظایف مهمی بوده که مسؤولان ارشد باید به آن پایبند باشند.


نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مسأله برجام گفت: مسأله مذاکرات هسته ای چند نکته قابل تأمل دارد که باید مورد توجه همگان قرار گیرد.

 

وی با تأکید بر اینکه مذاکرات هسته ای از دولت قبل آغاز و در دولت کنونی با شتاب بیشتری دنبال شد، اظهار داشت: مذاکرات به خودی خود، ضمن حسن ها و دستاوردها، برای کشور خطرآفرین است.


امام جمعه شهرکرد با تأکید بر اینکه نباید بگذاریم خطراتی که از ناحیه مذاکرات ممکن است انقلاب، نظام و ایران را تهدید کند، دامن گیرمان شود، افزود: دولت نباید مطابق مسایل جناحی و بخشی نگری عمل کند.


این مقام مسؤول تصریح کرد: مذاکرات برای تأمین منافع گروه خاصی انجام نشد بلکه به منظور دو امر گره گشایی و آشکار شدن چهره خبیث دشمن و گرفتن بهانه از اصرار کنندگان برقراری رابطه با آمریکا صورت گرفت.


حجت الاسلام والمسلمین نکونام بیان داشت: طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب، برقراری رابطه با آمریکا برای نظام جمهوری اسلامی غیرممکن است و هرگز این اتفاق نخواهد افتاد./9457/202/ب2

ارسال نظرات