۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۷
کد خبر: ۴۳۳۰۲۱
با هدف ترویج فرهنگ ازدواج آسان و ارائه خدمات مشاوره‌ای؛

مرکز مشاوره ازدواج ویژه خانواده طلاب در آذربایجان شرقی ایجاد می‌شود

به منظور ترویج فرهنگ ازدواج آسان و ارائه خدمات مشاوره‌ای برای انتخاب مناسب مرکز مشاوره ازدواج خانواده طلاب در استان آذربایجان شرقی ایجاد می‌شود.
ازدواج

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام‌ سید ابوالفضل موسوی, مدیر مرکز خدمات آذربایجان شرقی پیش از ظهر امروز در جلسه‌ای با سرپرست دادگاه خانواده استان، با اشاره به اهمیت خانواده و صمیمت این نهاد کوچک اسلامی، اظهار داشت: خانواده‌ها باید با استحکام تشکیل و مستحکم بمانند.

 

وی انجام مشاوره پیش و حین ازدواج را برای همه اقشار جامعه ضروری دانست و ابراز داشت: متأسفانه میزان طلاق آمار آن نگران‌کننده است و نیاز است تا با اندیشیدن راهکارهای مناسب فرهنگی در تشکیل و تداوم خانواده‌ها و صیانت بنیان خانواده از اتفاق بد طلاق، جامعه را از آسیب‌های بسیاری دور کرد.

 

مدیر مرکز خدمات آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت مشاوره در انتخاب و تداوم زندگی و رفع مشکلات ازدواج وزندگی مشترک، خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی مراکز مشاوره ازدواج و فرهنگ‌سازی آن در بین جامعه می‌توان از پدیده طلاق در جامعه جلوگیری کرد، طلاق آسیب‌ها جبران‌ناپذیری را متوجه جامعه می‌کند.

 

وی بابیان اینکه انتخاب آگاهانه و از روی شناخت دو طرف ازدواجی موفق و صحیح را رقم خواهد زد و تنظیم رفتار دو طرف سبب خواهد شد تا این ازدواج تداوم و مستحکم باشد، خاطرنشان کرد: مشاوره با یک متخصص امور خانواده و ازدواج می‌تواند در انتخاب و رفتار دو طرف بسیار مؤثر باشد.

 

حجت‌الاسلام موسوی با اشاره به رویکرد جدید مرکز خدمات، تصریح کرد: رویکرد جدید این مرکز در حوزه خدمات به طلاب، فرهنگی است با توجه به عنایت ویژه رهبری به مسائل فرهنگی، مرکز خدمات سعی بر تأمین نیازهای فرهنگی طلاب، به‌ویژه خانواده‌های آن‌ها را دارد.

 

حسین قربانی سرپرست دادگاه خانواده استان بابیان اینکه متأسفانه در سال‌های اخیر میانگین آمار طلاق در جامعه رو به افزایش بوده است، گفت: انجام مشاوره‌های ازدواج و انتخاب صحیح تأثیر بسیار زیادی در ازدواجی آگاهانه و تشکیل خانواده‌ای مستحکم تأثیر بسزایی دارد و می‌توان با ازدواجی صحیح طلاق را کاهش داد.

 

وی بابیان اینکه رفتار مناسب زوجین با یکدیگر دارد و تنظیم این رفتار با مشاوره می‌تواند بخشی از مشکلات را در حوزه ازدواج کاهش دهد، ابراز داشت: مشاوره می‌تواند از افزایش طلاق در جامعه جلوگیری کند و از این رهگذر بسیاری از مشکلات جامعه را رفع نمود.

 

بنابراین گزارش، پس از درخواست مرکز خدمات استان مبنی بر تأسیس مرکز مشاوره ازدواج توسط این مرکز، این درخواست توسط رئیس دادگستری و دادگاه خانواده استان مورد موافقت قرار گرفت، ازاین‌رو مرکز مشاوره خانواده مرکز خدمات استان برای طلاب تشکیل خواهد شد./854/202/ب2

ارسال نظرات