۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۷
کد خبر: ۴۳۳۷۹۲
آیت الله حیدری:

برخی مسؤولان حاضر نیستند واقعیات برجام را بپذیرند

نماینده مردم خوزستان در خبرگان گفت: متأسفانه برخی از مسؤولان با وجود این که می دانند خبری نشده و تحریم برداشته نشده است به دنبال توجیه کار آمریکایی ها هستند.
آیت الله محسن حیدری

آیت الله محسن حیدری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به سخنی از رهبر معظم انقلاب مبنی بر این که خیانت های برجام باید به افکار عمومی منتقل شود، گفت: اگر کسی طبیعت استکباری و ستیزه جویی آمریکا را با اسلام و ایران و غرض ورزی ها با کل جهان در نظر بگیرد به این نتیجه می رسد که آمریکا اهل مذاکره و امتیاز دادن نیست.

 

وی افزود: سوابق سوء و زشت آمریکا نیز این را نشان می دهد، آمریکا فقط می خواهد خودش بماند و به دنبال این است که همه در مقابلش تسلیم محض باشند؛ از این رو حتی اگر بر سر میز مذاکره قولی دهد هنوز مرکب آن خشک نشده دبه درمی آورد و زیر عهد خود می زند.

 

امام جمعه موقت اهواز با بیان این که نشانه صحت مطلب بیان شده مذاکرات ایران با آمریکا و کشورهای دیگر است، اظهار داشت: در مرحله نخست زمانی که تازه می خواستند محتوای مذاکرات را اعلام کنند آمریکا تفسیر دیگری از مذاکره را منتشر کرد و متعهد نشدند.

 

وی ادامه داد: در مراحل بعدی که آمریکا متعهد شد عملا زیر قول خود زد و اجازه نداد بانک های بزرگ دنیا با ایران اسلامی معامله کنند، از این رو عملا تحریم هایی که باید شکسته می شد و از بین می رفت تکان نخورد، با وجود این که چند ماه می گذرد اصل تحریم ها که باید شکسته می شد اصلا برهم نخورده است.

 

آیت الله حیدری با بیان این که کسانی که به مذاکرات امید بستند تا بتوانند مسائل را با آمریکا حل کنند به سراب دل بسته اند، ابراز داشت: فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر این که افراد نباید تکرار کنند که تحریم ها برداشته شده و کار دشمن نباید توجیه شود ناظر به این است که متأسفانه برخی از مسؤولان با وجود این که می دانند خبری نشده و تحریم برداشته نشده است برای این که کار آمریکا را توجیه کنند و رنگ و لعابی به بدعهدی ها و جنایت آمریکا زده شود چنین سخنانی می گویند.

 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب به شدت از این گونه برخوردها نهی کردند و فرمودند که واقعیت ها باید در نظر گرفته شود و گرنه برخی از مسؤولان که واقع بین هستند از آنها سؤال شده که پس از برجام چه اتفاقی افتاده می گویند که هیچ نشده است اما برخی نمی خواهند واقعیت را بپذیرند./1323/ت302/ج

ارسال نظرات