۰۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۱
کد خبر: ۴۳۴۰۴۲
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی:

مراسم شب‌های قدر در ۲۵ امامزاده شاخص خراسان شمالی برگزار می‌شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی از برگزاری مراسم ویژه شب‌های قدر در جوار آستان مقدس 25 امامزاده شاخص شهرستان‌های مختلف این استان هم‌زمان با شب‌های نوزدهم، بیست و یکم و بیست و سوم ماه مبارک رمضان خبر داد.
حجت الاسلام رئوف سیدنژاد- جلسه هماهنگی برنامه های لیلی قدر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام سید محمدجواد رئوف سیدنژاد، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی، امروز در جلسه هماهنگی برنامه‌های لیالی قدر، اظهار کرد: امسال مراسم ویژه شب‌های قدر هم‌زمان با شب‌های نوزدهم، بیست و یکم و بیست و سوم ماه مبارک رمضان در 25 امامزاده و بقعه متبرکه شاخص شهرستان‌های هشت‌گانه خراسان شمالی برگزار می‌شود.

 

وی با بیان اینکه این امامزاده‌ها در سه شب قدر با برپایی برنامه‌های ویژه نظیر اقامه نماز ۱۰۰ رکعتی، دعای جوشن کبیر، سخنرانی و مداحی و قرآن بر سر گرفتن میزبان عزاداران و مؤمنان هستند، ادامه داد: این مراسم در امامزاده‌های شاخص استان از ساعت 21 آغاز شده و تا دو بامداد ادامه خواهد داشت.

 

حجت‌الاسلام رئوف سیدنژاد با اشاره به اینکه مراسم محوری شب‌های قدر در استان خراسان شمالی در جوار حرم مطهر حضرت سیدعباس بن موسی بن جعفر (ع) بجنورد، برادر گرامی امام رضا (ع) برگزار می‌شود، افزود: در این مراسم حجج الاسلام والمسلمین باقری، شرفخانی، معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور و یعقوبی، قائم‌مقام نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد سخنرانی و آقایان محراب، مهربان و علیزاده مداحی می‌کنند.

 

وی افزود: در شهرستان شیروان نیز مراسم محوری گرامیداشت شب‌های قدر در امامزاده حمزه رضا (ع) با سخنرانی حجت‌الاسلام حسین کوثری، امام جمعه شیروان، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، قائم‌مقام نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد و حجت‌الاسلام احمد شرفخانی، معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه و مداحی اسماعیلی و زعفرانی برگزار می‌شود.

 

حجت‌الاسلام رئوف سیدنژاد ادامه داد: در شهرستان اسفراین نیز مراسم محوری شب‌های قدر شامل نماز 100 رکعتی، قرائت قرآن، سخنرانی، قرآن به سر، دعای جوشن کبیر و مداحی با حضور و سخنرانی حجج الاسلام والمسلمین خادمی، عباسپور، حسینی، محمدیان، توحیدی، احمدیان، کمالی و ابراهیمی در امامزاده‌های سیدجعفر (ع) و حمزه بن موسی (ع) برگزار خواهد شد.

 

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: آیین شب‌های قدر در شهرستان گرمه در جوار آستان مقدس امامزاده فخرالدین نعمت‌الله (ع) ایور با سخنرانی حجج الاسلام والمسلمین ابراهیمی فرد، فاریاب و ترکانلو و مداحی غلامی برگزار می‌شود.

 

به گفته وی آیین شب‌های قدر در شهرستان جاجرم نیز در محل امامزاده زین‌العابدین (ع) سنخواست با سخنرانی حجت‌الاسلام یوسف‌زاده و مداحی حسینی برپا خواهد شد.

 

حجت‌الاسلام رئوف سیدنژاد اظهار کرد: مراسم شب‌های قدر در شهرستان فاروج به صورت محوری در امامزاده سیدجعفر (ع) و امامزاده عبدالرحمان (ع) خرق با سخنرانی حجج الاسلام والمسلمین نوری، سجادی و رحیمیان و با مداحی آقایان تاتاری و خرمدل برگزار می‌شود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی گفت: در شهرستان مانه و سملقان نیز مراسم محوری شب‌های قدر در جوار امامزاده ابراهیم (ع) انصار با سخنرانی حجت‌الاسلام محمدی و مداحی میرشکاری از ساعت 21 و 30 دقیقه آغاز شده و تا ساعت دو بامداد ادامه خواهد داشت./202/9314/ب1

ارسال نظرات