۰۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۴
کد خبر: ۴۳۴۲۰۲
حجت الاسلام شفیعی:

شاعر انقلابی در برابر ظلم بی تفاوت نیست

حجت الاسلام شفیعی گفت: شاعری که نسبت به مسائل روز جهان، همچون مسأله یمن، استکبار جهانی، مدافعان حرم، جنگ تحمیلی و انقلاب اسلامی، بی تفاوت باشد شاعر تراز انقلاب نیست.
دیدار شاعران با مقام معظم رهبری

حجت الاسلام سید محمد مهدی شفیعی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب درباره شاعر انقلابی، گفت: باید شاعران از لحاظ توانایی ادبی در سطح مطلوبی باشند که ساختار و فرم شعر در شأن معارف انقلابی و توحیدی قرار گیرد.

 

حجت الاسلام شفیعی افزود: شاعری که نسبت به مسائل روز جهان، همچون مسأله یمن، استکبار جهانی، مدافعان حرم، جنگ تحمیلی و انقلاب اسلامی، بی تفاوت باشد شاعر تراز انقلاب نیست.

 

وی با اشاره به این که موضع شاعر تراز انقلاب باید در شعر مشخص باشد، تأکید کرد: نیازی نیست که همه اشعار شاعر نیز انقلابی و ارزشی باشد.

 

حجت الاسلام شفیعی با بیان این که شعر انقلابی، شعری است که ماهیت انقلاب اسلامی در آن معنا پیدا می کند، اظهار داشت: شعر انقلاب اسلامی دارای چارچوب ها و ویژگی های انقلاب اسلامی است.

 

وی گفت: شعر باید انقلابی بوده و از چارچوب دین و اسلام خارج نشود. شاعر انقلابی نمی تواند در برابر ظلم ها، بی عدالتی ها و حق کشی هایی که در دنیا انجام می گیرد، بی تفاوت باشد.

 

این شاعر انقلابی با اشاره به این که سرود از قالب های شعری بوده و ویژگی آن، داشتن مخاطبان زیاد، ریتم و همراه بودن آن با موسیقی است، گفت: از آن جایی که شاعر باید قالب های مختلفی را تجربه کند قصد دارم سروده هایی را به رشته تحریر در آورم.

 

حجت الاسلام سید محمد مهدی شفیعی با بیان اینکه دیدار رهبر معظم انقلاب با شاعران بسیار گرم و صمیمی بود، خاطرنشان کرد: دیدار رهبر معظم انقلاب با شاعران در مقایسه با دیدارهای رسمی ایشان ویژگی خاص و متمایزی دارد.

 

شاعر انقلابی درباره دیدار با رهبر معظم انقلاب گفت: پیش از شروع مراسم به دیدار ایشان رفتم و رهبر معظم انقلاب با جمله «پس بحمدلله شعر گفتید و باز تشریف آوردید» محبت خودشان را ابراز داشتند.

 

حجت الاسلام شفیعی درباره حس و حال خود هنگام شعر خوانی در محضر رهبر معظم انقلاب گفت: شعرخوانی در برابر نائب صاحب الزمان سبب ایجاد شور و شعف در آدم می شود و این در کنار استرس هنگام خواندن شعر است.

 

وی با اشاره به اینکه پیش از شعرخوانی استرس زیادی داشتم، ادامه داد: در هنگام شعر خوانی، با تعریف های رهبر معظم انقلاب درمیان شعر بنده، آرامش خاصی کسب کردم و هر چه بیشتر به پایان شعر نزدیک می شدم، با استرس کمتری ادامه می دادم.

 

این شاعر انقلابی با اشاره به این که استان خوزستان دارای استعدادهای زیادی در شعر است، گفت: در خوزستان قومیت ها، گویش ها و لهجه های متعدد سبب ایجاد ظرفیت زیاد در شعر استان خوزستان می شود.

 

وی با بیان اینکه شعر خوانی در استان خوزستان به حد آرمانی خود نرسیده است، تأکید کرد: مسؤولان و بزرگان استان باید برای تربیت، حمایت و ایجاد فضای مناسب برای شاعران تلاش کنند.

 

این شاعر انقلابی بیان کرد: در آینده قصد انتشار کتاب شعری را دارم.

 

وی گفت: در این مراسم آقای علیرضا قزوه به معرفی بنده از خانواده علم و فقاهت هستند پرداخت و رهبرمعظم انقلاب پیش از آنکه جمله آقای قزوه به پایان برسد بنده را به عنوان نوه حاج آقا شفیعی از اهواز معرفی کردند.

 

متن شعری که حجت الاسلام شفیعی در محضر رهبرمعظم انقلاب خواندند به شرح ذیل است:

 

کوه باشی، سیل یا باران چه فرقی می کند
سرو باشی، باد یا توفان چه فرقی می‌کند

 

مرزها سهم زمینند و تو اهل آسمان
آسمان شام یا ایران چه فرقی می‌کند

 

قفل باید بشکند، باید قفس را بشکنیم
حصر "الزهرا" و آبادان چه فرقی می‌کند

مرز ما عشق است، هرجا اوست آنجا خاک ماست
سامرا، غزّه، حلب، تهران چه فرقی می‌کند

هر که را صبح شهادت نیست شام مرگ هست
بی شهادت مرگ با خسران چه فرقی می کند

شعله در شعله تن ققنوس میسوزد ولی

 

گفتنی است که در دیدار امسال رهبر معظم انقلاب با شاعران، حجت الاسلام شفیعی، حامد صافی و مرتضی حیدری آل کثیر، از استان خوزستان حضور داشتند./302/9466/ب1

ارسال نظرات