۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۷
کد خبر: ۴۳۴۵۰۹
استاد حوزه و دانشگاه:

نخستین و مهم‌‌ترین شکایت امام علی از خواص حکومت بود

حجت الاسلام مهدوی ارفع گفت: اولین و مهم‌‌ترین شکایت امام علی(ع) از خواص حکومت بود، بحث انقلابی گری که مقام معظم رهبری به آن اشاره کردند باید مورد توجه قرار گیرد و ارزش های انقلابی تبدیل به گفتمان ‏در جامعه شود، باید از خواص شروع و سپس عمومی شود.
حجت الاسلام مهدوی ارفع

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام مهدوی ارفع، استاد حوزه و دانشگاه، بعداز ظهر امروز در مدرسه علمیه امام صادق(ع) اصفهان، گفت: خداوند دو مقام اصلی و کلیدی را که ضامن حفظ و بقای اسلام است به اهل بیت(ع) داده است.

 

وی ادامه داد: اهل بیت(ع) از طهارت تکوینی برخوردار بودند و هرگز مرتکب خطا نمی شدند، اهل بیت دارای مقام اجتماعی و خلافت و رهبری جامعه و جایگاه قلبی و مودت و ارتباط با امت بودند، دشمنان به این نتیجه رسیدند که اول مقام اجتماعی را از اهل بیت بگیرند و مانع به خلافت رسیدن آن ها شوند و سپس با فعالیت های ضد فرهنگی جایگاه مودت آن ها را از بین ببرند.

 

حجت الاسلام مهدوی ارفع بیان داشت: در زیارت عاشورا می خوانیم " ولعن الله امه دفعتکم عن مقامکم"، لعنت خدا بر گروهی که شما را از مقام خلافت دفع کردند، از نظر دشمنان مقام خلافت از مودت مهم تر بود چون می دانستند اگر حکومت به دست امیرمومنان(ع) باشد قرآن در جامعه پیاده خواهد شد و وقتی قرآن پیاده شود مودت و محبت اهل بیت هم پیاده می شود.

 

وی اظهار داشت: مزد رسالت مودت اهل بیت(ع) است، مودت محبتی است که همراه با تبعیت باشد، مقام مودت و قلبی شکل گرفته بود ولی با کارهای ضد فرهنگی مانند جعل احادیث، تغییر شان نزول های قرآن، ترویج اشعار علیه امیرمومنان(ع) آن را از بین بردند.

 

استاد حوزه علمیه ابراز داشت: اولین و مهم ترین شکایت امیرمومنان(ع) از خواص حکومت خود بود، خواص می خواستند هم اسم یاور علی(ع) بودن را به یدک بکشند و هم به سبک زندگی خلفای قبلی بازگردند و این امر حکومت امیرمومنان(ع) را ناکام گذاشت، این خواص بودند که مانع شدند امیرمومنان(ع) آن چیزی را که می خواستند در جامعه پیاده کنند.

 

حجت الاسلام مهدوی ارفع گفت: بحث انقلابی گری که مقام معظم رهبری به آن اشاره کردند باید مورد توجه قرار گیرد و ارزش های انقلابی تبدیل به گفتمان در جامعه شود، باید از خواص شروع و سپس عمومی شود، نباید ضد ارزش ها را بزک کنند و به جای ارزش ها به مردم ارائه کنند.

 

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: امیرمومنان(ع) ساده زیستی و دوری از تجملات را به کارگزاران و فرمانداران خود بسیار سفارش می کردند و فرمودند من از دنیای شما طلا و نقره ای نیندوختم و چیزی ذخیره نکرده ام، کسی که ذائقه اش به دنیا کشش پیدا می کند نه تنها امیر مومنان را یاری نمی کند بلکه با او دشمنی می کند./869/202/ب3

 

ارسال نظرات