۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۵
کد خبر: ۴۳۴۶۲۱
استاد حوزه علمیه:

گذشتن از مال و ثروت در راه خدا، صدق ایمان را ثابت می کند

استاد حوزه علمیه با اشاره به اهمیت صدقه و انفاق در دین اسلام گفت: گذشتن از مال و ثروت در راه خدا، صدق ایمان را ثابت می کند و صدق نیت فرد را نشان می دهد، صدقه دادن باید با نیت جلب رضای الهی صورت گیرد.
حجت الاسلام والمسلمین عبدالخالق عبداللهی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام والمسلمین عبدالخالق عبداللهی، استاد حوزه علمیه و امام جمعه موقت کرمانشاه ظهر امروز در جمع اساتید مدرسه علمیه شهرستان اسلام آباد غرب، ابراز داشت: صدقه در آیات قرآن و روایات جایگاه والایی دارد.

 

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: خداوند متعال دو شرط را برای انسان مؤمن قرار داده که با دستیابی به آن ها می توان در مسیر درست قرار گرفت که یکی ایمان قوی و سالم و دیگری عمل صالح است.

 

امام جمعه موقت کرمانشاه بیان داشت: بروز و نمود ایمان قلبی در اعمال به دو صورت انجام می گیرد که یکی برپا داشتن نماز و دیگری انفاق و زکات در راه خدا است، یعنی ارتباط با خدا و ارتباط با بندگان خدا انسان را در مسیر درست قرار می دهد.

 

وی اظهار داشت: تمام وجود انسان های نیک و ابرار مملو از نیکی است، خداوند عنایات خود را به عده ای معطوف کرده و جایگاهی والا به آن ها عطا می کند، انسان ها به این مقام دست نمی یابند مگر با انفاق و دستگیری از مردم.

 

حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی تأکید کرد: گذشتن از مال و ثروت در راه خدا، صدق ایمان را ثابت می کند و صدق نیت فرد را نشان می دهد، صدقه دادن باید با نیت جلب رضای الهی صورت گیرد.

 

استاد حوزه علمیه با نکوهش منت گذاشتن در صدقه ادامه داد: منت گذاشتن در صدقه موجب بطلان صدقه می شود بلکه باید تنها رضای خدا را در نظر داشت و با خلوص نیت انفاق کرد و بهترین و با ارزش ترین ها را در راه خدا صدقه داد تا در زمره نیکان قرار گیریم.

 

امام جمعه موقت کرمانشاه خاطرنشان کرد: بزرگ ترین صدقه مالی که از ابتدای خلقت تا کنون صورت گرفته انفاقی بود که حضرت فاطمه (س) و امام حسن (ع)  و امام حسین (ع) در هنگام افطار و تا سه روز متوالی همه قوت افطار خود را به فقرا بخشیدند، ارزش مادی این صدقه شاید به ظاهر کم باشد اما ارزش معنوی آن از آن جهت بسیار بالا است که آن قوت تمام دارایی آن ها بود و جز آن چیزی نداشتند.

 

وی عنوان داشت: باید در راه خدا از با ارزش ترین و عزیزترین دارایی خود گذشت، فردی که با ارزش ترین دارایی خود را در راه خدا انفاق کند نشان دهنده وارستگی و عدم وابستگی وی به دنیا و ظواهر دنیوی است پس چنین فردی رشد خواهد کرد و در زمره ابرار قرار می گیرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی در پایان یادآور شد: قلب رئوف و دوست داشتن دیگران جنبه دیگری از صدقه است، گذشتن و بخشش دیگران نیز نمودی دیگر از زیبایی های صدقه در دین مبین اسلام است./857/202/ب2

ارسال نظرات