۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۱
کد خبر: ۴۳۵۹۲۰

۷۵ نشست کتاب‌خوانی در استان مرکزی برگزار شد

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی گفت: با تلاش کتابداران استان 75 نشست کتابخوان با هدف به اشتراک‌گذاری و معرفی کتاب‌های مفید و خوانده شده در سه ماهه اول سال جاری برگزار شد.
امین کمالوندی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی

امین کمالوندی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، بیان کرد: با تلاش کتابداران استان 75 نشست کتابخوان با هدف به اشتراک‌گذاری و معرفی کتاب‌های مفید و خوانده شده در سه ماهه اول سال جاری برگزار شد.

 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی اظهار داشت: کتابداران و همکاران استان موفق شدند با برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های لازم در راستای پیشبرد اهداف فرهنگی پیش رو از ابتدای اردیبهشت سال جاری تا پایان خردادماه، 75 نشست کتاب‌خوان در سراسر استان برگزار کنند.

 

کمالوندی بیان کرد: این نشست‌ها در سه سطح کتابخانه‌ای، مدرسه‌ای و نشست‌های ویژه برگزار شد که تعداد نشست‌های کتابخانه‌ای 34 نشست، تعداد نشست‌های مدارس 29 نشست و تعداد نشست‌های ویژه 12 نشست می‌باشد.

 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی خاطر نشان کرد: در واقع این نشست‌ها برای معرفی و به اشتراک‌گذاری کتاب‌های خوانده شده توسط اعضای کتابخانه‌ها است که در جمع‌هایی کوچک، با حضور کتابداران و اعضاء کتابخانه،‌ به ویژه نوجوانان، صورت می‌گیرد.

 

کمالوندی همچنین پیرامون نشست‌های مدرسه‌ای اظهار کرد: نشست‌های مدرسه‌ای ویژه دانش‌آموزان است و شرکت‌کنندگان آن کتابداران، دانش‌آموزان و کادر آموزشی مدرسه هستند.

 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی با اشاره به گزارش منتشر شده نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: بر اساس این گزارش در مجموع سال 1394، یک هزار و 245 نشست کتاب‌خوان در سراسر کشور برگزار شد که استان مرکزی با برگزاری 100 نشست در صدر قرار گرفت.

 

کمالوندی بیان کرد: در سالی که گذشت استان‌های مرکزی، کرمان و تهران در قیاس با سایر استان‌های کشور در برگزاری نشست‌های کتاب‌خوان پیشتاز بوده‌اند که استان تهران برگزارکننده 78 نشست، کرمان 88 نشست و مرکزی با برگزاری 100 نشست، شامل 12 نشست عمومی، 79 نشست مدرسه‌ای و 9 نشست ویژه در صدر قرار گرفت.

 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی در ادامه اظهار داشت: برگزاری این سلسله نشست‌ها در سال جاری با رویکردی نو و در سطوح کتابخانه‌ای، تخصصی تداوم می‌‌یابد و نشست‌های تخصصی با تمرکز بر حوزه‌های موضوعی تخصصی و با هدف ترویج کتاب‌خوان در میان قشر تحصیلکرده استان برگزار می‌شود./842/302/ب3

ارسال نظرات