۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۷
کد خبر: ۴۳۷۲۰۲
حداد عادل:

هیچ نمادی به اندازه حجاب گویای هویت اسلامی نیست

حداد عادل با بیان این که حجاب پرچم مسلمانی است، گفت: امروزه در جهان و کشور ما حجاب پرچم هویتی است و در حال حاضر شاید نفراتی که در کودکی خودشان یک شبحی از فاجعه عظیم گوهرشاد را در حافظه داشتند امروز کمتر زنده باشند.
حداد عادل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، غلامعلی حدادعادل، رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی ظهر امروز 21 تیر در همایش بزرگداشت قیام ملی گوهرشاد در تالار شهر اظهار داشت: حجاب مسأله ای دینی، سیاسی، فرهنگی، اخلاقی و اجتماعی است و کمتر مسأله ای با این ابعاد چند گانه وجود دارد.

 

وی با بیان این که هیچ نمادی به اندازه حجاب گویای هویت اسلامی نیست، افزود: از سوی دیگر قیام گوهرشاد یک حماسه دینی و ملی برای مردم سرزمین ایران و حماسه ای تاریخی است.

 

رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی با بیان این که واقعه گوهرشاد جلوه درخشان و دفاع مظلومانه ملت ما از آرمان‌ها، اعتقادات و ایستادگی در برابر ظلم و استبداد و بی‌دینی است، تصریح کرد: توجه به واقعه گوهرشاد کاری بایسته و شایسته است که متاسفانه به تاخیر افتاده است.

 

وی با بیان این که ما اگر قبل از انقلاب برای گردآوری اسناد و مدارک اقدام نکردیم باید از ابتدای انقلاب شروع می‌کردیم، تصریح کرد: مطالعه و احیای واقعه گوهرشاد یک تحقیق تاریخی محض نیست، بلکه برای آگاهی نسل جوان و نشان‌دادن ماهیت پهلوی برای نسل نو ضروری است.

 

حداد عادل با بیان این که دشمنان انقلاب حجاب را با تمامی وسایل تبلیغاتی و ارتباطی امروزی نشانه گرفته‌اند، تصریح کرد: هم‌اکنون وسیع‌ترین موضوع در شبکه‌های ماهواره‌ای و اینترنتی مسأله حجاب و عفت است.

 

وی ادامه داد: بنابراین مسأله واقعه گوهرشاد را محدود به یک همایش نباید دانست و این آغاز کار است و به‌عبارتی گردآوری مقدماتی و مصالح خام برای تحلیل عالمانه اجتماعی و تاریخی دقیق است.

 

رییس فرهنگستان شعر و ادب فارسی خاطرنشان کرد: باید کتاب‌های جامعی در این باره حتی در حوزه ادبیات کودکان نوشته شود چرا که در حال حاضر دشمن از بی‌خبری نسل موجود از فجایع پهلوی سوءاستفاده کرده و برای تطهیر رژیم پهلوی اقدام می‌کند بنابراین باید در کنار راهپیمایی، کار فکری و تحقیقی برای دفاع از نظام و انقلاب و حجاب ادامه داشته باشد.

 

حداد عادل تصریح کرد: باید همواره از خود بپرسیم که چرا دشمنان تا این اندازه با حجاب مخالفت می‌کنند و چرا از میان این همه ادیان و مذاهب با اصرار زیادی به کشف حجاب در جامعه اسلامی اقدام می‌کنند.

 

رییس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی با بیان این که حجاب پرچم مسلمانی است، خاطرنشان کرد: امروزه در جهان و کشور ما حجاب پرچم هویتی است و در حال حاضر شاید نفراتی که در کودکی خودشان یک شبحی از فاجعه عظیم گوهرشاد را در حافظه داشتند امروز کمتر زنده باشند.

 

وی خاطرنشان کرد: تحقیق و برگزاری این گونه همایش ها تازه آغاز راهی است برای رسیدن به درک، تحلیل درست و عمیق که برای امروز و فردای کشور ما مفید باشد.

 

حداد عادل درادامه با طرح این پرسش ها که ما همواره باید از خود بپرسیم چرا دشمنان ملت ایران اسلامی این همه با حجاب مخالفت می کنند و با این اصرار به کشف حجاب اقدام می کنند، چه منظوری از مقابله با حجاب دارند، گفت:ما باید همچنان درصدد یافتن پاسخ به این سوالات باشیم.

 

وی درادامه با طرح دیگر پرسش ها مبنی بر این که دشمنان ما چرا مایل نیستند حجاب را به عنوان یک لباس ملی و سنتی بپذیرند و آن را تحمل نمی کنند، اظهار کرد: این سوال باید به دقت تحلیل شود.

 

حداد عادل در ادامه با اشاره به اینکه کانون آموزش و تربیت دینی، خانواده است، افزود: آنها خوب می دانند که با بی حجابی و برهنگی خانواده نابود می شود و با نابودی خانواده ریشه دین از بین می رود.

 

رییس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی  با بیان این که در هر جامعه ای که خانواده تضعیف شود دین تضعیف می گردد و آنچه که تیشه به ریشه خانواده می زند بی حجابی است، تصریح کرد: اگر به آمار خانواده و درصد روز افزون فرزندان نامشروع بی سرپرست و بدسرپرست در کشور آمریکا مراجعه کنیم صحت این ادعا را بیشتر درک می کنیم./202/934/ب1

ارسال نظرات