۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۲
کد خبر: ۴۳۷۳۳۹
امام جمعه شهرکرد:

مهم ترین رسالت نیروی انتظامی ایجاد امنیت و سلامت در جامعه است

حجت الاسلام والمسلمین نکونام ایجاد امنیت و سلامت در جامعه را از وظایف مهم نیروی انتظامی خواند و گفت: نیروی انتظامی باید بکوشد در تمام عرصه ها یک فضای سالم و امن را ایجاد کند که انجام این مهم نیز در یاری خدا، دینداری و پایبندی به اصول اعتقادی و اسلامی ممکن است.
امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، بعد از ظهر امروز در دیدار فرمانده و کارکنان نیروی انتظامی این استان، تقریب به خدای متعال و انجام واجبات و ترک محرمات الهی را از نیازهای اساسی و کلیدی مسؤولان برای انجام درست مسؤولیت ها و وظایف دانست و تصریح کرد: از نیروری انتظامی که بار سنگین نظم بخشی و  ایجاد سلامت در جامعه را بر عهده دارد، به مراتب انتظار بالاتری می‌ رود که تقریب و پیوند عمیق تری با خدای متعال و ارزش های اسلامی و دینی داشته باشد تا بتواند در انجام این وظایف سنگین موفق و سربلند باشد.

 

امام جمعه شهرکرد ایجاد امنیت و سلامت در جامعه را از وظایف مهم نیروی انتظامی خواند و تأکید کرد: نیروی انتظامی در ابعاد مختلف امنیت، اعم از امنیت در رفت و آمد جاده‌ای، امنیت شهرها، مرزها و مراکز مختلف نباید به هیچ حدی قانع باشد و باید بکوشد در تمام عرصه ها یک فضای سالم و امن را ایجاد کند که انجام این مهم نیز در یاری خدا، دینداری و پایبندی به اصول اعتقادی و اسلامی ممکن است.

 

حجت الاسلام والمسلمین نکونام، صلابت و رأفت به موقع و بهنگام نیروی انتظامی در برخورد با حوادث و اتفاقات را را بسیار مهم و تعیین کننده دانست و تصریح کرد: این که مأمور نیروی انتظامی بداند که در چه جایی و موقعیتی باید با صلابت و اقتدار برخورد کند و در کجا باید با مدارا، نرمش و ملاحظه برخورد کند، افزون بر این که هنر و ظرافت یک مأمور نیروی اتنظامی را نشان می دهد، انجام وظیفه از سوی مأمور نیروی انتظامی به نحو مطلوب صورت گرفته است.

 

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری تأکید کرد: مدارا و نرمش به موقع و بهنگام در ایجاد امنیت، دل های را به یکدیگر جذب خواهد کرد و صلابت و اقتدار به موقع نیز فضای رعب و وحشت و ناامنی را برای کسانی که قصد فساد و بی قانونی و بی نظمی در جامعه دارند را ایجاد خواهد کرد.

 

این مقام مسؤول همچنین به هفته عفاف و حجاب نیز اشاره کرد و گفت: یکی از وظایف سنگینی که بر عهده نیروی انتظامی است، مسأله حفظ و رعایت عفت عمومی جامعه است.

 

حجت الاسلام والمسلمین نکونام تأکید کرد: عفت عمومی باید در جامعه حفظ شود چراکه جامعه، جامعه اسلامی و نظام، نظام برآمده از اسلام است و باید اسلام و شعائر اسلامی در عرصه جامعه نمود داشته باشد و نمی شود که نظام اسلامی باشد اما گناه، بی اخلاقی، نازیبایی و حریم شکنی در آن مشاهده شود.

 

وی با تأکید بر اینکه حریم شکنان در جامعه اسلامی باید احساس ناامنی بکنند، تصریح کرد: اگر باید دین و ارزش ‌های اسلامی در جامعه نمود داشته باشد لازمه‌اش برخورد جدی، تذکر و امر به معروف و نهی از منکر به کسانی است که حریم و حرمت دین خدا و جامعه خدایی را می شکنند.

 

امام جمعه شهرکرد افزود: در برخورد با حریم شکنی ها و نازیباهایی در جامعه، در یک زمان‌ها و موقعیت هایی باید با مدار و در یک زمان‌هایی با صلابت و جدیت باید برخورد کرد، طوری که هنجار شکنان احساس ناامنی کنند.

 

این مقام مسؤول در ادامه فرمانده و کارکنان نیروی انتظامی را بر ثبت ‌کردن صدقه جاریه از خودشان در دوران مسؤولیت توصیه کرد و گفت: تأمین سلامت و امنیت جامعه و تودهنی زدن و برخورد جدی با قانون‌شکنان، اخلال‌گران در نظم عمومی جامعه و کسانی که می ‌خواهند امنیت و سلامت جامعه را با توزیع مواد مخدر، ترویج جلسات گناه و حرمت‌ شکنی‌ها برهم بزنند، صدقه جاریه است که یقین در پرونده اعمال شما ثبت و ضبط و مایه روسپیدی شما در آخرت خواهد شد.

 

پیش از سخنان نماینده ولی فقیه در استان، سردار غلامعباس غلامزاده، فرمانده انتظامی چهارمحال و بختیاری طی سخنانی تلاش های این نیرو در برخورد با مفاسد اجتماعی و مبارزه با ناامنی را بیان کرد و محورهایی از فعالیت های نیروی انتظامی را برشمرد./202/9457/ب1

ارسال نظرات