۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۳
کد خبر: ۴۳۷۵۰۸
عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی:

غرب به دنبال هویت زدایی از جامعه ایرانی است

حجت الاسلام حاجی زاده با بیان اینکه دشمنان استکباری و غرب به دنبال هویت زدایی از ماهیت دینی جامعه ایرانی است، گفت: توطئه علیه حجاب از این رهگذر است.
حجت الاسلام جواد حاجی زاده، امام جمعه اهر

حجت‌الاسلام جواد حاجی‌زاده، عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به هفته عفاف و حجاب با شاره به اینکه مردم مسلمان ایران همواره در دفاع از اسلام در خط مقدم بوده‌اند، گفت: مردم مسلمان و معترض ایران با این وضعیت در مقابل کشف حجاب ایستادند.

 

وی افزود: چه بسیار علمایی که به حبس دچار شدند که از جمله عالمان معترض جد مادری مقام معظم رهبری آیت‌الله سید هاشم میردامادی معروف به نجف‌آبادی بودند که دستگیرشده و پس از انتقال به تهران زندانی شدند، طوری که بعد از آزادی از زندان نیز از ورود به مشهد مقدس ممنوع شدند، همه این‌ها به خاطر مأموریتی بود که رضاخان از طرف اربابان خود داشت تا کشف حجاب کرده و با دین و دیانت مردم بازی کند و مسیر کشور را به‌ سوی سکولاریسم و دین زدایی باز کند.

 

حجت‌الاسلام حاجی‌زاده مسأله کشف حجاب را یکی از دسیسه‌ها و توطئه‌های استعماری دانست و افزود: مسأله کشف حجاب یکی از دسیسه‌ها و توطئه‌های استعماری بود و صرفاً یک بحث دینی و اخلاقی نیست و اگر ریشه‌یابی بکنیم انقلاب اسلامی ما روی ارزش‌های اسلامی به ویژه مسأله حجاب شکل‌گرفته و هرگز از یادها فراموش نمی‌شود.

 

وی مسأله عفاف و حجاب را یکی از ریشه‌های انقلاب دانست و گفت: روزنامه اطلاعات آن زمان وقتی حجاب را مورد سخره قرار داد، حضرت امام(ره) و علمای بزرگوار و مردم نتوانستند تحمل کنند و انقلاب را آغاز کردند و می‌توان گفت انقلاب ما در رابطه با اعتراض به آیات حجاب که مورد استهزاء قرار گرفت، آغاز شده است.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه تصریح کرد: رهبر انقلاب در بیانات خود می‌فرمایند: حجاب محبوب‌ترین کارها نزد خداست و به روایتی از امام سجاد(ع) اشاره می‌ کنند که حضرت می‌فرماید: هیچ‌چیز محبوب‌تر نزد خدا بعد از شناخت خدا از عفت شکم و شهوت نیست و چیزى محبوب‌تر نزد خدا از اینکه از او بخواهند نیست.

 

وی حجاب را یکی از ضروریات دین اسلام دانست و ابراز داشت: با توجه به آیات متعدد و روایات پرشمار در رابطه باحجاب و عفاف اگر خدای‌ نکرده کسی منکر حجاب بشود، مرتد است، حضرت امام(ره) می‌فرماید: توجه داشته باشید حجابی را که اسلام قرار داده است برای حفظ ارزش‌های شماست واجبات و فرایض اسلامی بر مدار مصالح است.

 

 حجت‌الاسلام حاجی‌زاده ادامه داد: به‌ واسطه وسوسه‌های شیطانی و دست‌های فاسد استعمار ارزش‌های دینی پایمال می‌شود، مسأله کشف حجاب یکی از دسیسه‌ها و توطئه‌های استعماری استعمارگران بود که از قبل انقلاب از زمان رضاخان آغاز شد، عفاف و حجاب به خاطر حفظ ارزش‌های اسلامی و آموزه‌های دینی است.

 

وی عفاف و حجاب را منحصر به زنان جامعه ندانست و گفت: اسلام به مسأله عفاف زن اهمیت می‌دهد؛ البته عفاف مرد هم مهم است پس عزیزان، خواهران، برادران به ویژه بانوان محترم ما نباید در مورد مسأله ارزش‌های اسلامی به ویژه حجاب از غرب منفعل شویم و از آن‌ها الگوبرداری کنیم که متأسفانه به خاطر ابزار نو و جدید که امروز در دسترس عامه مردم به ویژه جوانان قرار گرفته، شاهد متأثر شدن نسل جوان از مدل لباس و گفتار و رفتار و حرکات هستیم.

 

 امام‌جمعه اهر تصریح کرد: آسیب شبکه‌های ارتباطی جدی است، غرب به دنبال این است که همه‌ چیز اعم از دین، فرهنگ، ملیت و هویت ما را از دستمان بگیرد و شاهد هستیم اسامی اسلامی خوشایند بعضی‌ها دیگر رواج ندارد و از اسامی پیامبران ائمه و اهل‌بیت(ع) گریزان هستند و به‌ سوی اسامی عجیب‌ و غریب روی آورده‌اند و گاهی هم متأسفانه این مسأله از سوی رسانه‌ها منعکس می‌ شود.

 

وی به برخی توطئه‌های فرهنگی دشمنان اشاره کرد و بیان داشت: باید متوجه باشیم دشمن در مرحله اول نام و لباس و در مراحل بعدی دین و دیانت و ارزش‌های دینی انسان را عوض می‌کند و این لباس‌های رایج در جامعه را نمی‌توان حجاب اسلامی نامید، جا دارد در مورد بعضی‌ها بجای واژه بدحجاب از واژه ضد حجاب استفاده کنیم./854/302/ب2

ارسال نظرات