۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۸
کد خبر: ۴۳۷۶۸۲
استاد حوزه و دانشگاه:

سران استکبار جهانی قدرت‌یابی اسلام را مزاحم اهداف سیاسی و اقتصادی خود می‌دانند

استاد حوزه و دانشگاه قم با بیان اینکه سردمداران کشورهای بزرگ و قدرت‌های جهانی از رشد اسلام در دنیا هراس دارند، گفت: این کشورهای استکباری قدرت‌یابی دین اسلام در جهان را مزاحم منافع و اهداف سیاسی و اقتصادی خود می‌دانند.
حجت الاسلام توحیدی- نشست علمای شیعه و سنی خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حسن ضیاء توحیدی، استاد حوزه و دانشگاه قم امروز در کارگاه آموزشی با موضوع فرق و مذاهب که ویژه علمای شیعه و سنی در بجنورد برگزار شد، با اشاره به نقشه‌های دشمنان اسلام در راستای رواج اسلام‌هراسی در دنیا، اظهار کرد: سردمداران کشورهای بزرگ و قدرت‌های جهانی از رشد اسلام در دنیا هراس دارند، چرا که دین اسلام را مزاحم منافع و اهداف سیاسی و اقتصادی خود می‌دانند.

 

وی با بیان اینکه در واقع دو گروه متعصبان ادیان غیراسلامی و سردمداران کشورهای بزرگ و قدرت‌های جهانی از رشد اسلام در دنیا هراس دارند، افزود: این دو گروه در حقیقت دلسوز دین مسیحیت، یهودیت و سایر ادیان غیراسلامی نیستند بلکه دین آن‌ها ریاست و قدرتشان است.

 

حجت‌الاسلام ضیاء توحیدی تصریح کرد: در میان ادیان موجود، دین اسلام برای اهداف استعماری این قدرت‌ها خطرساز بوده و به همین دلیل آن‌ها تلاش می‌کنند تا با پیاده‌سازی برنامه‌های خود در منطقه و جذب متخصصانی در رشته‌های گوناگون شرق‌شناسی، با این خطر مقابله کنند.

 

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: ارائه چهره خشن و نفرت‌زا از دین اسلام و ایجاد اختلاف و درگیری و جنگ داخلی میان مسلمانان از برنامه‌های آمریکا و قدرت‌های جهانی در راستای ایجاد مانع در برابر رشد اسلام‌گرایی در غرب و اروپا است.

 

وی در ادامه با اشاره به چگونگی پیدایش و شکل‌گیری فرق مختلف در دنیای اسلام، گفت: کسانی که از قدرت و وحدت مسلمانان وحشت داشتند، سبب به وجود آوردن فرقه‌ها و درنتیجه درگیری میان مسلمانان شدند.

 

حجت‌الاسلام ضیاء توحیدی اضافه کرد: امروز قدرت بزرگی به نام اسلام و مسلمانان در جهان در حال گسترش بوده و کشورهای استعمارگر منافع خود را در خطر دیده‌اند، از این‌ رو برای تبلیغات منفی علیه دین اسلام تلاش و فعالیت می‌کنند.

 

وی ادامه داد: اکنون دنیا می‌خواهد حکومتی ایجاد کند که سردمدار آن آمریکا باشد، چرا که قدرت‌های استکباری نمی‌خواهند دین اسلام و مسلمانان در برابر آن‌ها از نظر سیاسی و اقتصادی قدرتی داشته باشند.

 

این استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه امروز عمده درگیری‌ها در کشورهای اسلامی رخ می‌دهد، اظهار کرد: آمریکا و اسراییل خود عامل جنگ‌ها و تفرقه‌ها بوده، جنایات زیادی به سبک جدید مرتکب شده و فتنه ایجاد می‌کنند اما این اقدامات را به حساب اسلام می‌گذارند.

 

وی یادآور شد: نخستین گروه تکفیری در دین اسلام خوارج بودند که خطر بزرگی ایجاد کردند و اکنون نیز گروه‌های تکفیری در ادامه اقدامات این گروه، فعالیت می‌کنند.

 

حجت‌الاسلام ضیاء توحیدی در خاتمه با تأکید بر اینکه در مجموع اختلافات داخلی به ضرر کل مسلمانان است، افزود: همواره پیشرفت اسلام براساس منطق و استدلال بوده و کسانی که با اعتقاد بر این حقیقت حرکت کنند، از اسلام واقعی و قرآن پیروی کرده‌اند./9314/202/ب2

ارسال نظرات