۲۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۹
کد خبر: ۴۳۷۹۱۹
استاد حوزه و دانشگاه:

تفکر  وهابیت بر مبنای اسلام آمریکایی است

حجت الاسلام نظری گفت: وهابیت تنها نام اسلام را یدک می‌کشد، در حالی که هیچ بویی از اسلام ناب محمدی(ص) نبرده است و تفکر این فرقه بر مبنای اسلام آمریکایی است.
حجت الاسلام مجتبی نظری، استاد حوزه و دانشگاه تبریز

حجت الاسلام مجتبی نظری، استاد حوزه و دانشگاه تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به سالروز جنایت وهابیت در تخریب مرقد شریف ائمه اطهار در قبرستان بقیع اظهار داشت: هشتم شوال سال ۱۳۴۴ هجری قمری یادآور حادثه‌ای است که دل هر انسان آزاداندیش و خداجویی را به درد می‌آورد.


وی خاطرنشان کرد: قبرستان بقیع به عنوان مهم‌ترین قبرستان اسلام به دست وهابیت تخریب شد؛ جنایتی که هیچ‌گاه از تاریخ پاگ نخواهد شد، البته رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز در جایی فرمودند؛ اگر وهابیت می توانست مرقد شریف پیامبر گرامی اسلام(ص) را تخریب می کرد، سخنی که اوج خباثت تفکر ضاله و التقاطی وهابی را می‌رساند.


این استاد حوزه و دانشگاه افزود: در کمتر کشوری به اندازه سرزمین حجاز، آثار مربوط به قرون نخستین اسلام وجود داشته است؛ چرا که زادگاه اصلی اسلام آن‌جا است و آثار گرانبهایی از پیشوایان اسلام در جای جای این سرزمین دیده می‌شود. ولی متأسفانه، متعصّبان خشک مغز وهّابی، بیشتر این آثار ارزشمند را به بهانه واهی آثار شرک، از میان برده‌اند و کمتر چیزی از این آثار پرارزش باقی مانده است. 


حجت الاسلام نظری با بیان این‌که قبرستان بقیع بخش مهمی از تاریخ اسلام را در خود جای داده است، گفت: تا پیش از تخریب و ویرانی قبور مطهر بقیع از سوی وهابیت، بر روی قبور پیشوایان و سایر بزرگان اسلام که در مدینه مدفون بودند گنبدها و بناهایی قرار داشت، ائمه بقیع در بقعه بزرگی که به‏ طور هشت ضلعی ساخته شده بود؛ مدفون بودند. 


وی افزود: پس از تسلط وهابیان بر مدینه آن‌ها ضمن تخریب قبور، آثاری که بر روی قبور قرار داشت را نیز از بین بردند. در جریان این واقعه بارگاه امام حسن مجتبی(ع)، امام سجاد(ع)، امام محمدباقر(ع) و امام جعفر صادق(ع) ویران شد. آنان اضافه بر قبور مطهر ائمه معصومین(ع)، دیگر قبور را هم تخریب کردند.


مسؤول سابق نهاد رهبری دانشگاه تبریز با اشاره به این‌که قبور مطهر ائمه‌ بقیع در چند مرحله از سوی وهابیت تخریب شده است، گفت: وهابیون در شوال ۱۳۴۳ با تخریب قبور مطهر ائمه بقیع(ع) اشیاء نفیس و باارزش آن قبور مطهر را به یغما بردند و قبر حضرت حمزه(ع) و شهدای احد را با خاک یکسان و گنبد و مرقد حضرت عبدالله و آمنه پدر و مادر پیامبر(ص) و دیگر قبور را هم خراب کردند.


وی گفت: وهابیت متعصب در همان سال به کربلا حمله کرد و ضریح مطهرحضرت امام حسین(ع) را کندند و جواهرات و اشیاء نفیس حرم مطهر را که اکثرا از هدایای سلاطین و بسیار ارزشمند و گرانبها بود، غارت کردند و قریب به 7 هزار نفر از علما، فضلا و سادات و مردم را کشتند، سپس به سمت نجف رفتند که موفق به غارت نشدند و شکست خورده برگشتند.


حجت الاسلام نظری افزود: امروز تمامی این حوادث تاریخی نشان می دهد که وهابیت تنها نام اسلام را یدک می‌کشد، در حالی که هیچ بویی از اسلام ناب محمدی(ص) نبرده است؛ وهابیت اعتقاد به اسلام آمریکایی دارد؛ اسلامی که جواز کشتار وحشیانه مسلمانان فلسطین، سوریه، عراق، یمن، بحرین و لبنان را می دهد./935/302/ب2

ارسال نظرات