۲۴ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۴
کد خبر: ۴۳۸۰۲۶
مسؤول نمایندگی حوزه علمیه خراسان شمالی:

طلاب خراسان شمالی به اردوی جهادی مناطق محروم اعزام می‌شوند

مسؤول نمایندگی حوزه علمیه خراسان شمالی از اعزام 30 طلبه برادر و 60 طلبه خواهر مدارس علمیه این استان به اردوهای جهادی مناطق محروم خراسان شمالی خبر داد.
حجت الاسلام سالاری مکی- مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی

حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مسؤول نمایندگی حوزه علمیه استان خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، از اعزام طلاب خواهر و برادر استان به اردوهای جهادی مناطق محروم خبر داد و افزود: 30 نفر از طلاب برادر مدارس علمیه خراسان شمالی، سی‌ام تیرماه جاری در قالب نخستین کاروان اردوهای جهادی به منطقه محروم بام و صفی‌آباد اسفراین اعزام می‌شوند.

 

وی با بیان اینکه این اردوی جهادی به مدت چهار روز طول می‌کشد، اظهار کرد: در این برنامه مذهبی فرهنگی طلاب برادر خراسان شمالی افزون بر پرداختن به مسائل فرهنگی، تبلیغی، مشاوره و سبک زندگی اسلامی، کلاس‌های قرآنی و احکام، در روستاهای این منطقه به فعالیت‌های عمرانی نیز می‌پردازند.

 

دبیر شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: با توجه به نیازهای مختلف این منطقه محروم، حضور طلاب و روحانیان در بام و صفی‌آباد به صورت مرحله‌ای در طول سال تداوم خواهد داشت.

 

حجت‌الاسلام سالاری مکی با بیان اینکه هدف از اجرای این اردوها و حرکت‌های جهادی لبیک به فرمان رهبر معظم انقلاب است، ادامه داد: همچنین حضور هدایتگرانه و میدانی طلاب و روحانیان در عرصه‌های خدمات اجتماعی از دیگر اهداف این برنامه است.

 

وی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از 30 نفر از طلاب و روحانیان خراسان شمالی برای شرکت در این اردوی جهادی نام‌نویسی کرده‌اند، اضافه کرد: طلاب و روحانیان علاقه‌مند تا بیست و هشتم تیرماه جاری فرصت دارند با مراجعه به مدارس علمیه شهرستان‌های مختلف استان، امور فرهنگی نمایندگی مدیریت حوزه‌های علمیه خراسان شمالی و یا تماس با این مرکز نسبت به ثبت‌نام برای شرکت در اردوی جهادی مناطق محروم نام‌نویسی کنند.

 

مسؤول نمایندگی حوزه علمیه خراسان شمالی در ادامه از اعزام 60 طلبه خواهر استان در قالب اردوی جهادی به مناطق محروم در مردادماه امسال خبر داد و گفت: اردوی جهادی خواهران طلبه خراسان شمالی در مناطق محروم این استان به مدت 10 روز و با همکاری بسیج محلات و دانشجویی برگزار می‌شود.

 

حجت‌الاسلام سالاری مکی همچنین از برگزاری اردوی آموزش عمومی طلاب حوزه‌های علمیه بجنورد و اسفراین خبر داد و اظهار کرد: مرحله سوم اردوی یک‌روزه آموزش عمومی مقدماتی بسیج برای بیش از 60 نفر از طلاب شهرستان‌های بجنورد و اسفراین برگزار شد.

 

وی با اشاره به اینکه اردوی مزبور به همت سازمان بسیج طلاب و روحانیان خراسان شمالی برگزار شد، خاطرنشان کرد: این اردو در قالب میدان تیر به میزبانی اسفراین و با استقبال مناسب طلاب اجرا شد.

 

گفتنی است، در سال تحصیلی گذشته در مجموع هزار و 400 طلبه خواهر و برادر در 15 حوزه علمیه فعال در شهرستان‌های مختلف خراسان شمالی در سطوح یک، دو و سه به تحصیل علوم دینی مشغول بودند./302/9314/ب1

ارسال نظرات