۲۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۳
کد خبر: ۴۳۸۰۹۴
نماینده مردم تبریز:

تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند تعامل دولت و مجلس است

ساعی با اشاره به پایلوت بودن آذربایجان شرقی در مقوله اقتصاد مقاومتی، گفت: تحقق سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی نیازمند تعامل نزدیک دولت و مجلس است.
زهرا ساعی، نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، زهرا ساعی، نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی امروز در جمع مدیران تشکل‌های کارگری و کارفرمایی آذربایجان شرقی با تأکید بر اهمیت تعامل و همکاری همه دستگاه ها در تحقق شعار سال، اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی با رویکرد شعارگرایی محقق نخواهد شد.


وی با بیان این‌که تحقق سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی نیازمند تعامل نزدیک دولت و مجلس است، تصریح کرد: تبریز و آذربایجان همواره در طول تاریخ یکی از قطب‌های اقتصادی و صنعتی کشور محسوب شده است، اما متأسفانه در طول سالیان گذشته این جایگاه و نقش مهم مورد بی‌مهری قرار گرفته است.


ساعی با اشاره به تعطیلی برخی واحدهای صنعتی و تولیدی استان و بیکاری جوانان منطقه، خاطرنشان کرد: باید در کشور گفتمان عقلانیت و اعتدال حاکم شود، با رویکرد افراطی و تفریطی نمی توان خدمتگزار مردم بود، امروز مردم خواهان توسعه و شکوفایی صنعت و اقتصاد هستند.


نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: باید از ظرفیت‌های بومی هر منطقه از کشور برای توسعه اقتصادی و صنعتی بهره برد، آذربایجان به دلیل موقعیت جغرافیایی منحصر به فرد خود شاهراه ارتباطی ایران با اروپاست، اما همواره مورد بی مهری قرار گرفته است؛ بایستی نقش منطقه آذربایجان در توسعه اقتصادی کشور به رسمیت شناخته شود.


وی با تأکید بر این‌که اقتصاد مقاومتی تنها با شعار، سمینار و جلسات متعدد بدون خروجی مشخص، محقق نخواهد شد، خاطرنشان کرد: انتظار داریم مسائل اقتصادی کشور به صورت واقع‌بینانه مورد توجه قرار گیرد و راهکارهای اصولی و عملی اجرایی شود، در این راستا همه دستگاه های و البته قوای سه گانه باید در تعامل و هماهنگی نزدیک باشند.


ساعی در بخش دیگی از سخنان خود با اشاره به اقدامات دولت در راستای مقابله با معضل بیکاری اظهار داشت: تلاش دولت در این سه سال در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بحث سه جانبه گرایی در تشکل های کارگری و کارفرمایی بود که امیدواریم با تعامل بین آنها مشکلات کارگری کاهش یابد.


وی با اشاره به ظرفیت های بسیار وسیع آذربایجان شرقی در حوزه صنعت و معدن، یادآور شد: باید از این ظرفیت زیادی در جهت ایجاد اشتغال های پایدار استفاده شود و با توجه به وجود معادن زیاد در استان نیازمند توجه بیشتر و سرمایه گذاری در این حوزه هستیم./935/202/ب2

 

ارسال نظرات