۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰
کد خبر: ۴۳۸۴۱۷
استاد حوزه و دانشگاه:

ترویج فرهنگ حجاب و عفاف نیازمند بسیج عمومی است

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که ترویج فرهنگ حجاب و عفاف نیازمند بسیج عمومی است، گفت: ضرورت دارد کاری انجام گیرد تا نسبت به منع معضل کشف حجاب برنامه ای گسترده محقق کرده و جامعه امام زمانی را از وجود بی بند و باری پاک کنیم و در مسیر مدینه فاضله گام برداریم.
امام جمعه دابودشت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام مهدی تقی زاده، استاد حوزه و دانشگاه امروز در دیدار جمعی از بانوان و فعالان فرهنگی شهرستان آمل با بیان این که کشتار مردم به پا خواسته از کشف حجاب رضاخان در مسجد گوهرشاد مشهد از دو بعد قابل بررسی است، گفت: از یک نظر عمل شنیع دیکتاتور وقت در مقابل عفت و پاکدامنی زنان مومن و معتقد معاصر و از بعد دیگر میزان اعتقادات مردان و زنان در بهره وری از دین و ایستادگی در کنار اعتقادات تا سر حد جان که بزرگ ترین درس برای زنان و دختران امروزی است.

 

 وی تصریح کرد: هفته ای را به مناسبت هفته حجاب و عفاف نام گذاری کردند و نه محدود به این هفته بلکه همه ایام هر شخص یا شخصیتی ملتزم به انجام فرایض دینی و اعتقادی است و سرمایه وجودی خود را به تاراج نمی گذارد.

 

 امام جمعه دابو و دشت سر افزود: کشف حجاب یکی از ابزارهای استعماری جوامع غربی جهت تسلط فرهنگی و به تبع آن تسلط سیاسی بر جامعه اسلامی است.

 

وی ادامه داد: این امر با انتقاد شدید علما و مذهبی ها رو به رو شد و آن روز مردانی با غیرت به شهادت رسیدند تا حجاب و عفاف زنانشان حفظ شود.

 

حجت الاسلام تقی زاده تصریح کرد: پرسشی در ذهن انسان به وجود می آید که دیروز با سرنیزه نتوانستند حجاب از سر زنان ما بردارند و امروز چه شده است که جای تحلیل و بررسی دارد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران افزود: امروز در جامعه اسلامی زنان ما به سوی بدحجابی و بی حجابی کشیده می شوند و مردم جامعه ما غیرت دیروزی را ندارند.

 

وی با بیان این که با برنامه های بسیار ضعیف فرزندان ما مبادرت به کشف حجاب می کنند، گفت: باید بررسی شود کجای کار ضعف دارد و چه کسی باید نسبت به این امر قدرت داشته باشد.

 

امام جمعه دابو و دشت سر تصریح کرد: خانه و خانواده نسبت به این مسائل باید تمکین کنند و تلاش شایسته و عزم جدی صورت گیرد تا فرهنگ حجاب و عفاف به بهترین نحو ممکن و آن گونه که شایسته است در جامعه ترویج شود.

 

حجت الاسلام تقی زاده ادامه داد: تبیین مسائل دینی برای فرزندان در مدارس و دانشگاه ها و همه مراکز از داروخانه ها گرفته تا مطب پزشکان و مراکز خصوصی و دولتی نیاز است که باید تلاش های شایسته ای انجام شود.

 

وی با بیان این که ترویج فرهنگ حجاب و عفاف نیازمند بسیج عمومی است، گفت: ضرورت دارد بسیج عمومی انجام گیرد تا نسبت به منع معضل کشف حجاب برنامه ای گسترده محقق کرده و جامعه امام زمانی را از وجود بی بند و باری پاک کنیم و در مسیر مدینه فاضله گام برداریم.

 

استاد حوزه و دانشگاه افزود: خانمی در آلمان به نام مروه شروینی به سبب حجاب کشته و شهید حجاب می شود اما زنان جامعه ما به راحتی به سوی بدحجابی و بی حجابی می روند.

 

وی ادامه داد: یادمان نرود در این مملکت عده زیادی کشته شدند تا دین و ارزش ها و حجاب زنده بماند اما کسانی هستند که می خواهند حجاب را از میان بردارند و نباید در این عرصه سکوت کنیم.

 

امام جمعه دابو و دشت سر افزود: امروز باید برای حفظ حجاب و ارزش ها تا پای جان باشیم و جان خود را برای حجاب و ارزش ها فدا کنیم تا این امر ارزشمند و گرانقدر ترویج پیدا کند.

 

حجت الاسلام تقی زاده تصریح کرد: امروز به بدحجاب ها اعلان می کنیم ما انقلاب کرده و خون دادیم تا اسلام و احکام دینی باقی بماند و شهدای بسیاری را در این عرصه فدا کردیم.

 

وی با بیان این که همه ما باید در برابر شهدا و جانبازان خجالت زده باشیم، گفت: ما نیروهای مذهبی در برابر گسترش بدحجابی مقصر هستیم که با مشاهده این صحنه ها سکوت می کنیم و باید ببینیم امر به معروف و نهی از منکر ما کجا رفته است.

 

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: همه باید مراقبت شایسته ای داشته باشیم که در قبال اعمال خود در برابر خون های پاک شهدای گرانقدر پاسخگو هستیم که امنیت و آرامش ایران اسلامی مدیون خون های این عزیزان است.

 

امام جمعه دابو و دشت سر با بیان این که بی حجابی یک بی فرهنگی است، گفت: بی حجابی مقدمه بی عفتی و نابودی شخصیت زن است که ضرورت دارد همه دست به کار شود و با هنجارشکنان برخورد کنند.

 

وی با اشاره به این که نیاز است تذکر لسانی در جامعه ترویج پیدا کند، گفت: همه باید در راستای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف کوشا بوده و تلاش های ارزشمندی صورت دهند.

 

حجت الاسلام تقی زاده با بیان این که نیروی انتظامی در برخورد با بدحجابی برخورد خوبی داشته باشد، گفت: همه باید حمایت داشته و کوشا باشیم تا ناهنجاری ها در جامعه رواج پیدا نکند.

 

استاد حوزه و دانشگاه افزود: ترویج فرهنگ حجاب و عفاف باید با برنامه ریزی مدون و شایسته و تلاش عملی در راستای تحقق آن صورت گیرد که ضروری است از همه ظرفیت ها استفاده شود.

 

وی تصریح کرد: راهپیمایی پیاده روی خانوادگی با هدف ترویج فرهنگ حجاب و عفاف و تحکیم بنیان خانواده همزمان با سراسر کشور در شهرستان آمل صورت گرفت که امری خوب و جای قدردانی و سپاس دارد.

 

امام جمعه دابو و دشت سر با بیان این که تحکیم بنیان خانواده امری ضروری و مهم است، گفت: دشمنان تلاش دارند تا با اقدامات و تلاش های خود زمینه تزلزل در کانون گرم خانواده را فراهم کنند که باید مراقب باشیم./1314/202/ب2

ارسال نظرات