۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۷
کد خبر: ۴۳۸۴۸۲
مدیر حوزه علمیه میرزاعلی اکبر اردبیل:

لازمه سربازی امام زمان وجود اخلاص است

مدیر حوزه علمیه میرزاعلی اکبر اردبیل، لازمه سربازی امام زمان(عج) را وجود اخلاص دانست و گفت: طلبه امام زمان(عج) بایستی دنیا و امور دنیوی را بخاطر آخرت رها کند و اگر کسی توانایی چنین کاری را ندارد، اگر تحمل فقر و گرسنگی را ندارد، بهتر است وارد حوزه علمیه نشود.
اخلاص

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام عزیز عزیزپور، مدیر حوزه علمیه میرزا علی اکبر اردبیل، پیش از ظهر امروز در جمع طلاب جدیدالورود با اشاره به حدیثی از امیرمؤمنان علی(ع) درباره خودشناسی، خاطرنشان کرد: بزرگترین گمشده انسان، خودش است، اما متأسفانه بشر در زندگی خود در پی هر چیزی بوده، به دنبال علوم مختلف رفته تا به آرامش برسد، اما از آنجایی که پیشرفت های انسان فقط در بعد حیوانی بوده، هرگز نتوانسه به آرامش واقعی دست یابد.

 

وی افزود: انسان توانسته در ابعاد مادی زندگی پیشرفت کند و ابزاری را اختراع کند که موجب آسایش او شود، اما هرگز به آرامش واقعی دست پیدا نکرده است، به طوری که میزان بالای سکته های مغزی و قلبی، با وجود پیشرفت تکنولوژی، بیانگر همین موضوع است.

 

حجت الاسلام عزیزپور تصریح کرد: با پیشرفت تکنولوژی، اضطراب و استرس انسان نیز بیشتر شده و هر روز به یک چیز جدید نیاز پیدا می کرد و همین مسأله موجب بروز مصرف گرایی گردیده و آرامش انسان را از او گرفت.

 

مدیر حوزه علمیه میرزا علی اکبر بیان داشت: به همین دلیل دانشمندان و متفکران غربی دست به ابداع علم روانشناسی و جامعه شناسی زدند تا به آرامش برسند، هر روز یک دانشمند جدید، یک نظریه جدید می داد، اما باز هم موفق نشدند و به همین خاطر شاهد بر این هستیم که جوامع غربی پس از آزمایش نظریات مختلف، امروز به سمت دین و دین مداری حرکت می کند تا خود را به آرامش برسانند.

 

وی افزود: برای اینکه انسان بتواند خود را بشناسد باید قوه تفکر خود را تقویت کند و به همین خاطر است که خداوند در قرآن کریم مدام به انسان می گوید که فکر کند و بیندیشد چرا که قوه تفکر انسان، با فکر کردن تقویت می شود.

 

حجت الاسلام عزیزپور در ادامه سخنان خود به معنای عقل اشاره کرد و گفت: عقل آن چیزی است که انسان را به سوی خدا دعوت می کند چرا که عقل کنترل کننده قوه های دیگر بشر مانند غضب و شهوت است و از این رو در صورتی که این قوه نباشد یا به کار گرفته نشود، باعث ایجاد فساد و بی بند و باری می شود.

 

مدیر حوزه علمیه میرزا علی اکبر، اظهار داشت: اکنون زمان آن فرا رسیده که انسان از خواب غفلت بیدار شده  و در راستای پیشرفت خود قدم بردارد، البته باید توجه داشت، گاهی غفلت به گونه ای است که انسان فکر می کند که در راه درست قدم برمی دارد، اما زمانی می رسد که همه اسرار آشکار می شود و بشر به اشتباه خود پی می برد.

 

حجت الاسلام عزیزپور افزود: برای پیشرفت، انسان باید به اعمال و رفتار خود فکر کند، آنها را بررسی کرده و حساب و کتاب کند که اگر امروز روز مرگ او باشد، چه جایگاهی را تصاحب خواهد کرد.

 

وی بیان داشت: کسی که به مرگ بیندیشد، هرگز گناه نمی کند، همین مرگ که برای ما بسیار تلخ است برای اولیاء الهی شیرین و گوارا است.

 

مدیر حوزه علمیه میرزا علی اکبر در ادامه سخنان خود گفت: خداوند زمینه هدایت همه انسان ها را فراهم کرده است و لازمه این هدایت وجود اختیار است، از این رو هم اسباب فسق و فجور و هم اسباب هدایت برای بشر فراهم است و این خود انسان است که بایستی راه خود را انتخاب کند.

 

حجت الاسلام عزیزپور در ادامه با اشاره به اینکه همه طلاب سربازان امام زمان(عج)، هستند، خاطرنشان کرد: لازمه سربازی امام زمان(عج) وجود اخلاص است.

 

وی بیان داشت: طلبه امام زمان(عج) بایستی دنیا و امور دنیوی را بخاطر آخرت رها کند و اگر کسی توانایی چنین کاری را ندارد، اگر تحمل فقر و گرسنگی را ندارد، بهتر است وارد حوزه علمیه نشود./937/202/ب2

ارسال نظرات