۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۸
کد خبر: ۴۴۰۱۰۰
استاد درس خارج حوزه علمیه قم:

انقلابی نبودن حوزه به نظام اسلامی ضربه می زند

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که اگر حوزه انقلابی نباشد نظام اسلامی ضربه خواهد خورد، گفت: حوزه علمیه زمانی انقلابی خواهد شد که اندیشه های امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب در ادبیات تخصصی حوزه علمیه جریان پیدا کند.
حوزه انقلابی

حجت الاسلام و المسلمین مسعود صدوق در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به اصول شاگرد پروری امام صادق(ع) بیان داشت: شاگرد پروری امام صادق(ع) همانند دیگر ائمه معصوم(ع) تابع منصب و جایگاه وی است؛ جایگاه ائمه معصوم(ع) پرچم داری توحید است.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه قم ادامه داد: از سوی دیگر شرک و نفاق جهت مقابله با جامعه توحیدی جامعه باطل را ایجاد کرده است بنابراین مبارزه با جبهه باطل جهت نجات بشر نیز از وظایف امام صادق(ع) است؛ چنانچه وظیفه امام صادق(ع) ظلم ستیزی و پرچم داری توحید است شاگردان را بر اساس این وظیفه تربیت می کند در نتیجه شاگردان پس از ایمان همانند زراره ظلم ستیز نیز می شوند؛ حوزه علمیه که وارث امام صادق(ع) است باید از روش وی پیروی کند.

 

وی با بیان این که اکنون مدارس امام صادق(ع) باید انقلابی باشند، گفت: همان گونه رهبر معظم انقلاب بیان کرده اند اگر حوزه انقلابی نباشد نظام اسلامی ضربه خواهد خورد؛ حوزه علمیه زمانی انقلابی خواهد شد که اندیشه های امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب در  ادبیات تخصصی حوزه علمیه جریان پیدا کند در غیر این صورت مدارس حوزوی در دراز مدت از مسیر خود منحرف خواهند شد.

 

مسؤول حسینیه اندیشه با تأکید بر این که پرورش شاگرد باید متناسب با ظرفیت ایمان وی باشد، اظهارداشت: آن گونه که در روایات بیان شده ایمان دارای 10 درجه است و به جهت آن که هر درجه از ایمان دارای یک ظرفیت و بصیرت علمی است که مرتبه دیگر این ظرفیت را ندارد پرورش شاگرد باید متناسب با ظرفیت ایمان وی باشد./1324/ت302/س

 

ارسال نظرات