۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۳
کد خبر: ۴۴۱۸۷۹
آیت الله بهشتی:

حوزه انقلابی نباشد باید فاتحه همه چیز را بخوانیم

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که اگر حوزه انقلابی نباشد باید فاتحه همه چیز را بخوانیم، گفت: استقلال مملکت، مردم سالاری دینی، اجرای احکام اسلام و برکات انقلاب با انقلابی نبودن حوزه آسیب جدی می بیند.
آیت الله بهشتی آیت الله بهشتی

آیت الله احمد بهشتی نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به اولویت های مدیر جدید حوزه های علمیه گفت: انقلابی ماندن و انقلابی بودن حوزه های علمیه مهم ترین اولویت است.

 

وی افزود: انقلابی بودن در تعبیرات مقام معظم رهبری بوده که مدیر جدید باید در درجه نخست اهمیت قرار دهد، اگر روحیه انقلابی در حوزه وجود نداشته باشد یا ضعیف شود هرچه تاکنون تلاش کردیم و هرچه از انقلاب به دست آورده ایم را از دست می دهیم.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که اگر حوزه انقلابی نباشد باید فاتحه همه چیز را بخوانیم، اظهار داشت: استقلال مملکت، مردم سالاری دینی، اجرای احکام اسلام و برکات انقلاب با انقلابی نبودن حوزه آسیب جدی می بیند، البته هنوز آنچه باید در انقلاب صورت گیرد به صورت ایده آل نشده اما همین مقدار از برکات انقلاب نیز بسیار مهم است.

 

وی ادامه داد: بنابراین حوزه همچنانی که انقلابی بوده و در انقلاب سهم بسیار عظیمی داشته و همراه و پشتیبان امام و رهبری بوده باید روز به روز روحیه انقلابی را در خود تقویت کند که این اولویت مهم همه حوزه های علمیه است.

 

آیت الله بهشتی با بیان این که به جای کمیت بیشتر باید به کیفیت دروس و برنامه های حوزوی توجه شود، ابراز داشت: باید برنامه ریزی هایی صورت گیرد تا طلاب بهتر بتوانند درس بخوانند، همچنین از منظر مسائل معیشتی باید بیشتر به طلاب توجه شود تا بتوانند با آرامش خاطر تحصیل کنند.

 

وی عنوان کرد: از این حوزه ها باید مجتهدان و متخصصانی در رشته های گوناگون دینی بیرون بیایند و پرورش پیدا کنند، این مسأله نیازمند توجه بیشتر به کیفیت برنامه ها و رسیدگی به جنبه های اقتصادی طلاب است، حوزه از نظر علمی باید رشد و پیشرفت داشته باشد؛ حوزه نباید درجا بزند و عقب گرد داشته باشد،کیفیت را نباید فدای کمیت کرد.

 

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: اولویت دیگر توجه به مسائل اخلاقی است، هرچه بیشتر برای تربیت اخلاقی طلاب برنامه ریزی شود موفقیت بیشتری حاصل می شود، برنامه ریزان حوزه، شورای مدیریت و اساتید باید به جنبه های اخلاقی و تربیتی طلاب اهمیت دهند؛ افرادی که در حوزه تربیت می شوند باید نمونه شیخ انصاری و حضرت امام باشند، در حوزه باید به تدریس و تهذیب توجه ویژه شود./1323/ت302/ج

ارسال نظرات