۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۱
کد خبر: ۴۴۲۴۹۵
معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان:

خبرنگاران پل ارتباطی بین مردم و مسؤولان هستند

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان خبرنگاران را قشر تأثیرگذار جامعه خواند و گفت: خبرنگاران پل ارتباطی بین مردم و مسؤولان بوده و در رشد و پیشرفت جامعه نقش بسزایی دارند.
معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، سید سعید شاهرخی، ظهر امروز در همایش گرامیداشت روز خبرنگار که در سالن شهید آوینی فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهیدان خبرنگار شهید صارمی و حیدریان، گفت: شهدای خبرنگار درس شجاعت را به ما آموختند.

 

وی با تبریک روز خبرنگار به صاحبان قلم در استان لرستان، بیان داشت: خبرنگاران پل ارتباطی بین مردم و مسؤولان هستند.

 

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان خبرنگاران را قشر تأثیرگذار جامعه عنوان کرد و افزود: وجود فضای باز سیاسی و فرهنگی در استان حاصل زحمات این قشر فرهیخته است.

 

وی در ادامه با اشاره به بسترسازی و تحقق برنامه های استاندار لرستان در زمینه های کسب و کار و فعالیت های اقتصادی در استان لرستان، خاطرنشان کرد: در این راستا اصحاب رسانه نقش بسزایی ایفا کردند.

 

شاهرخی اظهار داشت: حضور اندیشمندان و صاحبنظران و انجام فعالیت های سیاسی در فضایی همراه با امنیت و تعامل نشانه رشد فرهنگ سیاسی و امنیت سیاسی در استان است و بخشی از آن مرهون زحمات اصحاب رسانه است.

 

وی در ادامه برگزاری این همایش را فرصتی برای پاسداشت زحمات قشر فرهیخته اصحاب رسانه عنوان کرد و گفت: بررسی مسائل و مشکلات خبرنگاران نیازمند برگزاری نشست های جدی و مداوم است.

 

گفتنی است، 17 مرداد در تقویم جمهوری اسلامی به روز خبرنگار ثبت شده است، روزی که در سال 77 مرکب قلم شهید خبرنگار استان لرستان شهید محمود صارمی در دیار غربت با خون سرخش آمیخته شده است.

 

شهید صارمی از قوم لر و تنها مختص شهرستان بروجرد نیست، بلکه متعلق به ایران زمین بوده و روزی به نام روز خبرنگار در 17 مرداد ماه با خون برادرمان احیا شده است.

 

شایان ذکر است، در همایش گرامیداشت روز خبرنگار از سوی شهردار خرم آباد اعلام شد به مناسبت این روز، دو معبر این شهر به نام شهید صارمی و شهید حیدری نام گذاری می شود.

 

گفتنی است، شهید علیرضا حیدریان نخسین شهید خبرنگار خرم آباد است که در سال 61 با دوربین خود عازم جبهه های جنگ شده است.

 

شهید علیرضا حیدریان در وصیت نامه خویش بیان کرده است: اگر سلاحی ندارم که با دشمن بجنگم، سینه ای دارم که یک گلوله از دشمن را می گیرد./9459/202/ب2

ارسال نظرات