۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۳
کد خبر: ۴۴۲۵۲۴
آیت الله موسوی جزایری خبر داد؛

برگزاری یادواره ۱۱۶ شهید مسجد آیت الله جزایری با حضور مسؤولان کشوری

آیت الله موسوی جزایری از برگزاری یادواره 116 شهید مسجد آیت الله جزایری با حضور مسؤولان کشوری و استانی خبر داد.
آیت الله موسوی جزایری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز، در نشست خبری افتتاح نمایشگاه و یادواره شهدای مسجد جزایری اهواز که ظهر امروز در این مسجد برگزار شد، با تشکر از حجت الاسلام کرمانشاهی و مسرتی در راه اندازی این نمایشگاه و تبریک روز خبرنگار خاطرنشان کرد: دهه کرامت با ولادت حضرت معصومه(س) آغاز و خاتمه دهنده این دهه ولادت امام رضا(ع) است و در پنجم ذی القعده گرامی داشت امامزادگان در سراسر کشور و نیز ششم ذی القعده گرامی داشت حضرت شاهچراغ را شاهد خواهیم بود.

 

نماینده ولی فقیه در خوزستان در ادامه با اشاره به امامزاده صالح بن موسی، حمزه بن جعفر و حضرت عبدالعظیم حسنی گفت: امامزادگان نعمتهایی هستند که خداوند به ما کرامت کرده که از شکر و سپاس آن­ها عاجز هستیم و این شکرگزاری نه تنها بصورت زبانی بلکه باید در عمل و از طریق قدردانی، استقبال و رعایت منزلت آن­ها نشان داده شود و بزرگ داشت شهدای مسجد آیت الله جزایری از مصادیق این قدردانی است.

 

امام جمعه اهواز با اشاره به اینکه شهیدان بزرگوار در همان مسیری که امامزادگان گام نهاده سیر کردند، افزود: امامزادگان، اصحاب ائمه همچون علی بن مهزیار اهوازی و دعبل خزاعی و حتی انبیای الهی را در استان داریم که سهم خوزستان در این باره با تفحص و تحقیق قابل توجه است.

 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود با اشاره به مقام صاحب در شهرستان شوشتر و تاریخچه ساخت آن ابراز داشت: برای قدردانی و تشکر از شهدا و با زحمات دوستان موفق شدیم که نخستین نمایشگاه و یادواره شهدای مسجد جزایری را برپا و افتتاح کنیم.

 

آیت الله موسوی جزایری با اشاره به حجم کوچک این نمایشگاه و محتوای بلند آن اظهار داشت: تصاویر شهدا، ذکر تاریخچه مسجد آیت الله جزایری و آثار مرتبط با جنگ تحمیلی در این نمایشگاه ما را به دوران جنگ منتقل می کند.

 

زعیم حوزه های علمیه خوزستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در روز خبرنگار هستیم، تصریح کرد: شهید احمد سگوندی و شهید احمد غدیریان از جمله شهدای خبرنگار این مسجد بودند که در دوران جنگ تحمیلی جان خود را از دست دادند و نیز شهید غلامرضا رهبر از دیگر شهدای خبرنگار استان است و این شهدا راه و رسم خبرنگار متعهد و هنرمند رسالی را به ما آموختند.

 

وی با بیان اینکه شهید غدیریان انسانی نمونه در حرفه خبرنگاری، خطوط مقدم جبهه و دفاع از روحانیت مظلوم بود، گفت: روحانیت در اوائل انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی آماج انواع اهانت­ها از سوی گروهک­ها و منحرفین بود و این شهید بزرگوار ارادت خود را به این قشر نشان داد و دین خود را به اسلام ادا کرد.

 

آیت الله موسوی جزایری با اشاره به اینکه شهیدان مسجد آیت الله جزایری در زمانی که هیچگونه آمادگی برای رویارویی با دشمن حاصل نشده بود به شهادت رسیدند، افزود: همه شهدای انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی رهرو راه سیدالشهدا(ع)، جلیل القدر و عظیم الشأن هستند.

 

نماینده ولی فقیه در خوزستان اذعان کرد: اخلاص، ویژگی خاص شهدا و رزمندگان مسجد آیت الله جزایری بود که در برابر تقاضای گرفتن عکس و فیلم از آن­ها مخالفت می کردند و شهدای ما تاریخ سازانی هستند که داشته های ما از آن­ها و جامعه تا ابد مدیونشان باقی خواهد ماند.

 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در پایان گفت: برنامه های این نمایشگاه شامل افتتاح و برپایی نمایشگاه، راه‌اندازی پایگاه اطلاع رسانی اینترنتی یادواره، اجرا و پیشنهاد ایجاد یادمان شهدا، طرح پژوهشی درباره سرگذشت شهدای مسجد، تهیه و نصب گنجینه شهدا، تهیه و پخش کلیپ مرتبط با هر شهید و نیز خود مسجد، چاپ و انتشار کتاب خاطرات بچه‌های مسجد توسط انتشارات سوره مهر، تاریخچه شفاهی مسجد، برگزاری مراسمات مقدماتی برای اقشار مختلف جامعه از سوی سپاه استان، برگزاری اجلاسیه نمایشگاه و یادواره شهدای مسجد جزایری در 12 اسفندماه سال جاری در مصلی امام خمینی(ره) اهواز با حضور مسؤولان کشوری، استانی و خارج کشور است./202/9456/ب1

ارسال نظرات