۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۱:۳۳
کد خبر: ۴۴۳۸۴۱
نایب رییس مجلس:

خیری در استیضاح وزیر آموزش و پرورش نیست

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که استیضاح وزیر آموزش و پرورش در این وضعیت محلی از اعراب ندارد، گفت: استیضاح را عاقلانه نمی بینم.
مسعود پزشکیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، مسعود پزشکیان، نایب رییس مجلس شورای اسلامی روز شنبه در گردهمایی مدیران کل آموزش و پرورش استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، قزوین و زنجان که به میزبانی شهر تبریز برگزار شد، با اشاره به طرح مسأله استیضاح وزیر آموزش و پرورش از سوی برخی نمایندگان اظهار داشت: هیچ خیری در این امر نیست.
وی با بیان این‌که استیضاح وزیر آموزش و پرورش نه تنها هیچ خیری ندارد، بلکه در این شرایط و در مقطع فعلی وضعیت را بدتر هم می کند، خاطرنشان کرد: استیضاح وزیر آموزش و پرورش در این وضعیت محلی از اعراب ندارد؛ به عبارت بهتر باید بگویم؛ استیضاح را عاقلانه نمی بینم. 
نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که نماینده حق سوال و استیضاح از وزیر را دارد، تصریح کرد: من طرح استیضاح را امضا نکردم و مخالف آن هستم و بعید می دانم این مجلس به استیضاح رأی دهد.
وی با اشاره به بازگشایی مدارس و لزوم تمرکز به امور تعلیم و تربیت در مدت زمان باقی مانده تا مهر ماه، یادآور شد: الان وقت استیضاح نیست و وزیر جدید هم با وجود کمبود منابع و اعتبارات نمی تواند کاری بکند، غیر از این‌که در جریان استیضاح؛ آموزش و پرورش آسیب می بیند، سودی عاید کشور نخواهد شد.
پزشکیان در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر حل مشکلات معلمان اظهار داشت: مکانیسم پرداخت اگر بر اساس عدالت صورت نگیرد، مشکل را حل نخواهد کرد و باید سهم آموزش و پرورش از بودجه را به سطح واقعی برسانیم؛ منابع باید بر اساس عدالت توزیع شود و پول و اعتبارات باید به جاهای محروم برود.
نائب رئیس مجلس خطاب به مدیران کل آموزش و پرورش در منطقه شمال غرب کشور خواستار ارائه پیشنهادی در راستای رعایت عدالت در آموزش و پرورش شد و گفت: می توان بندی را در قانون برنامه ششم گنجاند که سهم آموزش و پرورش از بودجه کشور ارتقا یابد؛ بدون اینکه بار مالی بر دولت تحمیل کند.
گفتنی است؛ این گردهمایی با حضور اعضای کمیسیون آموزش و همچنین رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی همراه بود./935/پ202/ج

 

ارسال نظرات