۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۴
کد خبر: ۴۴۳۹۸۲
رييس بنياد شهيد و امورايثارگران كاشان خبر داد؛

باغ موزه دفاع مقدس در كاشان تأسيس مي شود

رییس اداره بنياد شهيد و امور ايثارگران شهرستان كاشان، از تأسيس باغ موزه دفاع مقدس در شهرستان كاشان خبرداد و گفت: آثار 1704 شهيد شهرستان كاشان نيازمند نگهداري و دسترسي آسان براي همه اقشار جامعه است.
حجت الاسلام حسن انتصاريان

حجت الاسلام حسن انتصاريان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري رسا دركاشان، يكي از نيازهاي شهرستان كاشان را براي حفظ آثار شهداي اين شهرستان را داشتن باغ موزه دفاع مقدس دانست و گفت: باغ موزه دفاع مقدس در شهرستان كاشان با همكاري شهرداري كاشان، تأسيس مي شود.

وي برلزوم ترويج فرهنگ ايثار و شهادت در جامعه تأكيد كرد و اظهارداشت: يكي از راههاي ترويج فرهنگ ايثار و شهادت، جمع آوري آثار شهدا و تأسيس باغ موزه دفاع مقدس است.

حجت الاسلام انتصاريان ادامه داد: كليه شهدايي كه داراي وصيت نامه هستند، وصيت نامه هاي آنها سيستم حفظ آثار بنياد ثبت شده است و شهداي فاقد وصيت نامه نيز كه داراي زندگي نامه هستند توسط والدين و بستگان نزديك شهدا در بنياد مركز ثبت و ضبط شده است.

وي، ساماندهي گلزار شهدا را يكي ديگر از راههاي ترويج فرهنگ ايثار و شهادت دانست و خاطرنشان كرد: بنياد شهيد و امور ايثارگران شهرستان كاشان از سال 93 ساماندهي گلزار شهداي دارالسلام كاشان را دردستور كار خود قرارداد و فاز اول آن به پايان رسيد و بهره برداري از آن آغاز شد.

حجت الاسلام انتصاريان همچنين ازساماندهي فاز دوم گلزار شهداي دارالسلام كاشان خبر داد و يادآور شد: فاز دوم گلزار شهداي دارالسلام كاشان تاكنون بيش از 80 درصد پيشرفت فيريكي داشته است و در هفته دفاع مقدس افتتاح و به بهره برداري خواهد رسيد.

به گفته وي، گلزارهاي شهداي آستان مقدس علي بن باقر(ع) صد درصد ساماندهي شده است، گلزارهاي شهداي نياسر و قمصر درحال ساماندهي است و گلزار شهداي زيارت حبيب ابن‌موسي(ع) و امامزاده هادي فين در سال جاري، دستور كار ساماندهي قرارگرفته و اعتبارات آن نيز پيش بيني شده است.

ریيس اداره بنياد شهيد و امور ايثارگران كاشان گفت: بنياد شهيدكاشان، چاپ و نشر وصيت نامه شهداي هر يك از مناطق شهرستان را به صورت جداگانه آغاز كرده است.

به گفته وي، قبل از اين، وصيت نامه شهداي كاشان به صورت پراكنده چاپ و نشر شده بود اما كامل و جامع و به روز نبود و دسترسي به آن  با مشكلاتي همراه بود.  

حجت الاسلام انتصاريان در ادامه، تعداد شهداي كاشان را 1704 شهيد و شهداي مدافع حرم اين شهرستان را 22 شهيد و تعداد جانبازان را 3500 جانباز اعلام كرد و خاطرنشان كرد: از اين تعداد جانباز 74 نفر جانباز 70 درصد و 23 جانباز قطع نخاع ويلچري هستند.

ریيس اداره بنياد شهيد كاشان همچنين تنها خانواده 4 شهيده استان اصفهان را خانواده شهيدان بارفروش در شهرستان كاشان اعلام كرد و گفت: شهرستان كاشان ضمن داشتن يك خانواده 4 شهيده، 8 خانواده 3 شهيده و 108 خانواده 2 شهيده دارد كه 340 همسر شهيد در كاشان است و 800 نفر از والدين شهداي كاشان در قيد حيات هستند./1307/302/ب3

ارسال نظرات