۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۱
کد خبر: ۴۴۴۸۳۷
سردار رادان:

عدم شناخت ولایت و بی بصیرتی مهم ترین عامل ایجاد فتنه است

رییس مركز راهبردي ناجا، فتنه 88، فتنه صفين و فتنه بدر را ناشي از جهل، نشناختن ولي زمان و بي‌بصيرتي افراد دانست و گفت: بصیرت و ولایت مداری تنها راه خنثی سازی توطئه های دشمنان است.
سردار رادان

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در نكا، احمدرضا رادان، رییس مركز راهبردي ناجا امروز در يادواره شهداي روستاي زروم نكا و بزرگداشت شهداي مدافع حرم، با بزرگداشت نام و ياد شهدا افزود: همه شهداي ما با اطاعت از ولايت و قرار گرفتن در مسير سرخ شهادت امام حسين(ع) در اين مسير گام نهادند و ولايتمداري مهمترين هدف شهداي ما بود.

 

وي علت اصلي شهادت امام حسين(ع) را دوري كوفيان از نور ولايت عنوان كرد و اظهار داشت: افراد زيادي با امام حسين(ع) به عرفه آمدند و همراه اين امام بزرگوار بودند، اما در حادثه كربلا امام حسين(ع) و اهل بيت ايشان تنها با چند تن از ياران با وفايشان تنها ماندند كه مشخص مي شود، بي بصيرتي افراد و جهل انان موجب دوري از اين امام در روز عاشورا شد.

 

رییس مركز راهبردي ناجا ابراز داشت: افرادي كه با امام حسين(ع) به عرفه آمدند اما در حادثه عاشورا حضور نداشتند هر يك به دنبال هدف دنيوي، پست و مقام و منصبي آمده بودند و وقتي اين مسائل را دست نيافتني ديدند از ميدان دور شدند.

 

رادان گفت: اكنون نيز همه ما در مسير امتحان و آزمايش الهي قرار داريم و عاشورا برای ما هم تكرار شدني است و خداوند در قرآن فرموده است كه شما را با اموال، زنان، فرزندان، اميد و دارايي امتحان مي كنيم كه بايد در اين مسير از خود مراقبت كرده و با قرار گرفتن رد مسير رهبري و ولايت، زندگي خود را بيمه كنيم.

 

وي با تاكيد بر اينكه برگزاری اين مراسم ها و يادواره ها در واقع بيدار باشي براي ما براي قرار گرفتن در مسير واقعي شهدا و نهادينه كردن فرهنگ شهيد و شهادت و ايثار است، يادآور شد: امروز ما ميهمان شهدا هستيم و بايد به خود بباليم كه شهدا از ما در اين مراسم دعوت كرده اند تا فلسفه وجودي شهدا را به مردم بيان كنيم.

 

رییس مركز راهبردي ناجا با اشاره به شهادت امام حسين(ع) به فجيع ترين شكل ممكن و اسارت حضرت زينب(س) و كودكان و اهل بيت(ع) گفت: همه اين موارد و به شهادت رسيدن اين امام و اسارت اهل بيت(ع) به دليل عدم شناخت امام و رهبر زمان بوده است و اينكه مردم بي بصيرت، بدون فكر و انديشه و با جهل خود، به امام حسين(ع) و اهل بيت جفا كردند.

 

رادان خاطر نشان کرد: اهل كوفه با وجود اينكه امام حسين(ع) و حضرت زينب(س) را مي شناختند براي مقابله با آنان قد علم كردند و در برابر آنان ايستادند و اين افراد كساني بودند كه شاگرد نهج البلاغه امام علي(ع)، قاري قرآن و در صف اول نماز بودند، اما بي بصيرتي و جهل آنان را از شناخت واقعي امام باز داشت.

 

وي گفت: جاهلان كساني هستند كه بدون شناخت اصلي و وجودي امام زمان(عج) خود در مسیری كه از سوی ديگران براي آنان ترسيم شده است؛ حركت مي‌كنند و اين جهل به مسائل و ولي امر مسلمين، شرمندگي در برابر شهدا را به دنبال دارد كه بايد در افزايش بصيرت خود و ولايتمداري تلاش كنيم.

 

رییس مركز راهبردي ناجا ادامه داد: فتنه 88، فتنه صفين و فتنه بدر ناشي از جهل، نشناختن ولي زمان و بي‌بصيرتي افراد بود همچون طلحه و زبير كه از ياران و صحابه پيامبر(ص) بودند اما جلوي امام علي(ع) قرار گرفتند و به مبارزه و مقابله با آن حضرت پرداختند.

 

رادان با تاكيد بر ولايتمداري و در مسير ولايت بودن گفت: اگر كسي مي‌خواهد كه نور ولايت روشن باشد و اجازه ندهد كه تاريخ دوباره تكرار شود بايد در كنار ولايت باشد و از آن حمايت كند و امروز با عمل به وصاياي شهدا در مسير ولايت قرار گرفته و ولي زمان خود را با خون خود ياري دهيم./1317/پ202/ج1

ارسال نظرات